Gå til innhold

Melde seg ut av fagforbundet, forsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå medlem av fagforbundet og har forsikring gjennom den. Men jeg skal nå slutte i yrket mitt for å studere mer, og som ferdigutdannet vil det være mer aktuelt å være medlem av et annet fagforbud. Nå betaler jeg vel 400kr og noe i mnd som avgift, samt rundt 300kr for gruppeforsikring og 300 kr for innboforsikring gjennom fagforbundet, som student med kun deltidsjobb føler jeg det blir penger ut vinduet. Men er godt fornøyd med innboforsikringen, finnes det en likende forsikring man kan ta uten å være med i fagforbundet?

Og hvordan melder man seg ut, fant ingenting på sidene deres?

Anonym poster: 68036d0301926a396a9f88eae1914bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er student kan man få billigere medlemskap. Jeg har betalt 250,- i halvåret mens jeg har studert.

Skrevet

Spørr heller etter studentmedlemskap, ev. kva du må betale med inntekt frå deltidsjobben. Kontingent i fagforbundet reguleres etter inntekt.

Gjest Knut Lavngard
Skrevet

Flott at du melder deg ut. Er ikkje utan grunn til at Fagforbundet vert kalla Fæg-forbundet på folkemunne. Lågt nivå på leiarane der.

Skrevet

I LO betaler man vel prosentvis av inntekten? Så med mindre inntekt vil du betale mindre til LO.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Men hva får jeg igjen av å være medlem, utenom forsikringen, hvis jeg ikke jobber i et yrke som er en del av Fagforbundet?

Skrevet (endret)

Takk for svar. Men hva får jeg igjen av å være medlem, utenom forsikringen, hvis jeg ikke jobber i et yrke som er en del av Fagforbundet?

Trur dessverre det er lite direkte studentfordeler, men det kan du jo spørr din tillitsvalgte om. Er du under 30 er du også ungdomsmedlem. Uansett kan det vere aktuelt med faglig/sosiale arrangement. Har du jobb ved siden av vil du få medlemsfordelene der, med ev. lønnsforhandling, mulighet for juridisk bistand etc.

Edit: Leste nok ikkje spørsmålet godt nok. I jobb vil du vertfall ha mulighet for juridisk bistand og kunne få stipend for vidareutdanning.

Endret av @Maja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...