AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Jeg har lyst til å løpe så langt og fort som mulig. Det er førsteprioritet. Men jeg holder på å gå ned i vekt, så ønsker også å beholde/øke muskelmassen både for ikke å bli helt slappfisk og for å forhindre skade. Kan ikke legge opp et program på mer enn tre ganger i uken (alt ekstra blir bonus), så er litt avhengig av at kondis og styrke kjøres på samme dag. Er det greit med intervalltrening på tredemølle og tung styrketrening på samme dag? Anonym poster: c14d0ca9d474382bce0226c91a0a693b
Wiggins Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Hvis du kjører en skikkelig lang joggeøkt blir du rimelig sigen i kroppen, og det er ikke lett å få gjort noen skikkelig styrketrening. Om vinteren, før det blir langrennføre, trener jeg først en styrkeøkt og så en stund på spinningsykkelen. Det fungerer utmerka. Jeg har prøvd noen ganger å kjøre en lang sykkeløkt der jeg blir god og sliten først, da er det ikke mye overskudd til å løfte vekter. Merk at jeg kjører ikke noe stort og omfattende styrkeprogram, men jeg trener armer, mage, rygg og bein, tar ca. 30 minutter.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Men hvis jeg trener styrke først vil det bli verre å løpe og det er løping jeg vil bli best på. Når jeg har løpt og brukt litt tid på tøying, så føler jeg meg som regel nokså frisk i beina igjen. Tror jeg har sterke bein som tåler mer enn kondisen foreløpig. TS Anonym poster: c14d0ca9d474382bce0226c91a0a693b
Gjest Faerunpedia Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Jeg gjør også som deg, først kondisjon deretter styrke, rett og slett fordi motsatt går ikke for meg. Man har visstnok bedre fettforbrenning hvis man tar styrketreningen først.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Først varme opp med kondis, så styrketrening og så avslutte med en liten og heftig intervalløkt, for virkelig og ta ut alt. 1
Kira-delta Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Pleier å ta kondis etter styrke bør jeg har trent overkropp. På ben-og rumpedager kjører jeg en kortere intervalløkt før styrke, for etter styrke på ben er jeg helt kake i bena
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå