Gå til innhold

Kranglet med mor, reiste bort. Tannlegetime i morgen

Anbefalte innlegg

Gjest Charlotte
Skrevet

Uff.. Trenger noen råd her.

Var hjemme hos foreldrene mine på besøk denne uken, og avtale tannlege besøk når jeg først var hjemme.

Min mor og jeg havnet i en fryktelig krangel, stygge ting ble sagt og jeg bestemte å dra. Nå er jeg tilbake på studiestedet, og har det ikke særlig bra. Veldig lei meg pga. Krangelen vår, selv om jeg helt klart mener at det er for det meste min mor som skaper situasjonen,. Selv om man må være to for å krangle. Nå er det seks timer siden jeg dro og har ikke hørt fra henne, jeg har heller ikke tatt kontakt. På mange måter fikk jeg veldig nok denne gangen.

Jeg har det ikke veldig godt her jeg sitter nå, og skulle veldig gjerne ha vært med min mor. Samtidig vet jeg at dette problemet er noe som kommer opp hver gang, uten at vi klarer å gjøre noe med det. Det har riktignok aldri blitt så ille som at jeg har dratt tidligere. Skulle inderlig ønske hun tok kontakt. Grått mange tårer i dag. Men begynner også å bli litt sinna, lei meg fordi hun ikke ga uttrykk for at hun ønsket at jeg ble igjen, lei fordi det endte opp slik.

Vi har aldri tidligere vært fra hverandre i sinne, eller latt være å ha kontakt.

Jeg har også en tannlege time hjemme i morgen. Bare vanlig sjekk. Vurderer om jeg skal ringe på morgenen, eller orke å dra dit for timen. Det er snakk om 2-3 timer reisetid hver vei.. :-\

Åh som jeg virkelig håper min mor skulle be meg om å bli, eller ringe når jeg dro. Men helt tyst. Burde nok heller aldri dratt hellet, men det ble bare for mye for meg..

Jeg kommer ikke til å ta kontakt..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være slem, men hva om din mor ikke ville at du skulle ta kontakt?

Og må man ikke betale noe greier, hvis man ikke kansellerer tannlegetimen innen 24 timer før?

Anonym poster: efe243fa25425fcf946a93fd3dd7e24e

Gjest Charlotte
Skrevet

Tja, mye mulig at min mor vil ha pause. Hadde ikke slått meg.

Jo.. Mye mulig! Men jeg

Gjest Charlotte
Skrevet

TS igjen.

Derfor jeg lurer på om jeg skal reise i seks timer i morgen (ca 3 hver vei) for å dra til tannlegen eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Derfor jeg lurer på om jeg skal reise i seks timer i morgen (ca 3 hver vei) for å dra til tannlegen eller ikke.

Hva har det med moren din å gjøre?

Anonym poster: 8cfab20b699a6b15738c167aee2d5f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig praksis å måtte betale om man ikke har avlyst timen innen 24 timer før. Så du må nok betale fullt for tannlegen uansett. Kanskje du kan dra til tannlegen og så innom din mor og få pratet ut om det som har skjedd. Det er ikke godt å gå uten å prate sammen. Var det så ille at du ikke vil prate med henne igjen? Er det verdt det?

Anonym poster: c41075ad194cffaf3daed0e60f22fcab

• Liker 1
Gjest Burugla
Skrevet

Hvorfor driver dere og krangler?

Gjest Charlotte
Skrevet

Det har vært jeg som har vært plaget over at jeg føler meg dårlig behandlet.

Jeg spurte om å komme hjem en stund for å lese til eksamen, da jeg bor i kollektiv og tenkte det ville være kos å være hjemme.

Men hver dag har jeg fått plikter, mat klar hun kommer fra jobb, støvsuge, ta meg av handling av matvarer, oppvask og slike ting. Jeg følte at det var litt kjipt når jeg ville bruke tid til å lese, men gjorde det uansett.

Jeg har bodd hjemmefra i fem år, men føler meg likevel som en unge hjemme, måten hun prater til meg, og behandler meg. Det er riktignok ikke alltid, men dersom hun er i dårlig humør, f.eks sliten etter jobb. Ellers er alt topp og vi er som beste venner.

Men dersom noe ikke passer henne må jeg nesten gå på tå hjemme føler jeg.

Det toppet seg med noe jeg sa, som hun tolket negativt og ble sur. Jeg merket det og prøvde å prate om det, hvor hun ble bare mer sint og sa at jeg ikke trengte å være ekkel. Jeg sa at jeg ikke mente det på en stygg eller noe negativt. Jeg sa så at jeg følte at hun tolket alt jeg sa negativt. Da sa hun ja, og at hun trodde jeg noen ganger sa ting bare for å prøve å være ekkel. Dette kom helt fra det blå..

Vi har denne krangelen hver gang, men ofte går det over kjapt.

Gjest Burugla
Skrevet

Din mor kommer alltid til å behandle deg som en unge...selv når du er 40. Mødre bare er sånn, og man må ta det med et smil ;) folk som ikke selv har studert vet ikke hva det vil si å lese til eksamen, ha deadline på oppgaver osv, så ikke forvent noen forståelse der. Finn deg heller en lesesalplass. Kan forstå din mor som forventer husarbeid fra sin voksne datter, men det var kanskje litt i overkant med tanke på eksamen.

Skrevet

TS igjen.

Det vet ingen, bare du selv. Forstår at dere har hatt en opprivende krangel, men siden vi ikke vet hva dere kranglet om, er det umulig å sette seg inn i situasjonen.

Både du og din mor burde tatt kontakt, men når hun ba deg dra? Eller dro du frivillig? Ba hun deg dra er det hun som bør ta til vettet hvis du ikke gikk over streken. Men kanskje dere begge gikk for langt i språkbruket?

Du kan jo rekke ut en hånd og ringe henne og vise at du er voksen nok til å angre, for forstår at også du har vært på kanten frekk i kjeften siden dere har kranglet.

Skrevet

Det har vært jeg som har vært plaget over at jeg føler meg dårlig behandlet.

Jeg spurte om å komme hjem en stund for å lese til eksamen, da jeg bor i kollektiv og tenkte det ville være kos å være hjemme.

Men hver dag har jeg fått plikter, mat klar hun kommer fra jobb, støvsuge, ta meg av handling av matvarer, oppvask og slike ting. Jeg følte at det var litt kjipt når jeg ville bruke tid til å lese, men gjorde det uansett.

Jeg har bodd hjemmefra i fem år, men føler meg likevel som en unge hjemme, måten hun prater til meg, og behandler meg. Det er riktignok ikke alltid, men dersom hun er i dårlig humør, f.eks sliten etter jobb. Ellers er alt topp og vi er som beste venner.

Men dersom noe ikke passer henne må jeg nesten gå på tå hjemme føler jeg.

Det toppet seg med noe jeg sa, som hun tolket negativt og ble sur. Jeg merket det og prøvde å prate om det, hvor hun ble bare mer sint og sa at jeg ikke trengte å være ekkel. Jeg sa at jeg ikke mente det på en stygg eller noe negativt. Jeg sa så at jeg følte at hun tolket alt jeg sa negativt. Da sa hun ja, og at hun trodde jeg noen ganger sa ting bare for å prøve å være ekkel. Dette kom helt fra det blå..

Vi har denne krangelen hver gang, men ofte går det over kjapt.

Rekk ut en hånd til henne selv om jeg forstår mer nå. Foreldre vil nesten alltid betrakte barna - selv i voksen alder over 30 - som barna sine. Synes ikke om at hun ba deg være til som en type hushjelp mens du leser til eksamen.

Si det rett ut. Dette går bra. Vær ærlig og pust dypt før du ringer henne.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Din mor kommer alltid til å behandle deg som en unge...selv når du er 40. Mødre bare er sånn, og man må ta det med et smil ;) folk som ikke selv har studert vet ikke hva det vil si å lese til eksamen, ha deadline på oppgaver osv, så ikke forvent noen forståelse der. Finn deg heller en lesesalplass. Kan forstå din mor som forventer husarbeid fra sin voksne datter, men det var kanskje litt i overkant med tanke på eksamen.

Jeg må ha vært utrolig heldig med min mor, som har sett på meg som en likeverdig så lenge jeg kan huske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...