Gå til innhold

Sørlands serie, size zero

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den skal starte på TLC ikveld kl 21, men stqår ikke i programmet på tven (har Get kabeltv)

Det står på nettsidene da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ver, men det ble jo program ut av det. Og jeg lurer på når det går. Står ikke i programmet....

Gjest Blomst83
Skrevet

Gikk det ikke i går da ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner på en måte greia.

Men synes det er litt feil når Katrine sørland skal gjøre dette. Hun har perfekt kropp naturlig og er utrolig pen, så hun skjønner kanskje ikke hvorfor vanlige jenter streber etter dette.

Anonym poster: cedad609fd7b246a8594382028ac8591

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ver, men det ble jo program ut av det. Og jeg lurer på når det går. Står ikke i programmet....

Det er på TLC nå (onsdager 21-22)

AnonymBruker
Skrevet

Det er på TLC nå (onsdager 21-22)

Ikke hos meg "/

Anonym poster: 28b943c4c66c6db3c4b0911975fdbbad

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hos meg "/

Så rart!

TLC Norge, sant?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble litt trigget av denne serien. Ikke å nå size zero, men å få en kropp som Katrine sørland :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så rart!

TLC Norge, sant?

Ja her var det amish på tv. Hmmmm...

AnonymBruker
Skrevet

Ja her var det amish på tv. Hmmmm...

Jepp, det var bare merket feil, amish greiene var size zero for en eller annen grunn.

Jeg syns også at det blir litt teit når hun er ferdig mer eksperimentet og sier "hva er vitsen med diett? Mmm, nå kan jeg spise alt jeg vil igjen!" mens hun spise is og grillmat. Det viser at hun egentlig ikke skjønner hva vi "andre" føler. Så klart for henne å gå opp til 54 kg igjen er helt greit.

Og jeg går ikke med på at hun er en strl 36. Hun fikk nesten de size 0 buksene på på dag 1...

For en som har slitt med mateforstyrrelser de siste par årene så syns jeg ikke dette programme bidro noe positivt dessvere

Anonym poster: 9804cec835b0fc74a1007c94b0120d85

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er per definisjon frisk nå, men jeg og følte meg litt trigget av å se det programmet.. Bekymret for tenåringer som så på.

Anonym poster: f1085e0439a7b02c26eaa23578072651

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det bidro dessverre ikke med noe positivt.

Tror det trigget mange jenter, inkludert meg selv.

Håper virkelig ikke min venninne så på, hun har akkurat kommet seg ut av anoreksi, men det er kort vei tilbake.

• Liker 2
Skrevet (endret)

TLC beviser vel egentlig bare med dette programmet for en drittkanal de egentlig er. Synes faktisk at det er helt sjokkerende å lage en slik serie med en kvinne som er kjempeslank i utgangspunktet. Synes ikke synd på Sørland ettersom hun har valgt å støtte dette konseptet i utgangspunktet ved å takke ja til å være programleder. Enkelte tenker virkelig ikke lenger enn sin egen nese.

For mennesker med et dårlig forhold til sin egen kropp, eventuelt spiseforstyrrelser, er dette et veldig farlig program.

Endret av Samaysa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett noe lignende program før, men de som da slanket seg til size 0 hadde "litt for mye" i utgangspunktet. Katrine Sørland er jo veldig slank fra før av. Så jeg skjønner ikke greia!

Anonym poster: 6b2d0df100ca740253b2b47f7ff8c27f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Programmet var jo latterlig. Sørland er syltynn allerede, hun har 54 kilo fordelt på en modellhøy kropp. Hun er allerede på grensen til å se usunn ut (noen vil hevde at hun allerede er kommet dit). Det latterligste av alt var da hun avsluttet eksperimentet og smurte seg en skive overlasset med majones og ost, og erklærte hvor deilig det skulle bli å spise "hva hun ville". Eller da hun satt og spiste iskrem med sønnen sin og snakket om hvor viktig det var å kose seg med mat. En voksen kvinne med hennes høyde og vekt spiser ikke "akkurat det hun vil", med mindre det eneste hun har lyst på er salater og magert kjøtt, da. Man koser seg ikke ofte med iskrem og majones når man veier så lite, med mindre man skipper sunne måltider til fordel for kos (hvilket jo heller ikke er noe å anbefale).

Jeg er 1.75 og var i en liten periode nede på 56 kilo, og grunnen var enkel. Det var fordi jeg jobbet masse, bare spiste sporadisk på dagtid (ingen fast frokost eller lunsj, en liten skive her og en banan der), og mitt eneste skikkelige måltid var middag på kvelden, før jeg av generell rastløshet jogget opp flere kilometer bratt terreng. Sleng på kjærlighetssorg som gjorde matlysten enda dårligere, så har du det. Så fort jeg vendte tilbake min vanlige hverdag hvor jeg spiser skikkelig frokost og lunsj og et kakestykke på kafé når jeg vil, gikk jeg opp til i overkant av seksti. Kroppen vil liksom ikke ned til godt under seksti når man er høy, man må kjempe imot de naturlige instinktene og lystene for å få det til.

Kathrine Sørland lever med all sannsynlighet usedvanlig strengt matmessig. Hun er nøye på hvor mye hun inntar. Hun kunne vært mer avslappet og veid ti kilo mer og vært slank, men hun vil være usedvanlig tynn. Hvilket er hennes valg, men hun kan da i det minste være ærlig om det. Hele greia ble jo bare pinlig og åpenbart "staged".

Edit: skrivefeil.

Endret av Cosette
  • Liker 10
Skrevet

Skremmende at en etter 9 dager mister sultfølelsen og at en får "kontroll"

Skrevet

sånn vil jeg ikke se på.

Det er ikke positivt å se på kroppen i et slikt bilde. Galskap.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble jeg skremt bort fra slanking etter dette programmet?

Nei.

Lærte jeg noe nytt?

Nei.

Reaksjonen min?

Jeg prøver det samme! Jeg vil se hvor mye jeg går ned om jeg følger samme opplegg. 10 dager, 800 kalorier daglig. Jeg øker til 1000 kanskje. Men jeg skal prøve. Fint om sultfølelsen forsvinner og jeg får ordentlig tak på slankingen.

Jeg trodde jeg var normal før jeg så programmet, men ble fint minnet på at nei - 36 er ikke tynt i det hele tatt. 32! Og å se ut som Sørland (bmi på 17 eller lavere). DET er tynt.

Jeg vil være tynn. Hva så om jeg blir litt irritabel og sliten en periode. (Veldig lite skremselspropaganda i programmet. Det finnes folk som får spiseforstyrrelser, ja, men ikke meg. Og kroppen blir litt sliten og man yter ikke maks på trening? Bagateller).

Jeg ble med andre ord TRIGGET av programmet. Overhodet ingen positiv effekt.

Anonym poster: 846458759656af998a8a8e320b197686

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...