Gå til innhold

Kjæresten min vil ha en pause fra forholdet, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg lei meg! :(

Jeg har hatt en lang samtale om forholdet med min kjæreste. Han mener vi er ganske forskjellige og vil forskjellige ting i livet. Jeg forstår hva han mener med det, men jeg tror at vi fint kunne klart å finne en "løsning" på det.

Derfor er han litt keen på en pause i forholdet, men jeg for min del tror at pausen bare kan ødelegge, at vi ikke klarer å " ta opp igjen" forholdet. Vi ble enig om å prøve litt til og så se hvordan det går. Men jeg føler det blir litt rar stemning mellom oss nå.

Han er drømmekjæresten! Og så synes jeg det er dumt å ta en pause, når jeg nettopp har fått vite om det han mener, uten å skulle prøve litt til videre. Jeg tror vi fint kunne vært gode venner, men det er liksom "noe mer". Og det tror jeg det er fra hans side også, bare det at han synes vi er litt forskjellig.

Jeg vet at man ikke bare kan endre seg sånn plutselig, men jeg tror i dette tilfelle at hvert fall jeg kan prøve, slik at vi kan finne på ting som begge vil. Jeg skal studere fra høsten av og han vurderer å flytte et år til et annet land. Jeg synes jo det er kjipt, men jeg forstår jo at han vil det. Og det kan bli vanskelig for meg å bli med fordi jeg trenger jobb og jeg har lyst til å begynne å studere. Men samtidig er jeg redd for at hvis han flytter, så kommer vi til å gli fra hverandre.

Hva skal jeg gjøre? Har dere opplevd noe slikt før? Har dere noen tips til hvordan vi kan få forholdet til å fungere ordentlig igjen?

Jeg vet jo at vi kan finne på forskjellige ting, jeg med mine venner og han med sine, slik at vi får litt "pause" fra hverandre i hverdagen. Men jeg tror jeg må finne på noe mer som kan gjøre at det fungerer.

Jeg vil selvfølgelig ikke presse han til å være sammen med meg hvis han ikke vil, men da vi snakket så virket det som han egentlig ikke ville slå opp, bare det at han ikke klarte å finne noen god løsning.

Etter samtalen har vi vært sammen et par ganger, og da sier han sånn "ja, det må vi gjøre en gang" "skal vi gjøre det?" osv. Så han snakker jo litt om fremtiden, så jeg blir egentlig ganske forvirret.

Og jeg vet jeg kan snakke med han om det, men jeg blir bare så lei meg da og tror at det kan bli litt mye for han da.

Når jeg har sagt pause, så tror jeg ikke han mener pause for å "holde på med" andre. Tror det er bare det at han vil samle tankene litt og finne på noe annet.

plis hjelp meg!

Anonym poster: 3659f5e6e4aba1aec5b6c4682db4de66

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jeg lei meg! :(

Jeg har hatt en lang samtale om forholdet med min kjæreste. Han mener vi er ganske forskjellige og vil forskjellige ting i livet. Jeg forstår hva han mener med det, men jeg tror at vi fint kunne klart å finne en "løsning" på det.

Derfor er han litt keen på en pause i forholdet, men jeg for min del tror at pausen bare kan ødelegge, at vi ikke klarer å " ta opp igjen" forholdet. Vi ble enig om å prøve litt til og så se hvordan det går. Men jeg føler det blir litt rar stemning mellom oss nå.

Han er drømmekjæresten! Og så synes jeg det er dumt å ta en pause, når jeg nettopp har fått vite om det han mener, uten å skulle prøve litt til videre. Jeg tror vi fint kunne vært gode venner, men det er liksom "noe mer". Og det tror jeg det er fra hans side også, bare det at han synes vi er litt forskjellig.

Jeg vet at man ikke bare kan endre seg sånn plutselig, men jeg tror i dette tilfelle at hvert fall jeg kan prøve, slik at vi kan finne på ting som begge vil. Jeg skal studere fra høsten av og han vurderer å flytte et år til et annet land. Jeg synes jo det er kjipt, men jeg forstår jo at han vil det. Og det kan bli vanskelig for meg å bli med fordi jeg trenger jobb og jeg har lyst til å begynne å studere. Men samtidig er jeg redd for at hvis han flytter, så kommer vi til å gli fra hverandre.

Hva skal jeg gjøre? Har dere opplevd noe slikt før? Har dere noen tips til hvordan vi kan få forholdet til å fungere ordentlig igjen?

Jeg vet jo at vi kan finne på forskjellige ting, jeg med mine venner og han med sine, slik at vi får litt "pause" fra hverandre i hverdagen. Men jeg tror jeg må finne på noe mer som kan gjøre at det fungerer.

Jeg vil selvfølgelig ikke presse han til å være sammen med meg hvis han ikke vil, men da vi snakket så virket det som han egentlig ikke ville slå opp, bare det at han ikke klarte å finne noen god løsning.

Etter samtalen har vi vært sammen et par ganger, og da sier han sånn "ja, det må vi gjøre en gang" "skal vi gjøre det?" osv. Så han snakker jo litt om fremtiden, så jeg blir egentlig ganske forvirret.

Og jeg vet jeg kan snakke med han om det, men jeg blir bare så lei meg da og tror at det kan bli litt mye for han da.

Når jeg har sagt pause, så tror jeg ikke han mener pause for å "holde på med" andre. Tror det er bare det at han vil samle tankene litt og finne på noe annet.

plis hjelp meg!

Han vil samle tankene og finne på noe annet ? klarer han ikke å gjøre det mens han er sammen med deg, uff nei dette synes jeg høres ut som det ikke er liv laga, jeg er sikker på han har ikke bare vurdert, men han vil studere i utlandet og ikke synes noe om avstandsforhold, om han takler det.

Du må spørre han hvorfor vil han egentlig ha pause ? det at dere er forskjellige, høres ut som en veldig tynn forklaring, seriøst, du må spørre han mere,hva er det som holder han tilbake.lykke til :-)

Gjest Miranda2011
Skrevet

Vil han ha pause, så gi han pause, nytter ikke å tvinge frem noe. Hvis du går med på det så er det best å holde avstand til han, ikke sende meldinger eller ringe bortsett fra hvis det er noe viktig. Det er eneste måten han får kjenne på savnet, om det er stort nok til å fortsette forholdet. Like viktig er det at du selv får kjenne etter om han er den rette for deg. Viktig også å bli enige om dere skal kunne treffe andre, altså leve som singel, i denne pausen. Det er veldig vondt og vanskelig å være i en sånn situasjon du er i nå, men er vel bare å hoppe i det. Ønsker deg lykke til og håper det går din vei

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg spurte han hvorfor han ville ta en pause. Men jeg fikk ingen god forklaring. Jeg spurte også om han ville ha et mer åpent forhold, men dette sa han klart og tydelig nei til. Vi har også vært borte fra hverandre i perioder, 1uke-3 uker pga reiser osv. Jeg merker hvertfall at jeg savner han veldig da! Og når vi da møtes etter en stund, så synes jeg det virker som vi har det enda gøyere sammen.

Jeg lurer på om jeg skal foreslå at vi kan ha en dag i uken hvor vi gjør noe sammen (feks bestemme annenhver gang) og ha en dag hvor vi er hver for oss med andre. Og at de resterende dagene blir tilfeldige. Jeg tror vi kunne fått et mye bedre forhold hvis vi gjorde noe kjekt sammen og prøvde ut nye ting, tror vi kan bli enda bedre kjent da. Feks pushe grensene våre litt. Men samtidig synes jeg det er litt teit å ha slike faste dager. Hva synes dere? Nå er jo vi blitt enig om å prøve litt til, så da vil jeg ikke falle tilbake til det samme gamle hvor vi bare "er" med hverandre uten å gjøre noe spes.

Skrevet

Om forholdet allerede skranter tror jeg det blir vanskelig å holde på det når han drar et år til utlandet.. Du må jo høre med han da, om han vil forsøke å prøve litt før dere tar pause. Og ha klare regler for pausen, og ha det klart hvor lenge den skal vare.

Jeg har aldri hatt en pause fra noen før, så kan kanskje ikke uttale meg, men vet ikke om det er en løsning egentlig. Kanskje bare forlenger ett brudd..

Gjest Miranda2011
Skrevet

Kan bli litt kunstig med faste dager, men ellers et godt forslag. Om dere da velger å finne på ting sammen eller dere finner på ting hver sin gang

Skrevet (endret)

Sett han fri og la han gå sine egne veier.

Kommer han tilbake er han din. Kommer han ikke tilbake har han aldri vært din.

Lykke til!

Endret av Skjoldmøy
  • Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

Når en gutt sier pause mener han egentlig at det slutt. Han har ikke baller til å si sannheten. La ham gå.

Skrevet

Det er ikke slik at alle forhold skal kjempes for koste hva det koste vil. Følelsene er ikke på plass for han og jeg tror du bør la han gå, du kan ikke tvinge eller rasjonalisere frem noe som ikke er der. Du sier selv at dere er ulike.

Virker som dere er unge og har livet foran dere, jeg er i starten av 30-årene og ikke en av mine venner eller noen i min omgangskrets er sammen med samme person nå som da vi var rundt 20. Det er helt naturlig, og du vil treffe noen andre som passer deg bedre. Men vondt gjør det :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet er som en sommerfugl. Holder du på den for hardt, så skviser du den. For lite, så flyr den bort.

Men som hun over her sier og da, kommer han tilbake er ham din for alltid.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/V3KotP1V0E8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Anonym poster: b06359255568353efa4597dc1417b876

AnonymBruker
Skrevet

Heh. jeg fikk ikke opp noe avspillingsvindu i innlegget, men linken fungerer hvert fall.

Anonym poster: b06359255568353efa4597dc1417b876

Skrevet

Sett han fri og la han gå sine egne veier.

Kommer han tilbake er han din. Kommer han ikke tilbake har han aldri vært din.

Lykke til!

Tenkte det samme. Tror ts og kjæresten er unge siden de studerer og er i en fase med forskjellige planer som ble lagt og drømt om før de møttes.

Var i et slikt forhold selv og beholdt mine planer om å reise og studere. Vi møttes senere og var fortsatt glad i hverandre, men livene hadde ført oss i forskjellige retninger. Og måtte gå videre. Vi hadde bundet oss til hver vår kant med jobb og forpliktelser og møtt andre miljøer. Når vi møttes etter to, tre år hadde vi god kjemi og jeg begynte å gråte. For jeg kunne aldri SE for meg et liv der han bodde og bare glemme mine egne drømmer.

Vi hadde aldri kranglet når vi var sammen (i nesten tre år), men jeg følte meg for ung til å binde meg. I dag er han etablert med kone og halvvoksne barn og det går bra med han og jeg angrer ikke selv om det var sårt og jeg tenkte på han i mange år...

Skrevet

Men samtidig skal du kjempe for det du har kjært. Vær åpen og si hva du føler, men blir det dere i fremtiden er par år fra hverandre i ung alder ingen hindring for at ikke man skal møtes igjen, men ... statistikken er dårlig og når han sier han vil ha pause...

For meg betyr pause slutt. Har aldri hatt pause i mine forhold. Slutt er slutt, å være i tankeboksen er en annen ting. Man trenger litt avstand hvis det er litt krise eller den ene tviler.

Vær deg selv, fortell han at du elsker han, men at han er fri til å velge. Å bli satt på en pidestall i en såkalt pause, vel, det finner ikke jeg meg i. Enten er man sammen når man har vært det en tid, hvis ikke er man singel med returadresse.

Prat med han.

AnonymBruker
Skrevet

ts..

Han spurte meg hva jeg tenkte og ville. Var da jeg nevnte at vi hvertfall kunne prøve, siden det er litt kjipt å avslutte et forhold som egentlig har vært bra, uten å prøve. Vi har aldri kranglet heller. Han virket hvertfall fornøyd da vi kom til enighet, så jeg tror ikke helt på det dere mener med at pause=slutt. Selv om det sikkert er i mange tilfeller.

Jeg håper han vil få et nytt syn på forholdet om vi finner på litt kjekke ting sammen og ikke bare det samme. Jeg har også nevnt til han at jeg er åpen for å bli med der han reiser, det eneste er jo det at jeg må skaffe meg jobb eller et eller annet jeg kan gjøre mens han går på skole. Men han har ikke svart meg helt konkret på dette, jeg tror det er fordi han ikke tror jeg er villig til det. Jeg har jo også lyst å bare ha fri og gjøre det jeg vil et år, men samtdig så er det nå det passer best å studere. Men så er det det at når ellers skal jeg få tid til å reise rundt?

Dette er så vanskelig!

AnonymBruker
Skrevet

ts her igjen

Jeg har avtalt å møte han i morgen for å snakke litt mer om forholdet vårt. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp. For jeg vet at jeg kommer til å bli veldig lei meg uansett hva vi snakker om. Hvordan kan jeg begynne samtalen uten å bli lei meg med en gang?

Gjest Miranda2011
Skrevet

Si det du føler, gjør ingenting om du gråter, du er jo glad i kjæresten din. Håper det ordner seg for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Enten er man sammen eller det er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...