AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Det har jeg sånn at jeg har trent MYE siden i fjor sommer. Fikk trening-og kostholdsplan av en personlig trener som driver med bodyfitness og jeg holdt meg til det. Ble sterkere, fikk muskler men gikk IKKE ned i vekt. Til slutt fikk jeg kjempekjeft fordi han mente jeg juksa. Ble demotivert, trente ikke på 2 uker, spiste masse drittmat og RASTE ned i vekt (4 kilo på 2 uker). Nå har det gått snart et år, jeg har så mye muskler at jeg kjenner det er steinhardt dersom jeg strammer dem. På steder hvor jeg ikke jeg har lite fett (legger, rygg, skuldre, underarmer) ser man tydelig muskeldefinisjon. Men lår, mage, rumpe og pupper, altså der hvor fettet legger seg på meg, viser ingen antydning til å minske selv om jeg kjenner hvor trent jeg er under. Dette er så utrolig demotiverende! Har lagt på meg 7 kilo, har ikke veid så mye på 10 år. Jeg spiser relativt sunt (ikke sukker, kun grove kornprodukter, kyllingkjøttdeig, cottage cheese, Skyr etc), ikke for mye og ikke for lite (ca 1500-1800 om dagen), jeg trener 4 dager i uka (styrke + jogging), drikker masse vann og er mye på farten. Har lest litt om at enkelte har "treigere" fettceller enn andre, er jeg "offer" for dette? Jeg blir alltid tynnere om jeg driter i å trene og heller spiser masse drit, men jeg liker å være sporty, jeg liker å spise sunt. Jeg er lei av å ikke se like sporty ut som jeg føler meg, jeg er flau over kroppen min samtidig som jeg er stolt av det jeg har fått til. Noen innspill? Hva kan jeg gjøre? Og ikke si lavkarbo, det er prøvd ut og kroppen min nektet. Hilsen ei som er oppgitt og demotivert (men nekter å gi seg). Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Mer fettforbenning, mer løping. Anonym poster: ef01aa89435a6223c48f9f99a51468e9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 TS her. August til februar løp jeg i gjennomsnitt 1-2 mil i uka uten resultat. Har også drevet med spinning i 2 år, fettforbrenningen tar seg ikke opp. Er sjekket for lavt stoffskifte. Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Vel, da spiser du for mye, selv om det er sunt? Anonym poster: ef01aa89435a6223c48f9f99a51468e9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 Vel, da spiser du for mye, selv om det er sunt? Anonym poster: ef01aa89435a6223c48f9f99a51468e9 TS. Er det jeg lurer på jeg også...fikk beskjed av den personlige treneren om å ligge på mellom 1500-2000, siden jeg trente så mye. Da det ikke funket gikk jeg ned til 1200-1400 men da ble jeg bare uvel og kjente jeg ikke hadde energi i hverdagen, kunne bli svimmel under løpeøktene. Så kjedelig å ikke få resultatene man jobber for. Spesielt ikke når man har venner som spiser mye mer og trener mye mindre men ser mye slankere ut Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702
MilleVanille Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Løp intervaller minst 4-5 ganger i uken! Altså ikke laaange, rolige joggeturer, men intensive treningsøkter hvor du presser deg skikkelig, og svetter som en gris etterpå. Det skal være fettforbrennende i følge flere eksperter, og det kan jeg selv skrive under på!! Har ikke mye fett på kroppen, men hadde bittelitt nederst på magen jeg ville ha bort en gang. Løp intervaller i 2 uker, og det forsvant, uten at jeg endret kostholdet(spiser allerede sunt, da). Men det aller viktigste er kostholdet! "Problemet" ditt er jo ikke at du trener for lite eller spiser usunt, men at du spiser for mye - helt enkelt. Det kan være riktig hardt å gå ned i vekt, men om du virkelig ønsker det, må du bare bite sammen tennene og ikke gi opp! Selvfølgelig skal man ikke føle seg slapp og dårlig mens man slanker seg, da spiser man altfor lite og det kan være farlig i lengden. Men jeg tror ikke noe på vektnedgang og det å kunne spise seg stappmett hele tiden. Det ER kjedelig å gå ned i vekt, og man må belage seg på å være litt sulten av og til(uten å sulte seg, selvfølgelig). Prøv deg frem, tål å være litt småsulten en gang i blant(her oppfordrer jeg selvfølgelig ikke til sulting, men slanking er vel ikke kjent for å være behagelig. Da hadde alle vært slanke). Se om det funker!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Du spiser da kanskje litt for mye i forhold til det du forbruker. Men husk også at dette er en investering, og at du har gjort det kjempebra. Det er ikke farlig å gå litt opp i vekt, for man må ligge i overskudd eller minimum likevekt dersom man skal øke drastisk i muskelstyrke. Poenget bør ikke være å gå ned i vekt, men opp i muskelstyrke og evt. ned i fettprosent. Vekt alene er ingen god indikator på det siden muskler veier mer enn fett, og selv om du har økt med 7 kilo så er det jo økt muskelmasse som er grunnen selv om du ikke har mindre fett enn før. Med mindre du også har fått vesentlig mer _fett_ så vil jeg si du har gjort mye riktig. Anonym poster: a64643cbab94615a8c064139b7655af3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 TS her. Tusen takk for svar og oppmuntring Jeg har tenkt litt på kostholdet mitt og selv om det virker relativt greit så spiser jeg endel micromat (jobber mye nattevakt). Selv om jeg holder meg på greit kalorinivå så kan jo ikke det være sunt å spise slik mat 3-4 dager i uken. Jeg skal begynne å lage meg ordentlig mat (selv om jeg hater det) og skal også teste det å ikke spise meg helt mett til hvert måltid, men også passe på at jeg ikke spiser for lite siden jeg med en gang mister styrke i musklene. Intervaller løper jeg, og jeg løper til svetten siler og har problemer med å gå normalt etterpå Så jeg tror ikke det er noe galt med måten jeg trener på, det må være kostholdet og det eneste jeg har å utsette på det er all micromaten. Skal slutte med det og funker ikke det så får jeg bare la kroppen holde på fettet, mulig den forbereder seg på straffopphold i Nord-Korea Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Hvorvidt du spiser mikromat, eller spiser deg mett eller ei, er ikke det avgjørende. Det er det totale kaloriinntaket som teller. Er du sikker på at du teller riktig, og at det ikke sniker seg med noen kalorier et eller annet sted som du overser? Å konsekvent ikke spise seg mett høres ihvertfall ikke spesielt hensiktsmessig ut mtp varig livsstilendring.. Anonym poster: c95cc941af3542a64df4ae0e82b7c65a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Hvorvidt du spiser mikromat, eller spiser deg mett eller ei, er ikke det avgjørende. Det er det totale kaloriinntaket som teller. Er du sikker på at du teller riktig, og at det ikke sniker seg med noen kalorier et eller annet sted som du overser? Å konsekvent ikke spise seg mett høres ihvertfall ikke spesielt hensiktsmessig ut mtp varig livsstilendring.. Anonym poster: c95cc941af3542a64df4ae0e82b7c65a TS her. Da jeg trente mindre styrke hadde jeg en hvileforbrenning på 1265 (altså, om jeg ligger i senga i 24 timer). Jeg er 100% sikker på at jeg ikke går over 1800 kalorier om dagen, de fleste dagene ligger jeg mellom 1400-1600 (telte hver eneste kalori i 3 uker for å sjekke). Det er derfor jeg blir så oppgitt...hvorfor raser jeg ned i vekt når jeg driter i trening og spiser masse drit men blir overvektig pr bmi når jeg trener og spiser sunt? Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 TS her. Da jeg trente mindre styrke hadde jeg en hvileforbrenning på 1265 (altså, om jeg ligger i senga i 24 timer). Jeg er 100% sikker på at jeg ikke går over 1800 kalorier om dagen, de fleste dagene ligger jeg mellom 1400-1600 (telte hver eneste kalori i 3 uker for å sjekke). Det er derfor jeg blir så oppgitt...hvorfor raser jeg ned i vekt når jeg driter i trening og spiser masse drit men blir overvektig pr bmi når jeg trener og spiser sunt? Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702 Det høres ut som meg det her... Jeg sliter med akkurat det samme! Det er utrolig kjipt! Anonym poster: 5f2c06c755e1c55ec994b47fd48179e6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Det høres ut som meg det her... Jeg sliter med akkurat det samme! Det er utrolig kjipt! Anonym poster: 5f2c06c755e1c55ec994b47fd48179e6 TS her. Litt trøst i å vite at vi er flere Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702 1
Gjest Vena Cava Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 Har samme problemet selv. Har trent litt av og på siden ifjor sommer. Men nå er jeg der at jeg har fått vekk en del fett, folk kommenterer det, men det har stagnert mye. Det er så demotiverende. Er ikke noe moro å dra på trening lenger,,, Arrrrgh Du er ikke alene Ts!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 TS her. Cr'eme, det er rart det skal være så vanskelig synes jeg. Jeg har ikke lyst til å bli en slik som teller kalorier, men det ser ut til at jeg må det. Er så lei av å være tjukk utenpå og trent inni når jeg før var tjukk inni og slank utenpå. Hvorfor må enkelte av oss velge? Dette er det jeg skal gjøre, kom gjerne med innspill: Skal ta opp løpingen igjen (men må være forsiktig grunnet dårlige ankler). Fortsette å ikke spise sukker. Slutte helt å spise micromat. Trene kjapp pilates på hviledagene mine (2-delt styrkeprogram à 2 dager hver). Sette en regel på at jeg må være sulten når jeg spiser, skal spise ca hver 3-4 time. Noe mer som er realistisk? Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702
Løvetanten Skrevet 4. mai 2013 #15 Skrevet 4. mai 2013 Med en hvileforbrenning på ca 1300 så er ikke du store jenta heller da... Hva veier du? 50-52 kilo? Det høres ut som om du beskriver naturlig underhudsfett, og at målet ditt er å bli helt rippet. Stemmer det?
Gjest Vena Cava Skrevet 4. mai 2013 #16 Skrevet 4. mai 2013 TS her. Cr'eme, det er rart det skal være så vanskelig synes jeg. Jeg har ikke lyst til å bli en slik som teller kalorier, men det ser ut til at jeg må det. Er så lei av å være tjukk utenpå og trent inni når jeg før var tjukk inni og slank utenpå. Hvorfor må enkelte av oss velge? Dette er det jeg skal gjøre, kom gjerne med innspill: Skal ta opp løpingen igjen (men må være forsiktig grunnet dårlige ankler). Fortsette å ikke spise sukker. Slutte helt å spise micromat. Trene kjapp pilates på hviledagene mine (2-delt styrkeprogram à 2 dager hver). Sette en regel på at jeg må være sulten når jeg spiser, skal spise ca hver 3-4 time. Noe mer som er realistisk? Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702 Jeg skulle heller ikke bli "en sånn som teller kalorier" men måtte krype til korset selv. Og det var det som fikk treningen til å endelig gi synlige resultater! Ligger på mellom 1200-1500 kcal hver dag pg syns det går helt greit. Er langt fra et slit å gjennomføre:) Jeg spiser det jeg vil en gang i uka som feks lørdag eller søndag. Det må jeg ha lov til kan ikke bli helt fantastisk heller. Anbefaler å prøve en app som heter myfitnesspal. Den har jeg brukt siden i fjor og vet nå ikke hva jeg skulle gjort uten.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #17 Skrevet 4. mai 2013 Med en hvileforbrenning på ca 1300 så er ikke du store jenta heller da... Hva veier du? 50-52 kilo? Det høres ut som om du beskriver naturlig underhudsfett, og at målet ditt er å bli helt rippet. Stemmer det? Er 1200 vanlig for 62kg da? Anonym poster: f7f1b36f007e41bd4d4e4ce0ee80675d
Kira-delta Skrevet 4. mai 2013 #18 Skrevet 4. mai 2013 TS. Er det jeg lurer på jeg også...fikk beskjed av den personlige treneren om å ligge på mellom 1500-2000, siden jeg trente så mye. Da det ikke funket gikk jeg ned til 1200-1400 men da ble jeg bare uvel og kjente jeg ikke hadde energi i hverdagen, kunne bli svimmel under løpeøktene. Så kjedelig å ikke få resultatene man jobber for. Spesielt ikke når man har venner som spiser mye mer og trener mye mindre men ser mye slankere ut Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702 Dette får meg til å tenke at du ikke spiser ekstra de dagene du trener cardio? Du vet at om du ligger på 1400kcal en dag og tar deg en løpetur, så forbrenner du kanskje 300kcal. Det vil da si at du skal spise 1700kcal.
Løvetanten Skrevet 4. mai 2013 #19 Skrevet 4. mai 2013 Er 1200 vanlig for 62kg da? Anonym poster: f7f1b36f007e41bd4d4e4ce0ee80675d Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #20 Skrevet 4. mai 2013 TS her: Med en hvileforbrenning på ca 1300 så er ikke du store jenta heller da... Hva veier du? 50-52 kilo? Det høres ut som om du beskriver naturlig underhudsfett, og at målet ditt er å bli helt rippet. Stemmer det? Jeg er LANGT over 52 kilo, sist jeg veide meg veide jeg 65 kilo. Jeg var vel rundt 58 kilo da jeg fikk testet hvileforbrenningen til dette tallet. Jeg skulle heller ikke bli "en sånn som teller kalorier" men måtte krype til korset selv. Og det var det som fikk treningen til å endelig gi synlige resultater! Ligger på mellom 1200-1500 kcal hver dag pg syns det går helt greit. Er langt fra et slit å gjennomføre:) Jeg spiser det jeg vil en gang i uka som feks lørdag eller søndag. Det må jeg ha lov til kan ikke bli helt fantastisk heller. Anbefaler å prøve en app som heter myfitnesspal. Den har jeg brukt siden i fjor og vet nå ikke hva jeg skulle gjort uten. Jeg har prøvd "myfitnesspal" og likte det ikke. Ble som en konkurranse mot å ligge under det den ga meg og da ble jeg demotivert. Men brukte den til å telle kalorier i 3 uker, så har en viss peiling på hva jeg får i meg Dette får meg til å tenke at du ikke spiser ekstra de dagene du trener cardio? Du vet at om du ligger på 1400kcal en dag og tar deg en løpetur, så forbrenner du kanskje 300kcal. Det vil da si at du skal spise 1700kcal. Om du ser det jeg skrev tidligere så forklarte jeg at jeg prøvde å ligge på mer, men bare la på meg. Jeg har prøvd både å spise mer etter trening og mindre etter trening, men det sitter bom fast. Håper ikke dere synes jeg kverulerer, jeg prøver ikke å være vanskelig og setter pris på absolutt alle svar og diskusjoner Anonym poster: 2ac317a818d8d563b1b51b38c6fa7702
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå