Gå til innhold

Begynner i jobb med businesstil - HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner snart i ny jobb der de ansatte har en helt annen stil enn hva jeg vanligvis går med og har i min nåværende jobb. De kler seg i typisk "fin" stil/dress/skjorter/høye heler/kjipe naturtonefarger.

Jeg har egentlig en langt mer avslappet og fargerik stil, kanskje litt hipsteraktig, og trenger hjelp til hvordan jeg kan legge om stilen uten å føle at jeg ikke lenger er "meg". Perleøredobbstilen er jo egentlig noe av det verste jeg vet:/

Noen tips til blogger der bloggerne har en "fin" stil som passer et slikt sted, eller andre gode råd? Skjønner at jeg må oppdatere garderoben litt :/

post-40617-0-38244400-1367448866_thumb.j

"Hei du, fnis. Jeg bare ringer for å si hvor kjedelig jeg ser ut i dag."

Anonym poster: 8d4055eb0ef5ac54fdc9500f89faae27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enkel sort drakt, men med en litt spragleye skjorte eller topp.

Enkel overdel, men med et skjørt som bryter.

Røde sko.

Du kan ha farge eller mønster på et plagg, men ellers bør det være ganske nedtonet.

Anonym poster: 0a4909c51c48d702e8f9209bec917ae5

AnonymBruker
Skrevet

Enkel sort drakt, men med en litt spragleye skjorte eller topp.

Enkel overdel, men med et skjørt som bryter.

Røde sko.

Du kan ha farge eller mønster på et plagg, men ellers bør det være ganske nedtonet.

Anonym poster: 0a4909c51c48d702e8f9209bec917ae5

Eeeh, høres ut som oppskrift på kleskatastrofe.

Anonym poster: ba3154b64892dabfc215c31636703f77

• Liker 1
Skrevet

Alt handler om snitt! Formsydde blazere er gull verdt - jeg kan faktisk føle meg som en million i jobbklær med riktig fasong.

Selv har jeg maks-to-farger som regel, den ene må være sort, men den andre fargen varierer. Hos oss er farger lov, men et sort statementplagg (en peplumtopp i tykt kvalitetsstoff for eksempel) kan være like snappy professional.

Når det gjelder smykker kan man være ganske fri, men innenfor rimelighetens grenser selvsagt: Et svært hempsmykke med skjell hadde for eksempel ikke blitt så godt mottatt på min arbeidsplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...