AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Heisann! Det har seg slik at jeg er samboer med en gutt som er kjempeflott på alle måter, vi har det kjempefint sammen. Dilemmaet nå er at han vil så gjerne ha barn,men det vil ikke jeg -enda. Jeg mener vi bør vente et år eller to pga jeg vil ha mer tid alene med han og reise osv. Vi er begge unge, jeg 25, han 26, så ser ikke hvorfor vi bør haste. Han argumenterer med at han ikke vil bli en gammel pappa, at man aldri blir klar for å få barn uansett, er bedre å gjøre det når man er ung og har overskudd osv. Noen med samme dilemma? Anonym poster: c4f59240e47eaf1a80a00cde3f9d0d3d
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Litt "uvanlig" problemstilling da det som oftest er kvinner som skriver om barneønske og han som ikke er klar. Som mamma til fire og voksne barn, så tenker jeg at risikoen er større for deg på alle plan. Enn de er for ham. Både psykisk, fysisk og praktisk. Dermed er det i mitt hode viktigst at du har ferdig utdannelse, fast jobb og egen økonomi. Og at du har et nettverk eller i det minste noen andre mennesker rundt deg enn bare ham. Det bør også være i hans interesse da sjansen for et enkelt/lettere brudd og 50/50 deling er tre ganger større, enn om du sitter avhengig av han og i full barseldepresjon, uten penger og avhengig av dagsformen hans for å ha det bra... Overskudd er ikke et argument.. Jeg har venner på 45 som har fått sitt første, og de er så etablerte at de omtrent kan jobbe 20% stilling begge og lever for ungen. De har tre ganger så mye tolmodighet og tid til barnet som nyetablerte med nytt huslån og med 20 års fartstid i forholdet sitt, så har de det bra. Hvorfor har han sånn hastverk utenom tanken på være en "gammel far"? Forøvrig, kompromiss. Kvinner får beskjed om å gi ham tid, kompromisse med et tidspunkt eller lignende. Du kan jo gjøre det samme? Si at dere begynner å prøve om 18 mnd eller om tre år, på en gitt dato. Og hold løftet. Mens dere venter så kan jo han låne andres barn. Onkelunger eller alenemammanaboen sitt. Så får han prøvd seg...
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Jeg synes du skal holde på ditt og vente litt til. Dere er begge veldig unge. Min mann vil heller ikke være en "gammel far", og velger derfor å ikke få flere barn nå etter at han har passert 40 (var 37 og 39 da barna ble født) Gjør en avtale om ca NÅR dere skal begynne å prøve og be han nyte tiden fram til da. Fyll opp med reiser, konserter og opplevelser som det er vanskeligere å få til etter at man har fått barn.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 TS her. Takk for svar. Jeg har sagt til han at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle full jobb, barn osv akkurat nå. Jeg har ikke så mange nære venner så har lyst å få et større nettverk, før vi får barn. Dessverre "avtalte" vi for litt siden å prøve fra mai. Og jeg er så redd for å bli gravid nå. Det virker ikke som han forstår at det kan være hardt å gå gravid, føde, amme, ha våkenetter, mindre fridtid, dårligere råd osv. Han mener jeg er så negativ og det vet jec at jeg er, men forbereder meg vertfall, så kan tiden vise, man blir sikkert positivt ovverrasket Anonym poster: c4f59240e47eaf1a80a00cde3f9d0d3d
Steinar40 Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Vente ett år eller to burde være null problem for han.
Gjest Jente25 Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Jeg har akkurat samme problemet. (Bare at her er mannen 5 år eldre enn meg). Han er veldig klar for barn og jeg har sagt igjen og igjen at nå skal vi snart begynne å prøve, fordi jeg har trodd at jeg hadde lyst til det. Men så "feiger jeg ut" hver gang, fordi jeg egentlig ikke vil enda. Han blir jo såret, men jeg ønsker andre ting i livet mitt nå. (Jeg er 25). Alt blir så komplisert med en gang det er en baby inne i bildet....
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 hvor har dere funnet disse mannfolka? skulle gjerne hatt en slik en her i gården er det motsatt,jeg er klar han er ikke klar ;P Anonym poster: 79badfbd57649d14710f3219d0dd4ac3 2
Montefalco Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Heisann! Det har seg slik at jeg er samboer med en gutt som er kjempeflott på alle måter, vi har det kjempefint sammen. Dilemmaet nå er at han vil så gjerne ha barn,men det vil ikke jeg -enda. Jeg mener vi bør vente et år eller to pga jeg vil ha mer tid alene med han og reise osv. Vi er begge unge, jeg 25, han 26, så ser ikke hvorfor vi bør haste. Han argumenterer med at han ikke vil bli en gammel pappa, at man aldri blir klar for å få barn uansett, er bedre å gjøre det når man er ung og har overskudd osv. Noen med samme dilemma? Anonym poster: c4f59240e47eaf1a80a00cde3f9d0d3d En stor fordel med å få barn i deres alder, er at dere fortsatt er ganske unge når barna er så store at de kan være alene hjemme / har flyttet ut. personlig har i alle fall jeg langt større glede av feriene i dag enn da jeg var i begynnelsen av 20-åra. Årsaken til dette er at vi har langt bedre økonomi, og resiser dit vi vil og ikke dit det er billige turer. Du skriver også at du ønske et større nettverk før du får barn. Er du klar over at det å få barn utvider nettverket ditt ganske mye? Du får en eller flere barselgrupper der det sikkert er hyggelige jenter du blir kjent med. Etter hvert får man også nettverk i forbidelse med barnehage, fritidsaktiviteter m.m.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Hørtes ut som meg for noen år siden. Vi gikk i fra hverandre, han er nå 2 barns pappa og forhåpentligvis lykkelig. Jeg er lykkelig barnløs med ny samboer som heller ikke vil ha barn... Jo fler venner rundt meg som får barn, jo lykkeligere er jeg for at jeg ikke ga etter for presset den gang og valgte å gå, selv om det var drit tøft der og da...
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Ja typisk for jeg har også en sånn, og vi har 9 års forskjell! Er 28 nå, har liksom ikke lyst på barn og han på 37 vil jo ha...Som siste gjest har vi fundert om vi burde gå fra hverandre pga det, men jeg er så utrolig glad i ham og har alltid sett for meg at det skulle bli oss for alltid...*sukk Uansett TS så er dere begge unge, vent til DU vil ha for det er DU som må gå gravid, føde osv osv Anonym poster: 906afd671ef21bb5ed9f7f9fe3c6ce18
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Din kropp, ditt valg. Anonym poster: 31aff44504193ebc4eda8ceec8c2b01d
Gjest Lurifax Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Hvis han voldtar deg, så blir problemstillinga litt annerledes. Vil du ta abort?
Gjest Faerunpedia Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Hvis han voldtar deg, så blir problemstillinga litt annerledes. Vil du ta abort? Hvorfor drar du frem voldtekt???
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #14 Skrevet 7. mai 2013 Lurifax: dette er ikke en del av spørsmålet mitt og ikke noe å blande inn etter min mening. (TS) Anonym poster: c4f59240e47eaf1a80a00cde3f9d0d3d
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2013 #15 Skrevet 7. mai 2013 Hvis han voldtar deg, så blir problemstillinga litt annerledes. Vil du ta abort? Syke syke menneske! Hva er det for et spørsmål??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå