AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Hei jenter! Hvilke p-piller har gitt deg minst bivirkninger? Jeg har gått på Mercilon, de la jeg på meg 10 kg av og ble ganske hissig. Jeg testet derfor nuva ring (p-ring)i nesten 1 år, men med denne ble jeg veldig deprimert, følte jeg fikk angst osv. Jeg tåler ikke hormoner så bra. Finnes det noen p-piller som ikke har så mye hormoner? (unntatt minipiller) Må gå på noe, siden mann nektet å bruke kondom Anonym poster: cdd08962d3539553151bab9ba8f83dd5
Gjest badeand1 Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Microgynon har gitt meg minst bivirkninger. Eneste er at jeg har fått litt større pupper. Har aldri hatt noe trøbbel med de, hverken ved start eller slutt.
Minya Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Jeg er også veldig fornøyd med Microgynon. Jeg gikk på Trinordiol og Trionetta i mange år før de gikk av markedet, og fikk da tips om Microgynon. Aldri hatt det så fint før. Null mellomblødninger, så jeg kan velge akkurat når jeg skal ta bortfallsblødningen (foretrekker å blø maks to ganger i året, i samråd med legen min) og null hormonsvingninger eller PMS fra helvete. Når jeg har pillefri uke og får mensen, er menssmertene minimale, jeg blør ca tre dager og blør veldig lite hver gang. Har heller ikke hatt noe særlig vektøkning å snakke om, kanskje en halv kilo eller noe, så jeg trives veldig godt med dem.
mintelskeren Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Hei! Jeg begynte nylig på Microgynon, for 6 uker siden. Har ikke merket noe særlig til negtive bivirkninger, unntatt mulig en liten vektoppgang(men dette er ganske sikkert min egen feil grunnet en minking i trening..). Jeg er så langt veldig fornøyd med Microgynon, noe positivt jeg har merket er ganske økt sexlyst og mulig større pupper. De 2-3 kg jeg har lagt på meg vil jevnes ut etterhvert som kroppen blir vant til dette. Min venninne derimot har merket at hun har fått flere kviser, men også større pupper slik som jeg. Jeg vil anbefale deg Microgynon!
RaiChu Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Microgynon her også, og det eneste jeg har merket er sterkere menssmerter og større bryster.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Jeg er veldig fornøyd med Microgynon. Menssmertene er minimale (har alltid hatt sterke menssmerter) og kvisene er borte. Jeg har litt ømme bryster innimellom, de har ikke vokst. Kjenner jeg litt mer irritabel innimellom, men ikke verre enn at jeg klarer å skjerpe meg. Anonym poster: 4017b2ea784294323f79e5bdfea357cf
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Mercilon skal jo egentlig vere en p-pille med mye mindre hormon enn f.eks yasmine og diane.. Har du vurdert kobberspiral?? den inneholder ikke hormon i det hele tatt For å bruke spiral bør man ha fast partner og helst født barn fra før. (men man kan ha spiral selv om man ikke har født barn) Ta en tur til legen og hør på alternativer Anonym poster: 4ee850cf09916021329fb52c760723c9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Jeg gikk på Mercilon i mange år, men grunnet migrene har jeg nå byttet til Cerazette i år. Fy søren, jeg har fått et nytt liv! Mindre hormonfylt, og bare glede! Anonym poster: e901bc3d76a81f4a57cf84748ea2f2e6
LillaFrosk Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 Microgynon er den p-pillen jeg har hatt minst trøbbel med. Faktisk, har jeg ikke merket en eneste bivirkning fra denne. Da jeg først begynte på p-piller, begynte jeg og på mercilon. Men, fy fader, det var ille. Jeg ble deprimert, fikk blødninger litt nå og da, og magesmerter i tide og utide - uansett hvor på brettet jeg var. Samt en del andre ting, men de husker jeg ikke lenger.. Så.. Neste pillemerke var cerazette, men her og fikk jeg blødninger og smerter hele tiden. Byttet til Synfase - bare dritt der og. Og så - endelig - microgynon.
kills Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Loette 28. Fikk ikke noe særlig bivirkninger, men etter et par år glemte jeg å ta de hver kveld og da begynte humøret å svinge litt.. Blødde vel den første måneden også. Har gått over til P-stav nå, som det også er lite hormoner i.
Gjest Armule Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 Jeg var veldig fornøyd med Microgynon, helt frem til jeg begynte å reagere med kraftig kviseutbrudd av den etter noen år. Og da mener jeg røde og dype papler. Bare som en liten motvekt til de andre som er fornøyde med merket
stripen Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 Har bare gode erfaringer med Yasmin og fikk ingen bivirkninger. Men hvordan en reagerer på hormonene er individuelt, så det er ikke sikkert du reagerer likt. Men dere som går på Microgynon; har dere fått mindre kviser etter hvert?
Gjest badeand1 Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Sluttet på microgynon for åtte måneder siden ca og fikk kviser men så fort jeg begynte med pillene igjen så forsvant kvisene etter en uke. Nå er jeg kvisefri.
Glynis Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Microgynon. Aldri merket hud- eller vektforskjell. Endret 2. mai 2013 av Glynis
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #17 Skrevet 3. mai 2013 Har bare gode erfaringer med Yasmin og fikk ingen bivirkninger. Men hvordan en reagerer på hormonene er individuelt, så det er ikke sikkert du reagerer likt. Men dere som går på Microgynon; har dere fått mindre kviser etter hvert? Jeg sleit skikkelig med kviser før jeg begynte på microgynon, spesielt på ryggen. (og da mener jeg skikkelig mye, det var vondt å ligge på ryggen, og man så små "byller" om jeg hadde tettsittende gensre). Etter jeg begynte på microgynon er det blitt sinnsykt mye bedre, nå er det 0 kviser og bare arr som jeg venter på skal forsvinne... Hihi :D Så ja, jeg har iallefall fått mindre kviser av disse!
Gjest Riskjeks Skrevet 3. mai 2013 #19 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har veldig god erfaring med Mercilon... Det er jo en p-pille med veldig lav homondose. Det eneste jeg har merket, er at jeg får noen små kviser på haka. Kan leve med det En positiv bivirkning er at en cyste jeg hadde på eggstokken er forsvunnet
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #20 Skrevet 3. mai 2013 Har bare gode erfaringer med Yasmin og fikk ingen bivirkninger. Men hvordan en reagerer på hormonene er individuelt, så det er ikke sikkert du reagerer likt. Men dere som går på Microgynon; har dere fått mindre kviser etter hvert? Jeg har PCOS og sliter dermed med kviser. Etter jeg begynte på Microgynon kan jeg telle på en hånd hvor mange kviser jeg har hatt. Jeg trenger ikke en gang å bruke fundation! Kvisene for min del, forsvant på et par mnd. Anonym poster: 4017b2ea784294323f79e5bdfea357cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå