AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Jeg er ca. 170 cm høy og vekta begynte å krype opp mot 60 kg i fjor. Mannen min hadde en "kostveilder" her en gang i mnd. Hun kom med tips til meg hver gang hun var her også. Jeg skulle spise mer, mer, og mer.... Det var såååå viktig...Gikk jo ikke ned et gram. I februar i år veide jeg 63 kg. Jeg har aldri skjønt logikken ved å spise mer og mer. Derfor kuttet jeg alt sukker (ikke spist veldig mye usunt) spister et måltid mindre og løper hver dag. Jeg har nå gått ned til 59 kg uten noen som helst problemer. Går ikke sulten, og alt er helt supert. Planen er å ned 3-4 kg til. Kostveilederen masa om styrketrening, og jeg løfta vekter, trena mage men ingen vektreduksjon. (Ja, jeg vet muskler veier mer enn fett, men såååå mye muskler klarte jeg ikke å bygge) Drikker også massse vann. Føler meg frisk, lett i kroppen og glad. Mannen min fikk også beskjed hver gang han hadde en stans i vektnedgangen om å spise mer... Mer mat, mer mat. Hvor er logikken? Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Poenget er at spiser man for lite stagnerer forbrenningen. Skjønner forøvrig ikke hvorfor du skal ned i vekt, du er jo helslank allerede?
Kira-delta Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Jeg begynte å spise mer, mye mer. Mett til hvert måltid, men jeg spiste annerledes. Masse sunn og god mat, det har fått meg den stramme kroppen jeg ønsket meg, og energi og overskudd til trening og hverdag Logikken med mer mat er at kroppen trenger energi til alle aktiviteter, om man ikke gir den energi nok vil det tære på musklene og ikke fettet. Det vil si at vekten som forsvinner er mer muskler enn fett. Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men det høres ikke ut som du trenger å gå mer ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Poenget er at spiser man for lite stagnerer forbrenningen. Skjønner forøvrig ikke hvorfor du skal ned i vekt, du er jo helslank allerede? Jeg er ikke helslank. Jeg hadde litt foran og på siden av magen. Ikke mye pent. Nå begynner magen å bli ganske tynn, men mangler litt på sidene, slik at midjen blir slank og pen. Jeg har alltid spist sunn mat, og jeg er ikke sulten nå heller. Kroppen min er veldig fast, og jeg har litt muskler. Spesielt i bena etter løping, bratt gåing og sykling. Nå drikker jeg 100 ml måltidserstatning før en bratt gåtur på ca 7-8 km. Så drikker jeg 250 ml måltidserstatning når jeg kommer hjem. Etter 3-4 timer spiser jeg en stor posjon med salat (salat, egg, kikerter, bønnespirer, evt. nøtter osv). Etter 4 -5 timer spiser jeg en god middag. Det holder fint for meg. Blir det veldig lenge mellom middag og kvelds, drikker jeg litt måltidserstatning. Drikker masse vann. Føler absolutt ikke at jeg spiser for lite. Jeg er ikke uvell på noen måte. Bare opplagt. Forstår bare ikke hvordan jeg kan gå ned i vekt ved å øke matinntaket. (Det fungerte jo heller ikke i fjor når jeg prøvde) Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 Fordi noen matvarer forbrenner mer kcal enn de inneholder derfor må du spise masse slik at forbrenningen er på topp, såkalte negative kalorier. GreteRoede Lærdom. http://lifehacker.com/331319/fifteen-foods-that-burn-more-calories-than-they-contain
Redbull Skrevet 1. mai 2013 #6 Skrevet 1. mai 2013 Jaja, håper du koser deg med måltidserstatningen og at du ikke har barn... 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #7 Skrevet 1. mai 2013 Jaja, håper du koser deg med måltidserstatningen og at du ikke har barn... Nei, jeg koser meg ikke med måltidserstatningen. Men det er bedre at jeg drikker den, enn at jeg ikke spiser frokost. Har gjort dette i åresvis. Klarer ikke vanlig mat før langt utpå dag. Slet med frokost fra jeg var barn. Jeg har barn. Hva har det med saken å gjøre? At de ikke skal se at jeg drikker måltidserstatter? Jeg forklarer de hvorfor jeg drikker den. (Absolutt ikke for slanking) Har aldri slanket meg, og føler ikke at jeg gjør det nå heller. Jeg har bare kuttet ut sukker og et kveldsmåltid. Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6
Redbull Skrevet 1. mai 2013 #8 Skrevet 1. mai 2013 Nei, jeg koser meg ikke med måltidserstatningen. Men det er bedre at jeg drikker den, enn at jeg ikke spiser frokost. Har gjort dette i åresvis. Klarer ikke vanlig mat før langt utpå dag. Slet med frokost fra jeg var barn. Jeg har barn. Hva har det med saken å gjøre? At de ikke skal se at jeg drikker måltidserstatter? Jeg forklarer de hvorfor jeg drikker den. (Absolutt ikke for slanking) Har aldri slanket meg, og føler ikke at jeg gjør det nå heller. Jeg har bare kuttet ut sukker og et kveldsmåltid. Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6 Du har aldri slanket deg? Er det ikke det tråden din handler om? Barna dine kommer til å få/har allerede fått ett vrengt syn på mat. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #9 Skrevet 1. mai 2013 Hvor fort gikk du ned? Jeg har lagt på meg 5 kg fra før jul engang :S Og jeg hadde kjøpt meg en enkel brudekjole (skal gifte meg helt enkelt) og den passer selvsagt ikke :S Så nå har jeg nettopp begynt på lavkarbo for hørt man skal gå fort ned da. Jeg hadde jo litt ekstra før de 5 kg også, så kunne tenkt meg ned 7-8 kg Anonym poster: f0bb967cd47eff3e7f7f77ec0f31c064
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #10 Skrevet 1. mai 2013 Du har aldri slanket deg? Er det ikke det tråden din handler om? Barna dine kommer til å få/har allerede fått ett vrengt syn på mat. Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #11 Skrevet 1. mai 2013 Du har aldri slanket deg? Er det ikke det tråden din handler om? Barna dine kommer til å få/har allerede fått ett vrengt syn på mat. Jeg har aldri slanket meg ved å spise så lite at jeg har gått sulten, mente jeg. Føler heller ikke at det er slanking når jeg bare spiser det jeg spiste før. (Altså kutter ut snop og ekstra kosemat). Tror det går veldig greit med barna mine. De spiser også sunne måltider. (De ser heller ikke at jeg drikker måltidserstatter ofte) Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #12 Skrevet 1. mai 2013 Hvor fort gikk du ned? Jeg har lagt på meg 5 kg fra før jul engang :S Og jeg hadde kjøpt meg en enkel brudekjole (skal gifte meg helt enkelt) og den passer selvsagt ikke :S Så nå har jeg nettopp begynt på lavkarbo for hørt man skal gå fort ned da. Jeg hadde jo litt ekstra før de 5 kg også, så kunne tenkt meg ned 7-8 kg Anonym poster: f0bb967cd47eff3e7f7f77ec0f31c064 Jeg har iallefall gått ned 4 kg på et par mnd. UTEN noen problem. Følger med på vekta hver dag, og ser jo at den bumper litt opp og ned, men det kommer av saltholdig mat. (Noe som gir utslag på vekta dagen etter). Har jeg en bump opp pga. at kroppen holder på salt, drikker jeg ekstra mye vann, og to dager etter er jeg under bumpen. Går hele tiden gjevnt og trutt ned. Det ble en "lek" etterat jeg startet med bakkegåing og gottestopp... Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6
Redbull Skrevet 1. mai 2013 #13 Skrevet 1. mai 2013 Jeg har aldri slanket meg ved å spise så lite at jeg har gått sulten, mente jeg. Føler heller ikke at det er slanking når jeg bare spiser det jeg spiste før. (Altså kutter ut snop og ekstra kosemat). Tror det går veldig greit med barna mine. De spiser også sunne måltider. (De ser heller ikke at jeg drikker måltidserstatter ofte) Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6 Du har NÅ kuttet alt av sukker, og kveldsmaten. I tillegg så drikker du kun måltidserstatninger ugenom middagen. det vil si at du spiser ETT måltid ilag med familien din... At dette gir de ett sunt syn på mat kan ikke jeg forstå hbertfall. 2
Redbull Skrevet 1. mai 2013 #14 Skrevet 1. mai 2013 Følger med på vekta hver dag, Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6 Igjen, ser du ikke at du har ett problem? 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #15 Skrevet 1. mai 2013 Hva er måltidserstatter? Anonym poster: 61eea458a954aade486d2f8a99b33692
skruf Skrevet 1. mai 2013 #16 Skrevet 1. mai 2013 Hvis du er 1.70 lang, og under 60kg, og driver med måltidserstattere og sjekker vekten hver dag, så vil jeg absolutt si at du har et forvrengt syn på vekt og kropp. Du er allerede slank, selv om det ikke virker som du ser det selv. Vær obs på at du overfører ditt usunne syn på kropp, vekt og mat til dine barn. 5
skruf Skrevet 1. mai 2013 #17 Skrevet 1. mai 2013 Hva er måltidserstatter? Anonym poster: 61eea458a954aade486d2f8a99b33692 Kan være alt fra nutrilettbarer til shakes og supper. Ikke et normalt måltid.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #18 Skrevet 1. mai 2013 Hva gjør du når du er ferdig med sultekuren? Anonym poster: 96009a6ac153356ff5ce0a78b7762f97
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #19 Skrevet 1. mai 2013 Hvis du er 1.70 lang, og under 60kg, og driver med måltidserstattere og sjekker vekten hver dag, så vil jeg absolutt si at du har et forvrengt syn på vekt og kropp. Du er allerede slank, selv om det ikke virker som du ser det selv. Vær obs på at du overfører ditt usunne syn på kropp, vekt og mat til dine barn. Er enig i denne, altså. (Selvom jeg egentlig tror du skriver denne tråden for å provosere. ) Om det er tilfelle har du antakeligvis veldig lite muskler. A) fordi du veier veldig lite til å være såpass høy, og B) fordi du spiser for lite med tanke på at du trener hver dag. Slike dietter tærer på musklene i lengden, og da hjelper det lite å løpe eller gå i bakker. Anonym poster: 5513b0d3fefe4cf4f84083edf6039828 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #20 Skrevet 1. mai 2013 TS HER: Du har NÅ kuttet alt av sukker, og kveldsmaten. I tillegg så drikker du kun måltidserstatninger ugenom middagen. det vil si at du spiser ETT måltid ilag med familien din... At dette gir de ett sunt syn på mat kan ikke jeg forstå hbertfall. Jeg skrev at jeg spiste en stor og god salat til lunch og en god middag + måltidserstatter til frokost og evt. til sen kvelds. Jeg spiser derfor mat sammen med ungene. I helgene sover de så lenge, at vi ikke spiser forokost sammen lengre... Igjen, ser du ikke at du har ett problem? Hva mener du? Hvis du er 1.70 lang, og under 60kg, og driver med måltidserstattere og sjekker vekten hver dag, så vil jeg absolutt si at du har et forvrengt syn på vekt og kropp. Du er allerede slank, selv om det ikke virker som du ser det selv. Vær obs på at du overfører ditt usunne syn på kropp, vekt og mat til dine barn. Jeg veier "mye" mer nå enn jeg gjorde i mange, mange år. Har alltid spist sunt og trena mye. For et par år siden økte jeg matmengden sakte men sikkert. Vi kosa oss med god mat hver kveld og det ble litt snop innimellom. Jeg har bare kuttet ut det jeg økte. Har tatt kroppsscanning av kroppen flere ganger, og får skryt av kroppssammensetningen. (muskler/vann/fett) Hva gjør du når du er ferdig med sultekuren? Anonym poster: 96009a6ac153356ff5ce0a78b7762f97 Dette er jo ingen sultekur. Jeg spiser akkurat det samme jeg har spist i åresvis, bortsett fra de par, tre siste årene som jeg har økt gjevnt og trutt. Lå rundt 52/55 kg i mange, mange år. Jeg slutter kun med den unødvendige kosen. Anonym poster: 772628294623de188b7abb7a12dbc0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå