AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Jeg blir så gal av å bo sammen med han, at jeg rett og slett blir syk av det! Det føles bare så kvelende at jeg går inn i depresjon, angst og det er ikke måte på... Men,når vi har tilslutt måttet ha pause, og sett hverandre litt sjeldnere har vi det ofte helt fantastisk sammen. Kan det være vi bare ikke tåler å bo sammen? Anonym poster: bf47e2302dbd69b840a3a7710075a1cf 1
Gjest Miranda2011 Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Virker ikke som om dere passer sammen da, hva gjør at du føler deg kvalt?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Det er jo normalt at det går bedre når man ikke har sett hverandre på en stund og konfliktene er glemt. Men kanskje dere skulle prøve å bo hver for dere. Man må jo ikke være samboere , og for noen mennesker er det kanskje ikke det rette. Anonym poster: a5d96c756c8b59106a50bb233ac51296
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Virker ikke som om dere passer sammen da, hva gjør at du føler deg kvalt? At det blir så mye, jeg får ikke tid til meg selv, til å bare være alene eller gjøre andre ting. Også har jeg et stort behov for "pause" fra alt med jevne mellomrom, hvor jeg får roet helt nede og kjenne på alle følelse, samle tanker etc.. Anonym poster: bf47e2302dbd69b840a3a7710075a1cf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 At det blir så mye, jeg får ikke tid til meg selv, til å bare være alene eller gjøre andre ting. Også har jeg et stort behov for "pause" fra alt med jevne mellomrom, hvor jeg får roet helt nede og kjenne på alle følelse, samle tanker etc.. Anonym poster: bf47e2302dbd69b840a3a7710075a1cf Da trenger dere enten en større leilighet eller dere bør bo hver for dere. Det trenger jo ikke ha noe med forholdet å gjøre, du trenger bare mer tid for deg selv. Anonym poster: a5d96c756c8b59106a50bb233ac51296
Gjest Miranda2011 Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Hvis dere bor på liten plass, er det ingen dum ide å få større leilighet nei. Får "gjemt" deg litt vekk.
Kjempeliten Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Er jo ikke galt å bo hver for seg:) Jeg syns sånt er ganske deilig jeg.. spesielt når man er en person som vil ha mye privatliv.. 1
Steinar40 Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Hva er vitsen når man ikke klarer å bo i sammen? Det betyr jo åpenbart at man ikke passer i sammen.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 At folk kan si de ikke passer sammen etter så lite info finner jeg merkelig. Det kan være problemer som ligger hos en av den eller begge som kan være utløseren, og da er det ikke sikkert de vil "passe" sammen med noen med mindre de tar tak i seg selv og sitt problem. Er lett å skylde på at meg og exen ikke passa sammen. Problemet var vel jeller at vi ikke varvillige til å bøye oss for hverandre og inngå komromisser.
Steinar40 Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 At folk kan si de ikke passer sammen etter så lite info finner jeg merkelig. Det kan være problemer som ligger hos en av den eller begge som kan være utløseren, og da er det ikke sikkert de vil "passe" sammen med noen med mindre de tar tak i seg selv og sitt problem. Er lett å skylde på at meg og exen ikke passa sammen. Problemet var vel jeller at vi ikke varvillige til å bøye oss for hverandre og inngå komromisser. Jepp, men passer man i sammen da? Ellers er jeg ikke uenig i det du sier. 1
flicka Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 Hva er vitsen når man ikke klarer å bo i sammen? Det betyr jo åpenbart at man ikke passer i sammen. Ikke passer sammen? Fordi noen trenger mer privatliv enn andre? Hvorfor skal alle følge rammene samfunnet har satt for å kunne ha en kjæreste? Hvorfor kan ikke folk få gjøre som de vil, for å få det til å fungere med noen de ellers har det fantastisk bra med? Hvorfor skal det å bo sammen være toppen på lykken hvis man har det like fint med å bo hver for seg men likevel være sammen ellers? Folk ønsker forskjellige ting med forholdene sine, og jeg er så klar av mennesker som mener at å møtes, bli forelska, ha sex, flytte sammen og deretter gifte seg er den perfekte løsning og det ultimate målet her i livet. Hvorfor ikke leve det livet man vil, sånn som man vil, og tilbringe tid med dem man vil - uten å kreve at andre skal gjøre det samme, hvis ikke kan det liksom ikke være kjærlighet? 1
Steinar40 Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Ikke passer sammen? Fordi noen trenger mer privatliv enn andre? Hvorfor skal alle følge rammene samfunnet har satt for å kunne ha en kjæreste? Hvorfor kan ikke folk få gjøre som de vil, for å få det til å fungere med noen de ellers har det fantastisk bra med? Hvorfor skal det å bo sammen være toppen på lykken hvis man har det like fint med å bo hver for seg men likevel være sammen ellers? Folk ønsker forskjellige ting med forholdene sine, og jeg er så klar av mennesker som mener at å møtes, bli forelska, ha sex, flytte sammen og deretter gifte seg er den perfekte løsning og det ultimate målet her i livet. Hvorfor ikke leve det livet man vil, sånn som man vil, og tilbringe tid med dem man vil - uten å kreve at andre skal gjøre det samme, hvis ikke kan det liksom ikke være kjærlighet? Ja, jeg kan godt se at særbo-forhold kan passe under visse omstendigheter. Men jeg mener uansett at når man ikke klarer å bo i sammen så er det en sterk indikasjon på at man egentlig er for ulike som personligheter.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 Ja, jeg kan godt se at særbo-forhold kan passe under visse omstendigheter. Men jeg mener uansett at når man ikke klarer å bo i sammen så er det en sterk indikasjon på at man egentlig er for ulike som personligheter. I mitt tilfelle så har jeg ikke klart å bo sammen med noen... Jeg trenger privattid... Hilsen TS Anonym poster: bf47e2302dbd69b840a3a7710075a1cf
Steinar40 Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 I mitt tilfelle så har jeg ikke klart å bo sammen med noen... Jeg trenger privattid... Hilsen TS Anonym poster: bf47e2302dbd69b840a3a7710075a1cf Bedre å bare satse på å være singel?
Gjest Faerunpedia Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Bedre å bare satse på å være singel? Hvorfor det? Hvis noen par trives med å være særbo, er det ikke noe galt i det. Man må ikke gjøre som alle andre.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 TS er bare introvert. Enten får dere inngå kompromisser, eller så får dere bo hver for dere - om partner ikke kan ta nok hensyn ville jeg vel egentlig slått opp, i og med at hensynløshet er bekymringsverdig, men kan jo hende h*n bare er ekstremt ekstravert. Anonym poster: 5da01d4973b949e6d3f6e5be2784f3ef
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #17 Skrevet 2. mai 2013 Hadde det sånn med min eks-samboer. På slutten hatet jeg han, og iløpet av 2 år hadde psyken min godt fra topp til bunn. Det endte med at jeg flyttet fra han og gjorde det slutt. Men så fort jeg fikk han litt på avstand så ble alt mye bedre. Vi er gode venner den dag idag. Med min nåværende samboer er det ikke sånn i det hele tatt, vi har det veldig behagelig sammen. Så er nok bare sånn at noen ikke kan bo sammen, men det betyr jo ikke nødvendigvis at man ikke kan være sammen Anonym poster: a893216782db401b540428fe19c34f76
Gjest Miranda2011 Skrevet 2. mai 2013 #18 Skrevet 2. mai 2013 Jeg holder på det at et par som ikke klarer å bo sammen ikke passer sammen. Tar da som en selvfølge at de har snakket om hva de ønsker og trenger i et forhold. Ellers er det vel ingenting i veien for at dere har hver deres leilighet og møtes når dere ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #19 Skrevet 2. mai 2013 Sambo og jeg har det knallfint sammen når vi er på turer, i helgene og generelt gjør hyggelige ting sammen. Hverdagene derimot kan jeg nesten ikke få nok alenetid. Vi er ulike, ja, men har såpass mye felles verdier og mål for fremtiden, i tillegg til at vi har det enkelt og fint sammen, at vi ikke vil være med noen andre Folk er bare forskjellige og trenger forskjellige rom til seg og sitt. Prøv gjerne å være særbo da vel, eller gjør avtaler om hvilke dager dere skal være "tilgjengelige" for hverandre. Hvis han er supersosial og selskapssyk døgnet rundt, så skjønner jeg deg godt - jeg blir gal av sånne folk Anonym poster: cd44e78751f59576e02bfb0da8ad044f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #20 Skrevet 2. mai 2013 Bedre å bare satse på å være singel? Mener du at jeg ikke er verdt kjærlighet fordi jeg også trenger tid for meg selv? Hilsen TS Anonym poster: bf47e2302dbd69b840a3a7710075a1cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå