Gå til innhold

Feriepenger fra tidligere jobb, som har slått seg selv konkurs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om det er noen mulighet for meg å få feriepengene fra tidligere arbeidsplass selv om de har slått seg selv konkurs? Jeg fikk ingen informasjon om dette av min tidligere arbeidsgiver, men leste om det i lokalavisa.. Nå er det jo ikke så alt for lenge til feriepengene skal rulle inn på konto og det ville vært kjipt om jeg ikke skulle få noe fra min tidligere arbeidsplass (jobbet der ut august!).

Har prøvd å snakke med flere bekjente men ingen vet konkret. Har hørt at jeg kan fylle ut og sende inn noen papirer et eller annet sted, er det noen som har peiling på dette?

Anonym poster: 025bff17045e18944b1004cc62f74dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er virkelig ikke sikker på reglene, men det foresvever meg at lønnsgarantifondet kan være aktuelt her. Hva om du kontaket NAV og spør der? De burde vite det.

Skrevet

Er du organisert? Da bør du kunne få hjelp av fagforeningen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter bobestyrer og gjør krav på feriepengene. Det kan ta lang tid å evnt få igjen pengene. Spørs hva som blir prioritert i boet.

Anonym poster: 1340ef64f467b22f00930f6b8be448d7

AnonymBruker
Skrevet

Lønnsgarantifondet.

Anonym poster: d3a3c4d3b6949b03a52bd0a4f96e9ae5

AnonymBruker
Skrevet

Er du organisert? Da bør du kunne få hjelp av fagforeningen.

Dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter bobestyrer og gjør krav på feriepengene. Det kan ta lang tid å evnt få igjen pengene. Spørs hva som blir prioritert i boet.

Anonym poster: 1340ef64f467b22f00930f6b8be448d7

Hjelpes.. Det vet jeg ikke hva er engang? Bedre å få de igjen sent enn aldri da..

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har selv vært ansatt hos en butikk som gikk konkurs, det som da skjedde var at jeg måtte ta kontakt med bostyrer og så sende alt av dokumentasjon til han så gikk det via lønnsgarantifondet.

Anonym poster: 2b1d3dae936d1286b12f331a147ed795

Skrevet (endret)

Fikk brev fra advokaten til firmaet jeg var ansatt i om at firmaet var slått konkurs. Husker ikke helt hva det stod i brevet, men det stod noe om feriepenger og at jeg måtte sende inn nødvendige dokumenter (det var spesifisert i brevet hva jeg skulle sende inn). Det gikk så klart i glemmeboken da jeg var nybakt mamma, i ammetåken og et barn med kolikk.

Allikevel fikk jeg feriepengene :-) trodde faktisk ikke det. Men kontakt firmaet og hør med de hva du må gjøre.

Endret av HenLu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...