Gjest Blåbær Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Hei. Jeg har passert 30 år. Og havnet i en vond krangel med venninner. Vi har vært en gjeng på fem. Og dette har bare gått alt for langt. Er det noen som har noe erfaring om at noe sånt går over?? (Jeg er A) Har ikke hjulpet og legge seg flat. Situasjonen: A og B skuffer hvernadre C prøver å hjelpe. A og B skværer opp så godt det går C blir uvenn med A. B forteller A at D heller ikke vil ha noe med A å gjøre. E er nøytral og uskyldig. Selv er jeg opprørt og ganske sint. Men prøver å finne ut om det er noen bedre løsning enn å bare gå fra hverandre. holdt sammen i ca 15 år.. Er jeg fryst ut ? skjønner ikke helt hvordan dette har skjedd. De virker enige. Men har likevel ikke truffet hverandre i gruppe siden dette skjedde. Bare to og to.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Så det du prøver å si er at du er uvenn med hele gjengen bortsett fra E? Anonym poster: 2de6e3fc0cacdeb789147e199ae9f4ee
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Hvorfor vil ikke C og D snakke med deg mer? Fordi B har snakket stygt om deg? Anonym poster: f896c1928a063b196e5c2081184d8633 1
lottelotti Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Du må nesten si hva dere kranglet om, slik at vi kan komme med synspunkter 1
Gjest Blåbær Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 Jeg har i utgangspunktet skværet opp med B.. Men C gjorde krangelen til en annet enn hva det var.. Så nei, jeg er ikke uvenner med alle. Bare tilbake til utgangspunktet med C... Det er så lang historie. Jeg bare tror C ville hjelpe. Også tok hun bare B sin side. Så ja...det endte jo med at jeg ikke ser dem mer. Jeg vil gjerne råde alle 3. parter i sånne oppgjør, om å huske på at det selfølgelig er to sider av samme sak, når to har kranglet. Det betyr ikke nødvendigvis at noen ljuger. Det må være lov å oppleve en situasjon forskjellig. Og mest av alt. Ikke gjøre seg selv til problemet... Jeg er ikke opptatt av å ha rett. Men at alle skal kunne være sammen igjen. Og legge ting bak seg. Men akkurat nå kjennes situasjonen som noe jeg egentlig hadde godt av å komme meg unna dem. Jeg har ikke gjort noe galt. Det var B som skuffet meg og jeg sa fra.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 Situasjonen: A og B skuffer hvernadre C prøver å hjelpe. A og B skværer opp så godt det går C blir uvenn med A. B forteller A at D heller ikke vil ha noe med A å gjøre. E er nøytral og uskyldig. Har ikke noen gode råd - vil bare berømme deg for den mest konsise og lettfattelige presentasjonen av en problemstilling i KGs historie!! Virkelig! Anonym poster: 21cb10a8ca6164960563a7303d36db21 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Nytter det ikke å prate med C? Eller ta med B og snakke med / til C? Det virker jo som om det er henne som er roten til ugangen. At A og B skuffer hverandre og A sier i fra burde ikke være dømmedag det. Ikke hvis A B har skværet opp, så langt det var mulig. Hvorfor vil ikke D ha noe med A å gjøre? Er hun en sau som bare hører på de andre (evt kun C?) ? Anonym poster: 831e6e38b07fc4f032e2cd34ce382813
Gjest sietta Skrevet 8. mai 2013 #8 Skrevet 8. mai 2013 Vanskelig å gi noen råd når det er så vagt beskrevet og du har en A og en B og en C osv. Det er veldig mange som bryter opp i vennegjengen sin, og finner en ny - en gang i livet. Dere har alle vært venner i 15 år, men har ting er ikke alltid likt hele livet. Du får kjenne på det selv, om du har lyst til å bryte ut eller ydmykt prøve å få alle tilbake. Har selv opplevd at vi var en vennegjeng på 5, hvor det samme skjedde - jeg kranglet med en. Da vi ble venner igjen trodde jeg alt bare var bra, men uten at jeg visste noe gikk hun ene bak ryggen min og fant på mange rare ting - som alle de andre trodde på. Pass på at ting som ikke er sant ikke blir sagt.
Red-Ruby Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Jeg vet ikke hva krangelen gikk ut på,men hvis det ikke er noe veldig ille og hvis det kun har skjedd en gang så kan du gi dem litt pusterom. Rett og slett fordi jeg tror at om en stund så vil krangelen føles som en bagatell og dere kommer til å savne hverandre. Hvis det var noe mer alvorlig hadde jeg spurt om alle kan møtes sånn at du kan forklare deg. Føler du at du har blitt urettferdig behandlet? Jeg syns at høres slemme ut hvis de ikke vil tilgi deg når du legger deg flat og dere har vært venner i 15 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå