Gå til innhold

Drikke to dager på rad - ditt beste tips mot hangover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er russ i år, og i helgen er det klart for Landstreff. Da blir det en god del alkohol to dager på rad... tingen er bare at jeg aldri har drukket to dager på rad før! Blir nemlig veldig fyllesyk, så har alltid ungått det.

Derfor lurer jeg på hva som er ditt beste tips mot hangover, og eventuelt hva dere har gjort når dere har drukket to dager på rad?

Anonym poster: 172928083c2bd1bdae13d188c8201691

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også på landstreffet :-D

Kjenner meg igjen der altså! Dagen etter en kveld hvor jeg har inntatt alkohol blir jeg skikkelig dårlig. Den dagen pleier å gå til Netflix, for å si det slik..:-p Men ja, mine hangovere føles i hvert fall mildere dersom jeg drikke mye vann mens jeg drikker alkohol (f.eks: to slurker alkohol-> en slurk vann-> to slurker alkohol-> en slurk vann), og ikke minst merker jeg stor forskjell fra kvelder hvor jeg har danset og begevet meg kontra kvelder hvor jeg har sittet i ro. Vil også påstå at det hjelper å har spist skikkelig mat i løpet av dagen før du begynner å drikke.

Lykke til, måtte vi få en strålende helg i Kongeparken :-) (selv om værmeldingen tilsier noe annet...)

Anonym poster: 0a2761cd74e052e4a6e718230398e6d7

• Liker 1
Skrevet

Unngå å bli overstadig beruset. Hold deg på et behagelig nivå. Slutt å drikke 1-2 timer før du legger deg, så du er noenlunde edru før du sovner. Drikk masse vann. Har du tenkt å drikke deg dritings er det svært lite å gjøre med fyllesyke, det er kroppens måte å takle en forgiftning. Kos deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Et glass vann for hvert glass alkohol hele kvelden. Spis kylling til frokost. Jeg pleier å hive i meg en pakke med ren salatkylling.

Anonym poster: 80a8e3f4fcf11dd69d0ada20b9a154e8

Gjest LadySizz
Skrevet

Spis godt før du begynner å drikke så du ikke drikker på tom mage. Drikk vann hele kvelden/natten,vet man fort kan miste fokuset på dette med å få i seg vann dessto mere alkohol man har drukket,men prøv i alle fall :)

Slutt å drikk en stund før du skal legge deg,så du slipper å legge deg på stigende rus.

Skrevet

Spis mat før du begynner å drikke.

Drikk vann mens du drikker.

Appelsinjuice morgenen etter.

AnonymBruker
Skrevet

For din egen sikkerhet på landstreffet: unngå å drikke den dritings, drikk sakte, unngå sprit og drikkeleker.

Spis ordentlig mat før du begynner å drikke og før du legger deg. Spis gjerne også litt snacks mens du drikker. Drikk vann jevnlig under kvelden og før du legger deg.

Alkohol er dehydrerende og gir lavt blodsukker. For å minske symptomene dette kan gi, må du altså få i deg mat og vann. Symptomene fra selve nedbrytingen av alkohol er det vanskelig å unngå, men det er noen studier som viser at stoffer i eggeplomme kan hjelpe på disse. Egg og bacon er derfor ypperlig frokost :)

Anonym poster: 306db5fae11383dd47b7f34578568f72

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Håper jeg blir litt mindre hangover enn jeg pleier denne gangen. Skal prøve å ha mat og vann i bakhodet hele kvelden :)

Anonym poster: 172928083c2bd1bdae13d188c8201691

AnonymBruker
Skrevet

- Ikke legg deg med stigende alkoholrus

- Drikk minst en halv liter vann rett før sengetid

- Spis frukt og skikkelig mat dagen etter

Frukt hjelper cellene å forbrenne alkoholen fortere.

Anonym poster: 8106313bc61b4f458c8cdf9d98787369

Skrevet

B-vitamin, masse b-vit :danse: Men, man bør begynne noen dager før festen da. Å hvis man følger alle disse tipsene om vann og mat og slikt, ja, da klarte selv jeg å våkne "frisk&fin" dagen etter ei fyllekule. Å jeg bruker seriøst å bli fyllesyk.

pS! B-vit fra :ol: øl, er ikke tingen :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...