AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Jeg skal til tannlegen i dag og sannsynligvis fjerne en vond visdomsjeksel, vet ikke om det blir trekking eller operasjon. Til helgen skal jeg jobbe (jobber i hjemmesykepleien). Bør jeg være i ok form til da? Eller bør jeg ringe jobben og be om å få brukere der det ikke er så mye stell, løft osv? Ser for meg at det vil være vondt å bøye seg mye fremover etterpå, og det blir det jo når man steller. Jeg aner ikke, har bare hørt alle skrekkhistoriene om folk som er dårlige i ukesvis etterpå. skal ha endel eksamener nå i mai også, og håper ikke dette går utover eksamener eller lesing :/ Anonym poster: 0f3c9dc01f399505aeddfe3c72dd8d67
Ruskemor Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Det går sikkert fint Jeg fjerna begge visdomstennene i vinter, hadde 1 ukes mellomrom. Kjøp litt smertestillende og noe mat som er veldig enkelt å få ned. Yoghurt, grøt, suppe, nudler. Var litt vanskelig å spise de første dagene. Og en ting til hvis du har lett for å få betennelse så si fra til tannlegen. Jeg fikk betennelse i den ene siden og ente opp med antibiotika for å ikke få betennelse på den andre siden. Lykke til
Zzyzx Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Det er ikke sikkert det er vondt i det hele tatt. Jeg har tatt alle fire og jeg har alltid dratt rett på jobb/skole etter hver gang. Litt smertestillende (ibuprofen) så merket jeg ikke noe til det utover dagen. Endret 2. mai 2013 av Zzyzx
MockingJay Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Det blir nok ikke noe problem:) Jeg gikk også rett på jobb etter at den ble trekt. Det er jo ikke uutholdelige smerter, det går fint med ibux og paraset. Jeg merket heller ikke forskjell når jeg bøyde meg framover. (Fikk forresten betenelse også, og gikk hovent ansikt i en uke før jeg inså at det kanskje ikke skulle gjøre vondt så lenge ) Edit; damn you, autocorrect! Endret 2. mai 2013 av MockingJay
Gjest gjest Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Hei Jeg er litt mer skeptisk. Da jeg opererte ut en visdoms jeksel fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde løfte tungt eller trene den neste uken (altså ikke få opp pulsen eller blodtrykket nevneverdig). Dette fordi økt blodtrykk kan føre til at stingene ryker. Det være sagt så var jeg på jobb dagen etter, men jeg jobber på et kontor. Kanskje du kan ta en samtale med jobben for å få litt "lettere" brukere som du foreslo selv
Gjest Tirkes Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Jeg klarte å jobbe dagen etter alle mine - noen trukket og noen operert. Det gikk faktisk bedre etter operasjon, mindre hoven. Energinivået synker litt som følge av at man ikke får i seg det man gjerne vil spise. Jeg overlevde på pommes noisettes (runde pommes frites-greier) fordi de er myke og passelige og dytte på plass på "riktig" tyggeside. Jeg tok den siste på en fredag og hadde helgen fri. Jeg angret litt på det, da hadde jeg veldig god tid til å kjenne etter på blodsmak og ubehag, som jeg ble distrahert bort fra når jeg jobbet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Takk for svarene :-) Får se hvordan det blir etterpå, og så får jeg heller ringe jobben i morgen hvis det er ille :-D Anonym poster: 0f3c9dc01f399505aeddfe3c72dd8d67
Gjest Earth Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Jeg opererte bort tre visdomstenner, to tok jeg samtidig. Jeg måtte få valium først, så jeg var litt i svima den dagen. Tok meg derfor fri, det eneste jeg merket den første uken var at jeg var veldig hoven i ansiktet, så hadde jeg noe smerter. Tok paracet og en annen jeg fikk som jeg ikke husker navnet på. Jeg tror du fint skal kunne jobbe den helgen Lykke til!
Gjest Naria Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Jeg fjernet alle mine fire samtidig (narkose) og det var helt uproblematisk å leve som vanlig etterpå, med unntak at det selvsagt var mye det var vanskelig å spise.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har operert ut visdomstann. Var kun borte den dagen det ble gjort ( 1/2 dag) og på jobb neste dag. Var ikke særlig pigg men tok et par paracet og gikk bra det. Anonym poster: d5a883eef106eee653a8a36f7d22ef3e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har trukket to visdomstenner og det gikk helt fint (den ene var en liten operasjon, den andre enkel trekking). Tok en ibux like før bedøvelsen gikk ut for jeg var redd det skulle gjøre veldig vondt, men merket ingenting. Det eneste som plaget meg var blodsmak i munnen resten av dagen. Jeg var redd for infeksjon så i en ukes tid skylte jeg alltid munnen med saltvann etter jeg hadde spist. De fleste skrekkhistoriene jeg har hørt når det gjelder visdomstenner er relatert til infeksjoner så jeg tenkte at det beste var å prøve å unngå dette. Tannlegen sa det var ekstremt individuelt hvor mye plager man fikk i ettertid, så man kan vel aldri vite akkurat hvordan det vil gå. Skal trekke en tann til nå snart, og ikke nervøs for det i det hele tatt (var likblek første gangen). Anonym poster: 6e1aad2c50a0b25b129d57c9ad1efdd7
Minya Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Det er veldig forskjellig hvordan man føler seg etter å ha tatt visdomstennene. Jeg fjernet tre i løpet av tre måneders tid. Den første var helt forjævlig, jeg måtte være borte fra jobben dagen etter og gikk på smertestillende i en måned etterpå. Nummer to gjorde omtrent ikke vondt i det hele tatt, tok smertestillende i to dager, men kunne fint dra på jobben dagen etter. Nummer tre ble operert ut og gjorde ikke så mye utav seg, annet enn at stingene stakk noe jævlig. Den siste ble trukket i fjor, og var heller ikke spesielt ille. Smertestillende i en ukes tid mer pga sår og blodutredelser etter selve trekkingen enn at det gjorde vondt i kjeven. 1
Sofie_22 Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Jeg opererte bort to og trakk to visdomstenner i to omganger, og hadde verken særlig vondt (med smertestillende) eller noen synlig hevelse. Jeg hadde litt problmer med å spise på grunn av stingene, og ellers ingen problmer. Tror dette er veldig individuelt, så du burde nok se det an. Lykke til! Endret 2. mai 2013 av Sofie_22
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 Jeg opererte bort to i én operasjon og var handicappet i mange dager etterpå. Jeg kunne ikke spise, nesten ikke drikke, pratet kun med enstavelsesord og slet generelt med alt som involverte bevegelse. Sov ca 12-13 timer i slengen de to første nettene. Jeg dopet meg med smertestillende i ca 14 dager (altså en uke etter at stingene ble tatt) før jeg begynte å føle meg som meg selv igjen. Var også så opphovnet at jeg nesten ikke kjente me selv igjen i speilet den første uken. Men selve operasjonen og den første timen etterpå var easy as pie. Jeg fikk beroligende og masse bedøvelse og var i kjempehumør helt til bedøvelsen gikk ut. Du må nesten se det an. De fleste her ser ut til å ha hatt det mye greiere enn det jeg hadde det, men så var mine tenner veldig langt bak i svelget og jeg hadde vært plaget med betennelser i de i tre år. Anonym poster: d6761ef35dbb240a37703f38beeec52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå