Gå til innhold

huskjøp - hvor mange budrunder hadde du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvor mange budrunder ble det før du fikk det huset/leiligheten du ville ha?

Noen erfaringer å komme med?

Det er et hett boligmarked - spesielt i Oslo, så tar gjerne i mot tips.

Anonym poster: eaf762f784cdac17443250b0e4047725

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bøy bare en gang på noe sist.

Jeg klasket til med et ganske høyt bud på visning. Håpet å skremme bort flere interessenter. Og så var det deilig å levere budet direkte til megler, slippe å grave opp gamle fax-maskiner på jobben etc. Det var kun en person som hengte seg på, og da gikk det raskt oppover, dessverre. Men vi fikk huset til slutt.

Anonym poster: e51bb61982d0f4ca59f64a63d1246ad8

Skrevet

To runder.

Vanskelig med generelle tips, trur kvar budrunde lever sitt eige liv. Men legg deg ein plan, og ver sikker på kor langt du kan/vil gå. Kan fort bli varmt i toppen når det drar seg til i budrundene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tapte fem budrunder før jeg endelig vant. Grunnen til at jeg tapte var fordi jeg hadde satt meg et tak for hver leilighet som jeg mente den var verdt, og alle leilighetene gikk langt over det.

Anonym poster: 041b6c1962ebd25c3ea44d4d96642a4e

Skrevet (endret)

Mitt tips er å bestemme seg for en maxgrense,OG HOLDE SEG TIL DEN.

Det er så lett å bare by "litt ekstra", om man er helt forelsket i boligen. "BAae 30K til..." "50K, siste bud!".

Jeg forelsket meg helt i en bolig en gang. Hodestups forelsket. Budrunden endte med at jeg bød 200K over det jeg egentlig hadde tenkt, fordi jeg alltid "bare skulle...". Småbeløp på et par titusen blir fort store beløp...

Boligen gikk vel rundt 600K over takst, men til noen andre. Da det hele var ferdig var jeg helt skjelven over hvor mye den gikk for, og tenkte "heldigvis vant jeg ikke budrunden!"

(men hver gang jeg går fordi boligen jeg tapte, tenker jeg "der er huset MITT!"

Jeg har tapt én budrunde (beskrevet over) og vunnet to. Den ene jeg vant mistet jeg senere pga forkjøpsrett, og den andre jeg vant er hjemmet mitt nå.

Endret av Alice123
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg kjøpte bolig to ganger. Deltok alltid i bare 1 budrunde. Vant begge.

Gjest Badabing
Skrevet

Tapte tre eller fire mener jeg å huske.

Skrevet

Tapt 4 budrunder, og er fortsatt på boligjakt :(

Skrevet

Bare bydd på en bolig, var eneste i budrunden :) Solgte samtidig bolig i Oslo, kun en som leverte bud der også

Skrevet

Tapte to budrunder før vi vant den tredje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...