Sunny Skrevet 6. juni 2002 #1 Skrevet 6. juni 2002 Jeg kjøpte kjolen min på salg i en salong i høst. Nå er den lagt opp og klar til bruk om noen uker... Dama i butikken sa at jeg kunne vaske kjolen på finvask i maskin. Kjolen har hengt i ca. 8 mnd. nå og jeg lurer på om jeg skal vaske den før bryllupet (butikkdama sa at det gikk bra), men jeg vet ikke om jeg skal ta sjansen eller ikke. Det andre jeg lurer på er hvordan i all verden skal jeg få fraktet kjolen til frisøren uten at den blir for krøllete. Tenkte å stryke den på vranga hjemme. Kjolen har et halvlagnt slep som kan kneppes opp. Bør jeg ta med strykejernet til frisøren også??? Hva gjør dere andre?
Rose Skrevet 6. juni 2002 #2 Skrevet 6. juni 2002 Lever den til rens så er du trygg! Og lån deg et dampstyrkjern så er du sikker på at du ikke brenner hull i den eller at den blir brunbrendt : )
Mrs. B Skrevet 6. juni 2002 #3 Skrevet 6. juni 2002 Jeg kjøpte også kjolen min på salg i høst. Siden den gang har den hengt i skapet med et dynetrekk om seg. En drøy måned før bryllupet begynte vi med tilpassings-prosessen hos salongen, og lørdag for to uker siden hentet jeg den - dampet og klar. Nå henger den i dynetrekket igjen, men tenker jeg skal henge den til lufting hos forloveren min ikveld og frem til lørdag. Sløret skal forresten henge på badet hos forloveren min fra ikveld av, da blir det naturlig dampet. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå