Gå til innhold

Musikk som bringer frem vonde minner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over en sang på youtube som er snart et år siden jeg hørte sist, og ble overrasket over hvor smertefult det var å høre den. Uansett hvor vakker den er, kjennes det ut som at hjertet mitt revner. Jeg var langt nede på den tiden, og en kveld mens jeg satt og lyttet til den, fikk jeg vite at en nær venn av familien var brått revet bort av en grusom ulykke.

Jeg har forandret meg så mye siden forrige gang. Jeg har vokst, opplevd enda mer smerte, forandret meg, sunket dypt og reist meg opp igjen. Det er som å gå tilbake i tid å høre på den musikken...

Har du noen spesielle låter som gjør at du automatisk tenker på noe spesielt? Musikk som er "vond"?

Hører du på dem selv om det gjør vondt?

xoxo

Anonym poster: a2638d6d3df1f091c939b43141f98269

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en forferdelig dårlig periode i livet siden mars. Nedturer og atter nedturer. Kom over denne låta for en måneds tid siden og den har blitt spilt nærmest konstant. Veldig avslappende å høre på, men får en samtidig til å drukne i tunge tanker.

Anonym poster: 7f36ea10e18f56d3bea9245b30d6d0b8

Skrevet

Siri Nilsen - Ta meg med

Også Siri Nilsen med "Jeg vet", men den fant jeg ikke på youtube.

Det var en fæl periode hvor jeg var sikker på at ting ikke kom til å gå bra, og disse sangene var litt sånn bittersøte. Jeg fikk litt trøst i at ting kunne komme til å ordne seg, men følte samtidig at det var håpløst og at ordene var tomme og uten mening.

De er veldig, veldig fine sanger, men jeg får en liten klump i magen av å høre på dem.

Skrevet (endret)

Denne husker jeg pappa spillte mye før foreldrene mine skillte seg, uten at jeg tenkte mere over det da.

I ettertid er det vondt, mamma sa han spillte den så de ikke skulle skilles...

Slutten av 80-tallet

Og denne, for de skilltes og jeg hørte denne over og over igjen...

Jeg var 12 år.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Gjest DevilAngel
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor akkurat denne sangen. Men det var vel en sang jeg hørte på for å prøve å bli i bedre humør gjennom en tøff tid. Men den hjalp ikke, ble bare verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...