Gå til innhold

Egen nettbutikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan lager man sin egen nettbutikk, liksom hvilken side?

Om det går?

Hvordan tar man betalt?

Om de sender penger i konvolutt, kan man få det sendt på posten på butikken, i stedenfor hjemme i postkassa?

Anonym poster: 3487a62ba05a9447aefd669a1d3dd2f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det går?

Hvordan tar man betalt?

Om de sender penger i konvolutt, kan man få det sendt på posten på butikken, i stedenfor hjemme i postkassa?

De sender jo ikke penger i konvolutt. Det betales digitalt, så du må opprette et paypay-system eller noe. Kan ikke detaljene rundt dette, men vet at betalingen skjer digitalt, IKKE i konvolutt.

Anonym poster: 5245d44b161fea692d5fd5d5f1f5105c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det går?

Hvordan tar man betalt?

For å starte egen business enten det er på nett eller i virkeligheten så må man ha ting på plass. Man må blant annet registrere seg som en bedrift i brønnøysundregisteret. Noe som ikke er gratis. Det er ikke bare å kjøre på å starte en nettbutikk.

At du tror at man bare kan motta kontanter i posten synes jeg er et faresignal. Det må foregå digitalt for at skattevesenet skal ha oversikt. Noe annet er ulovlig.

Anonym poster: 98ec9bf2e3ec2716059a0d2aaa65f7a1

• Liker 2
Skrevet

Du kan bruke Etsy som sted for nettbutikk. :)

Skrevet

Du kan bruke Etsy som sted for nettbutikk. :)

Eller Epla. Det kan se ut som om TS trenger å bli "holdt litt i hånden", og Epla er lett å finne ut av.

• Liker 1
Skrevet

At du tror at man bare kan motta kontanter i posten synes jeg er et faresignal. Det må foregå digitalt for at skattevesenet skal ha oversikt. Noe annet er ulovlig.

Anonym poster: 98ec9bf2e3ec2716059a0d2aaa65f7a1

Kontantbetaling er fremdeles en tvungen betalingsmetode i Norge, så og si at det er ulovelig er vel å strekke det passelig langt ;)
  • Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Paypal, PayEx og Klarna er greie betalingsmetoder på nett :)

Anonym poster: 5e91f9adf15f49d2521347d0830bee38

Skrevet

Ei venninne av meg driver nettbutikk, pr dags dato vet jeg at man kan få varene tilsendt til sitt lokale postkontor og betale der eller via paypal. Hun ønsker å skaffe Klarna, men det koster visst veldig mye for, mer enn det er verd pr dags dato for hennes del.

Alt må registreres. Tror jeg ville tatt kontakt med skatteetaten for å høre med hva du må ha klart før du starter nettbutikk. Hvis det er håndlagede ting du tenker å selge, så ville jeg vurdert Epla (det koster litt å ha butikk der, men lettere enn å opprette egen).

Skrevet

Anbefaler å starte nettbutikk via epla. Utrolig enkelt og veldig greit:-) registrer deg og selg ting med en gang;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...