AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Jeg takket pent nei for å være hennes forlover selvom det var en fantastisk ære! Siden vi planlegger å få barn, er redd at det legger press på meg - takler ikke presset så godt.Hun har hvertfall 2 personer som hun ville spørre om - men spurte meg først. Men takket ja til å være med hennes kjoleprøving og bryllupsgreier. Grunnen er at jeg kommer til å være høygravid - har fått barn i den perioden - ellers vet aldri hva som skjer med meg -Lillemor- Anonym poster: 0aacbcb112a44a1b07ad6e5bde56b077
Moderfavn Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Det høres ut som at du har klart å fortelle henne hvorfor på en veldig fin måte. Grunnen din er mer enn gyldig. 3
Petalouda Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 jeg for min del syns det var en teit og egoistisk grunn. hvis du ikke engang er gravid ......... 16
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 jeg for min del syns det var en teit og egoistisk grunn. hvis du ikke engang er gravid ......... Hun takket jo nei for å unngå stress, da. Det er stress nok som det er å bli gravid for de som sliter ikke blir gravide på naturlig vis. Anonym poster: 3e349ab7dc56885efa5686704be848e7 12
Glitnir Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Det er selvsagt helt fair å takke nei til å være forlover - uansett hva grunnen er, selv om noen begrunnelser nok vil være sårere for brud/brudgom enn andre. Men å takke nei fordi du PLANLEGGER å bli gravid er jo litt pussig, synes jeg. Ingen vet om det går som planlagt - og du kan jo være forlover uten å være i vielsen. Men selvsagt, du bestemmer jo selv. 5
Arkivskap Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Så lenge du ikke takler presset så godt så er det jo greit da tenker jeg. Og hvis bruden i tillegg er en god venninne som kjenner deg, så skjønner hun sikkert det veldig godt! 1
Petalouda Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Hun takket jo nei for å unngå stress, da. Det er stress nok som det er å bli gravid for de som sliter ikke blir gravide på naturlig vis. Anonym poster: 3e349ab7dc56885efa5686704be848e7 jeg syns fortsatt det er egoistisk. litt som "jeg kan ikke treffe deg på fredag for jeg må vaske håret" 13
Arkivskap Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Uff da. Så lenge ts vet at hun ikke takler press så er det jo mye greiere å takke nei. Skulle hun sagt ja og hatt det "hengende" over seg i en periode som for henne vil bli stressende nok? 6
Gjest Nesevisa Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Når ble det sånn at man skal føle seg forpliktet til å være noens forlover? Hvorfor skal det ikke være ok å takke nei, uansett grunn? Og Petalouda, helt ærlig: ville du hatt en forlover som var høygravid og utslitt på den store dagen din, alternativt en som måtte springe på do og brekke seg hvert femte minutt? I think not. Synes det er helt greit å takke for den ærefulle forespørselen, men si pent nei. 27
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Jeg synes også det høres ut som en merkelig grunn, du aner jo ikke hvor gravid du eventuelt vil være på bryllupsdagen. Jeg ville nok takket ja, men blunket og sagt at det KUNNE være at familiære forhold gjorde at jeg måtte trekke meg... Anonym poster: 7e431eb73d544d951f34a7786d01052d 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 jeg for min del syns det var en teit og egoistisk grunn. hvis du ikke engang er gravid ......... Takk for oppmuntring. Vi bestemte oss for å prøve nå sommer p.g.a vi skal først reise bort i 1 måned på ferie, derfor venter vi etter ferien. Noen takler veldig bra, andre ikke. Noen takler ikke mye ansvar - planlegging og slik før bryllupet. Det er mye å tenke på når vi ønsker å få våres første barn, så hvis vi ikke får det til, da så har forlover nr 2 kommet så langt med planleggingen. Jeg har sagt ja for å være med å hjelpe henne på andre måter. Anonym poster: 0aacbcb112a44a1b07ad6e5bde56b077 4
Petalouda Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Og Petalouda, helt ærlig: ville du hatt en forlover som var høygravid og utslitt på den store dagen din, alternativt en som måtte springe på do og brekke seg hvert femte minutt? I think not. . Jeg tenker at det har med forventninger til forloveren å gjøre. Strengt tatt trenger en forlover bare å skrive under papirer. Hun har allerede sagt at hun skal bli med på kjoleprøving. Da er alt som mangler å sitte i kirken ved siden av henne slik jeg ser det. Og hvis det er for slitsomt ....... Da er man ikke mye til venninne. Etter mitt skjønn. Innser at andre kan ha behov for å en forlover som stiller opp 24/7. 5
Petalouda Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 Takk for oppmuntring. Vi bestemte oss for å prøve nå sommer p.g.a vi skal først reise bort i 1 måned på ferie, derfor venter vi etter ferien. Noen takler veldig bra, andre ikke. Noen takler ikke mye ansvar - planlegging og slik før bryllupet. Det er mye å tenke på når vi ønsker å få våres første barn, så hvis vi ikke får det til, da så har forlover nr 2 kommet så langt med planleggingen. Jeg har sagt ja for å være med å hjelpe henne på andre måter. Anonym poster: 0aacbcb112a44a1b07ad6e5bde56b077 Det er ikke akkurat hjernekirurgi heller da. Du skal bli gravid når du er ferdig med ferien din, og da kan du ikke skrive navnet ditt på et papir og stille opp pyntet i kirken .. ? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 Ok folkens. Jeg takler ikke mye stress for å få mange ting på en gang. Jeg vil ikke ødelegge for min venninne - det er bedre en som har mye mer tid til henne, være mer tilstedeværelse og gjøre dagen hennes fantastisk med fine taler , utdrikingslaget og mange måter. Som sagt - folk er forskjellige. Synes det er ikke en egoistisk grunn. Anonym poster: 0aacbcb112a44a1b07ad6e5bde56b077 8
Gjest Vampen Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 jeg for min del syns det var en teit og egoistisk grunn. hvis du ikke engang er gravid ......... Å være forlover er strengt tatt ikke en plikt. Å føle at man ikke har overskudd/lyst/mulighet til å ta på seg den rollen, burde være helt greit. 30
Gjest Nesevisa Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 Hvis TS sin forloveroppgave begrenser seg til det du skisserer, kan jeg være enig med deg. Men jeg har mine tvil. I de fleste tilfeller er det for eksempel vanlig at forloveren holder en tale. Mange (ikke alle) skal også arrangere utdrikningslag. Unntakene finnes selvsagt, men jeg tror de aller fleste forlovere gjør bittelitt mer enn å skrive navnet sitt på et ark og sitte på en stol under vielsen. 13
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #17 Skrevet 2. mai 2013 Jeg tenker at det har med forventninger til forloveren å gjøre. Strengt tatt trenger en forlover bare å skrive under papirer. Hun har allerede sagt at hun skal bli med på kjoleprøving. Da er alt som mangler å sitte i kirken ved siden av henne slik jeg ser det. Og hvis det er for slitsomt ....... Da er man ikke mye til venninne. Etter mitt skjønn. Innser at andre kan ha behov for å en forlover som stiller opp 24/7. Enig i dette. Jeg forventer av forloveren min at hun skriver under papirene, blir med meg til frisøren på bryllupsdagen og retter litt på kjolen min i kirken. Jeg har sagt at hun kan slippe å arrangere utdrikkingslag, men det gikk hun visst ikke med på å droppe. Så da har jeg sagt at jeg vil ha det rolig og enkelt. Kjole bestiller jeg på nett, mye av planleggingen ellers hjelper min tilkommende + min mor til med. Anonym poster: 7e431eb73d544d951f34a7786d01052d
Arkivskap Skrevet 2. mai 2013 #18 Skrevet 2. mai 2013 Rart hvordan folk skal relatere alt til seg selv og ikke evner å sette seg inn i andre sin situasjon. Når ts sier i hovedinnlegget at hun ikke takler press så godt, så er det jo greit. Hvorfor er hun da egoistisk når hun velger tenke på seg selv i denne situasjonen? Bruden har jo i tillegg andre hun kan spørre! 10
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #19 Skrevet 2. mai 2013 Ok frøken perfeksjonist. Jeg har vært forlover tidligere, så jeg vet hvordan det er, det er ikke bare bare å holde en tale men det er flere faktorer som spiller inn som en forlover. Noen har høyere krav enn andre for seg selv. Noen takler press bedre enn andre. Jeg tipper du er en tøffing - ok så er du bare det. Folk er forskjellige. Anonym poster: 0aacbcb112a44a1b07ad6e5bde56b077 8
Petalouda Skrevet 2. mai 2013 #20 Skrevet 2. mai 2013 Å være forlover er strengt tatt ikke en plikt. Å føle at man ikke har overskudd/lyst/mulighet til å ta på seg den rollen, burde være helt greit. Det er jeg helt enig med deg i. Men jeg tenker at det sier noe om graden av nærhet i vennskapet når man takker nei til en slik rolle kun fordi man kan være gravid på vielsestidspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå