Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har behov for å lufte noen tanker og samtidig stille noen spørsmål, som jeg håper at dere kan hjelpe meg med.

Kort fortalt:

For 4 måneder siden møtte jeg damen som jeg ønsker å dele livet ditt med. Vi er 20 og 21 år har frem til i dag bare hatt oppturer i forholdet vårt. Jeg var jomfru og stolte fult og helt på damen min angående prevensjon middel. Jeg var riktignok nølende ang p-pillen , men hun forklarte ( og viste kilder på nettet ) At p-pillen var ett veldig veldig sikkert prevensjons middel. Ukene gikk og vi hadde som regel nok så aktivt seg liv ( sex ca hver 2 dag. ) og damen tok jevnlige graviditets sjekker for å vise meg at P-pillen faktisk var sikker.

Jeg begynte riktignok å bruke kondom de 2 siste ukene ettersom jeg følte behov for det, men fortalte damen at det skyltes andre årsaker ( Forklarte at jeg reagerte på glidemiddelet )Søndags kveld tok damen siste p-pillen før pausen og har fortsatt ikke fått mensen.( Det er nå Onsdags kveld )Jeg har prøvd å snakke med henne om det, men hun ønsker ikke å snakke så mye om det. Det virker som om hun ikke har det så veldig lett. Jeg har spurt om å ta graviditets test, men hun vill vente med det. Jeg har merket at hun har i det siste spist veldig mye mat. Det vill si at hun stadig går å små spiser på noe. ( Dette gjorde hun tidligere også , men føles som om hun gjør det mere nå. Mentalt?

Jeg er nå utrolig redd og har problemer med å tenke på noe annet enn akkurat dette. Vi har riktignok inngått en avtale som sier at hun skal ta abort hvis hun ble gravid i år 2013. Dette var en avtale som vi utarbeidet sammen i begynnelsen av forholdet for at hun skulle få meg til å droppe kondom.Jeg lurer på om det kan være normalt at det kan gå flere dager før mensen virkelig kommer. Eller om hun faktisk kan være gravid. Hun vill ikke ta en test enda og jeg klarer virkelig ikke å tenke på annet. Skulle gjerne hatt en baby, men vi er alt for unge. Ting må tilrettelegges osv..

Tusen takk for alle svar.

Onico

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går gjerne noen dager fra siste pille til mensen kommer. For min del tok jeg siste pille mandag og fikk mensen torsdag/fredag, noen ganger lørdag. Synes du er altfor opptatt av at dama ikke skal bli gravid, hadde seriøst ikke gidda å være med på et opplegg der jeg stadig måtte ta graviditetstester for å bevise at jeg ikke prøvde å lure deg og bli gravid bak din rygg. Kondom er ikke 100 % sikkert det heller.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det går gjerne noen dager fra siste pille til mensen kommer. For min del tok jeg siste pille mandag og fikk mensen torsdag/fredag, noen ganger lørdag. Synes du er altfor opptatt av at dama ikke skal bli gravid, hadde seriøst ikke gidda å være med på et opplegg der jeg stadig måtte ta graviditetstester for å bevise at jeg ikke prøvde å lure deg og bli gravid bak din rygg. Kondom er ikke 100 % sikkert det heller.

Tusen takk for raskt og ærlig svar.

Jeg stoler fult og helt på damen min, har aldrig mistenkt hun for å trikse med pillen.Problemet er at i det siste har hun gitt utrykk for at hun ønsker seg barn. Hun sa senest for 2 uker siden at hun ønsker å se litt på baby klær bare på gøyt. Det er fryktelig turn off for meg. Jeg har ett ønske om å bruke kondom hele tiden, men det er uaktuelt for henne. Jeg har ikke ønsket at hun skulle ta graviditets test før nå. Det har hun selv gjort på egen fri vilje. Grunnen til at jeg ønsker kondom, er at jeg ikke vet hvor sikkert P-pillen er.

Men du tror at det kan være normalt at mensen kommer bittelitt sent denne gangen?

Endret av onico
Skrevet

Angående mensen og p-piller:

Jeg går på p-piller, og har gjort det i noen år. Etter jeg begynte på dette merket jeg har nå, så tar jeg siste pille på søndag, og fikk vanligvis mensen på onsdagen eller tidlig torsdag. Men.. De siste gangene har det faktisk gått helt frem til fredag-lørdag istedet, og vart bare 2-3 dager.. (.. Og jeg har ikke vært gravid noen av disse gangene :P)

Så, ikke bekymre deg for mye enda :) Kan være andre grunner til at mensen er forsinket (eller uteblir). Be henne heller ta en test om den ikke kommer i det hele tatt.

Skrevet

Tusen takk for svar , Lilla Frosk.

Jeg trodde det var slik at man var 100% gravid om mensen ikke kom 1. eller 2. dagen. Kan jeg spørre hva du mener med at mensen kan utebli?

Skrevet

Tusen takk for svar , Lilla Frosk.

Jeg trodde det var slik at man var 100% gravid om mensen ikke kom 1. eller 2. dagen. Kan jeg spørre hva du mener med at mensen kan utebli?

Mensen kan bli ustabil eller forsvinne helt i perioder med mye stress. Det behøver altså ikke alltid handle om graviditet ;)

Skrevet

Mensen kan bli ustabil eller forsvinne helt i perioder med mye stress. Det behøver altså ikke alltid handle om graviditet ;)

Damen har stresset forferdelig mye i det siste. ( Jobb , Skole , Eksamen og Frivillig arbeid )

Så det jo være en faktor. Hvor lenge er det normalt at den kan utebli ? ( Uker, mnd , år )

Tusen takk for svar. Tror jeg logger av nå og holder rundt min kjære ettersom hun trenger det.

Skrevet

Damen har stresset forferdelig mye i det siste. ( Jobb , Skole , Eksamen og Frivillig arbeid )

Så det jo være en faktor. Hvor lenge er det normalt at den kan utebli ? ( Uker, mnd , år )

Tusen takk for svar. Tror jeg logger av nå og holder rundt min kjære ettersom hun trenger det.

Hvor lenge den uteblir kommer helt an på stresset. Tror ikke det finnes noe fasitsvar på dette..

Uansett, p-pillen er veldig sikker. Ikke bekymre deg eller henne før det er nødvendig :)

AnonymBruker
Skrevet

Angående mensen og p-piller:

Jeg går på p-piller, og har gjort det i noen år. Etter jeg begynte på dette merket jeg har nå, så tar jeg siste pille på søndag, og fikk vanligvis mensen på onsdagen eller tidlig torsdag. Men.. De siste gangene har det faktisk gått helt frem til fredag-lørdag istedet, og vart bare 2-3 dager.. (.. Og jeg har ikke vært gravid noen av disse gangene :P)

Så, ikke bekymre deg for mye enda :) Kan være andre grunner til at mensen er forsinket (eller uteblir). Be henne heller ta en test om den ikke kommer i det hele tatt.

Jeg opplevde det samme, mensen kom senere etter flere år på pillen.

Men jeg stusser over at hun ikke vil snakke om at hun kanskje er gravid og et par uker tidligere ville se på babyklær, er ikke vanlig å se på babyklær (som jeg vet) om man ikke er gravid eller ønsker å bli gravid, eller selvsagt skal kjøpe til noen andre sitt barn. Selv om p-piller er mer sikkert enn kondom så bruk kondom fremover, det kan jo hende at hun ikke er gravid nå men har sluttet på pillen uten å fortelle deg det.

MEN jeg håper virkelig at det ikke er sånn :) Jeg håper at hun kanskje bare er stresset og sliten, og derfor heller ikke orker så snakke om graviditet. Har hun ikke fått mensen innen lørdag så ville jeg tatt en test om jeg var henne.

Anonym poster: 4a8479b546d1d1a05c3dded3c6c29b8f

Skrevet

Jeg opplevde det samme, mensen kom senere etter flere år på pillen.

Men jeg stusser over at hun ikke vil snakke om at hun kanskje er gravid og et par uker tidligere ville se på babyklær, er ikke vanlig å se på babyklær (som jeg vet) om man ikke er gravid eller ønsker å bli gravid, eller selvsagt skal kjøpe til noen andre sitt barn. Selv om p-piller er mer sikkert enn kondom så bruk kondom fremover, det kan jo hende at hun ikke er gravid nå men har sluttet på pillen uten å fortelle deg det.

MEN jeg håper virkelig at det ikke er sånn :) Jeg håper at hun kanskje bare er stresset og sliten, og derfor heller ikke orker så snakke om graviditet. Har hun ikke fått mensen innen lørdag så ville jeg tatt en test om jeg var henne.

Anonym poster: 4a8479b546d1d1a05c3dded3c6c29b8f

Altså, jeg kunne fint ha sett på babyklær selv, selv om det hadde passet veldig dårlig å bli gravid nå :P Så, det reagerte jeg egentlig ikke så mye på. Vet det er flere kvinner/jenter som bare synes barneklær er søtt. Greit, jeg har en treåring hjemme, så jeg MÅ jo se på noe barneklær, men.. Pleier ofte sjekke babyklær i samme slengen :P

Men, ja.. Om en ikke stoler på damen sin, så får en bare sjekke p-pillebrettet og få henne til å ta test om mensen ikke kommer :) Eller bruke kondom, hvis man vil være helt sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...