Gjest dette Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Hei! Er det vanlig å kjøpe klær til forlover, brudepiker, brudens og brudgommens mor eller andre? Det blir dyrt...Det har vi ikke råd til, egentlig. Skal dere? Er det en uskreven regel at man må det?
Petalouda Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Dersom du bestemmer eller har føringer for hvordan klærne skal se ut er det vel forventet at du betaler ja. Her får vi sydd egne kjoler til brudepikene, fordi vi hadde ønsker for hvordan de skulle se ut. Vårt ønske - vår regning. Foreldre og andre som ikke er en del av selve brudefølget betaler og ordner med sine klær selv. Jeg har forresten kjøpt kjolene til forloveren min, men hun er datteren min så det blir noe annet syns jeg 1
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Om dere krever at folk skal ha på seg noe spesiel bør dere betale, ellers ikke. Brudepiker(barn) tror jeg det er vanlig at man betaler klærne til.
Gjest navnelapp Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Vi kjøpte kjolar til brudepikene og dressar til brudesveinane. Elles fiksa folk sine eigne antrekk.
Anglofil Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Som de andre skriver: hvis brudeparet bestemmer klærne bør de også betale. Hvis ikke så betaler man ikke. Selv betalte vi kun for brudepikekjolen fordi vi ville ha en spesifikk kjole. Den kostet uansett ikke så mye at det gjorde noe. Klærne til de andre gjestene betalte vi ikke for. Mvh Yvonne
Gjest lisha Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Mamma kjøpte kjolen min, og jeg kjøpte kjolen til mamma! blomsterpiken er datteren min, så den har jeg selvfølgelig kjøpt Resten må kjøpe sine egne klær! Hvis du har ønsker eller sier hvordan klær de skal ha på seg, så syns jeg dere skal betale. Men får gjestene bestemme selv, så betaler de selv.
Gjest dette Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Takk for svarene:) Det synes jeg er rimelige regler: Å betale for dem hvis man krever at de går med noe spesielt.
Gjest Tirkes Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Jeg betalte til mine brudepiker og svenner, fordi deres antrekk matchet mine. Forlover og mødre fikk styre seg selv og fikk ingen føringer for hva de skulle ha på seg, farger eller noe annet. 2
Kicki_90 Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Vi skal ikke kjøpe noen andre hele antrekk enn våre egne. Kanskje vi kjøper skjorte og slips til forloverne, vi har mannlige begge to, hvis det skal være en spesiell farge. Dress har de fra før av, og hvis de velger å kjøpe nye er det helt opp til dem. Mødrene våre klarer fint å kjøpe sine egne kjoler, selv om jeg sikkert kommer til å ha litt å si når det kommer til mamma sin, men det er ikke fordi det skal være en spesiell stil eller farge, men fordi jeg ønsker at hun skal finne den perfekte kjolen som brudens mor. Den skal være på hennes premisser, ikke mine.
Gjest Kiara! Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Nei, jeg gjør ikke det for det blir for mye... for mange som skal ha-skal ha. Jeg vil gjerne at de tre brudepikene skal matche hverandre utover det har jeg ingen krav til noen. Selv ikke forlover eller mannens forlover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå