Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet i en vanskelig situasjon med min samboer. Vi er ganske uenige om en ting. Denne tingen er ganske stor og vil ha en stor inflytelse på livene våre fremover. Om vi gjør som han vil er jeg usikker på om jeg vil klare å tilgi han, og redd det vil føre til mye krangling for oss. Om vi velger hva jeg vil er jeg redd jeg føler at jeg har tvunget han til noe han ikke vil og at han vil føle det samme. Noe som igjen vil føre til uenigheter og krangling. Det finnes ikke noe tredje valg i denne situasjonen. Tredje valget måtte i verstefall vært å forlate hverandre. Noe som ikke ville gjort det noe bedre da vi uansett måtte funnet ut av dette.

Så hva gjør man da? Når uansett hvilken valg man tar vil en bli misfornøyd. Vi er alltid flinke til å ordne opp i alt, men denne gangen står vi virkelig fast her.

Anonym poster: c46b1bdb7690209e25477da884bc0cf8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh? Du må nesten utdype det litt da. Hva er situasjonen?

Anonym poster: 4370f74d2d8605868aa7523465640e7f

• Liker 1
Skrevet

I en slik situasjon gjelder bare ett spørsmål. Hva er viktigst for deg. Og så velger du. Er ikke han enig, så er det bare å bryte.

Skrevet

Hm.. den var lei du!

Ikke vet jeg, du sier jo at det går til hælvete uansett..

Vanskelig å komme med råd når vi ikke vet hva det dreier seg om. :forvirret:

Skrevet

Jeg er i NØYAKTIG samme situasjon! Jeg vil noe, han vil ikke og det er såpass viktig for meg at jeg må forlate han om han ikke endrer mening ganske snart... Og jeg har jo ikke no lyst til det heller, så =/

I vår situasjon er det uenighet om vi skal få unge ell ikke hvertfall...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i NØYAKTIG samme situasjon! Jeg vil noe, han vil ikke og det er såpass viktig for meg at jeg må forlate han om han ikke endrer mening ganske snart... Og jeg har jo ikke no lyst til det heller, så =/

I vår situasjon er det uenighet om vi skal få unge ell ikke hvertfall...

Så du er gravid og han vet ikke hva han vil?ts

Anonym poster: e15b57ba20bb6265cb8636d31b241d3b

AnonymBruker
Skrevet

I fare for igjenkjennelse vil jeg ikke utdype meg altfor mye om situasjonen. Annet enn at vi begge har helt forskjellige meninger om en ting.. Vi må komme frem til en løsning og uansett vil en av oss bli misfornøyd og kanskje til og med såret.. ts

Gjest Miranda2011
Skrevet

Hvis en av dere blir misfornøyd/såret, har dere vel ingen andre valg enn å gå hver deres vei? Er vel det som vil skje uansett på sikt likevel, etter forklaringen din å dømme.

• Liker 1
Skrevet

Så du er gravid og han vet ikke hva han vil?ts

Nei, jeg er ikke gravid enda... Men jeg vil ha og han ikke og det går ikke i lengden det =/

Gjest Gjest
Skrevet

Ssyns det er rart at folk er i langvarige forhold uten å ha diskutert slike spørsmål som barn før de har vært sammen i årevis..

Skrevet

Ssyns det er rart at folk er i langvarige forhold uten å ha diskutert slike spørsmål som barn før de har vært sammen i årevis..

Kjenner du mange som tenker langt?

Nei, det var det jeg trodde også ;) hehe

Skrevet

Klarer man ikke å bli enige så må den ene gi seg. Så enkelt er det.

AnonymBruker
Skrevet

Klarer man ikke å bli enige så må den ene gi seg. Så enkelt er det.

Probemet er hvem. Hvordan vi skal løse dette. Selv om vi velger en løsning må vi jo være enige for at dette skal fungere fremover. ts

Skrevet

Probemet er hvem. Hvordan vi skal løse dette. Selv om vi velger en løsning må vi jo være enige for at dette skal fungere fremover. ts

Ja, hvis den andres løsning ikke er akseptabel for noen av dere så blir det faktisk umulig.

Det finnes heller ingen kompromiss muligheter? Møtes på halvveien?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis den andres løsning ikke er akseptabel for noen av dere så blir det faktisk umulig.

Det finnes heller ingen kompromiss muligheter? Møtes på halvveien?

Hehe. Hvordan møtes man på midten av en sånn beslutning? Fadderbarn?

Anonym poster: edc7fb7d77b7bb389deb65fbcf3a63e5

Gjest Miranda2011
Skrevet

Det går ikke å finne en løsning på dette uten at en av dere "gir" dere. Å få et barn er en viktig beslutning. Han har bestemt seg etter hva du sier, så da er det opp til deg om du kan leve uten barn eller du velger å finne en annen mann.

Skrevet

Hehe. Hvordan møtes man på midten av en sånn beslutning? Fadderbarn?

Anonym poster: edc7fb7d77b7bb389deb65fbcf3a63e5

Aha, jeg fikk visst ikke med meg at "tingen" var barn ;)

Da er jo spørsmålet om den som ikke vil ha barn (nå) aldri kan tenke seg å få barn.

Eller om muligheten finnes der innen rimelig tid.

Gjest Trulte
Skrevet

Er du gravid og han ikke vil da har du ikke anna valg enn å ta abort. Tenk litt på om du verkelig vil ha han som barnets far om det blir et brudd. Barnet vil jo bli en evig påminnelse. Jeg ville nok tatt abort komt meg ut av forholdet og gått videre. Det skulle ikke forundre meg om det er fleire ting han egentlig ikke vil. Bare vent det kome nok opp i lyset.

Skrevet

Det er vel ikke ts som snakket om barn her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...