tenker Skrevet 2. april 2004 #1 Del Skrevet 2. april 2004 Kan noen hjelpe? Jeg har innsett at min flekkprikkete nedsittede sofa må ut, den tåler ikke det ubarmhjertige vårlyset, og alle redningsaksjoner er prøvd for dette 15 år gamle monsteret. Har lyst på en billig, diiiger sofa å synke ned i. (Mose)grønn eller brun, helst, kan i alle fall ikke ha en helt lys en (barn). Vil ikke ha 100% bomull, synes flekkene setter seg på stoffet bare du ser på dem. Har vært på IKEA og kikket, men fant ingenting der Siden jeg ikke har handlet møbler andre steder (bortsett fra loppemarked) på det jeg kan huske, lurer jeg på om det er noen som har noen tips å komme med? Er ikke Skeidar og Møbelringen og sånne steder fryktelig kjedelige? Men samtidig har jeg altså ikke all verdens penger å kjøpe sofa for, så ROOM og sånt blir nok uaktuelt. Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 4. april 2004 #2 Del Skrevet 4. april 2004 A-møbler på alnabru har mange forskjellige sofaer i mange prisklasser. Ofte kan man velge farge og stoff også. Det kunne ihvertfall vi. Vi kjøpte sofa der i høst. Mener å huske at det var en del sofaer der som man bare sank nedi, men siden jeg er forholdsvis kort i beina så passa ikke disse for meg. (selv om samboeren gjerne ville ha en sånn en.) På skeidar fant vi ingenting. Syntes sofaene der var kjedelige og vonde å sitte i. Men det er vel smak og behag og hvilken kolleksjon man treffer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. april 2004 #3 Del Skrevet 4. april 2004 Living kanskje? Skeidar er vel ikke kjedelig. Vi kjøpte denne der for ikke så lenge siden. Hvor mye penger kan du gi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. april 2004 #4 Del Skrevet 4. april 2004 VI fant masse fint på møbelringen sist vi skulle ha sofa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #5 Del Skrevet 4. april 2004 www.bolia.com ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker Skrevet 4. april 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg regner med å bruke 5000-7000 kr (nærmere 5, helst) på sofa. Er det realistisk? Jeg har tenkt på Living, men er litt redd for at det er litt vel "Wanna be hip and cool" møbler. Og jeg har ikke lyst på noe veldig minimalistisk. Er det noen som har vært der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amica Skrevet 4. april 2004 #7 Del Skrevet 4. april 2004 Liker du altså ikke denne? http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...ats=10114*10294 Synes den er pen i sandfarge. Vi er veldig fornøyd med våre Tommelillasofaer. Trekkene kan vaskes eller byttes hvis du vil ha ny farge. Den er i alle fall svært komfortabel, plent umulig å sitte pent i den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 4. april 2004 #8 Del Skrevet 4. april 2004 Skeidar er vel ikke kjedelig. Vi kjøpte denne der for ikke så lenge siden. Den synest jeg var fin! Har lyst på ny sofa i veldig nær fremtid, og noe sånt kunne jeg tenke meg. De tre største putene som er på bildet er det pynteputer, eller er det "en del av sofaen"? Er litt vanskelig å se på bilder. Kan en velge i forskjellige farger? Er den god å ligge på, ikke sove, men "tv ligge stilling"? Lurer på mye her jeg da... Vi har ikke den største stuen og tror det kan bli for voldsomt om det skal ruve for mye, men den såg ut til å være ganske "nett i størrelsen" eller? Kunne tenke meg beige eller en mørk sand farge, kanksje grått. Må jo ut og titte litt først da, må bare få igjen på skatten først... Eh..håper jeg får igjen en del da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. april 2004 #9 Del Skrevet 4. april 2004 Liker du altså ikke denne? http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...ats=10114*10294 Synes den er pen i sandfarge. Vi er veldig fornøyd med våre Tommelillasofaer. Trekkene kan vaskes eller byttes hvis du vil ha ny farge. Den er i alle fall svært komfortabel, plent umulig å sitte pent i den Jeg synes ikke den er noe god å sitte i jeg. Har bodd med den i tre år, og til slutt måtte vi bare bytte den ut. Fantastisk å ligge i da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. april 2004 #10 Del Skrevet 4. april 2004 Den synest jeg var fin! Har lyst på ny sofa i veldig nær fremtid, og noe sånt kunne jeg tenke meg. De tre største putene som er på bildet er det pynteputer, eller er det "en del av sofaen"? Er litt vanskelig å se på bilder. Kan en velge i forskjellige farger? Er den god å ligge på, ikke sove, men "tv ligge stilling"? Lurer på mye her jeg da... Vi har ikke den største stuen og tror det kan bli for voldsomt om det skal ruve for mye, men den såg ut til å være ganske "nett i størrelsen" eller? Kunne tenke meg beige eller en mørk sand farge, kanksje grått. Må jo ut og titte litt først da, må bare få igjen på skatten først... Eh..håper jeg får igjen en del da. Alle putene er en del av sofaen. De har den i koksgrå, blå og beige. Gå på www.skeidar.no og søk på genova så kommer de fram. Den er god til å sitte i, ligge i, sove i..ja.. I det hele tatt GOD! Så finnes det også paller og godstol som hører til mener jeg. Nett..hm tja. Den er ikke kjempeliten da. Ta deg en tur på Skeidar og se på den i virkeligheten og mål. Vi er i alle fall superfornøyde med sofaen. Hadde Klippan fra Ikea først men de måtte selges. Det var noe som ikke stemte. Sofaen vi har nå var overkommelig i pris også synes vi. ----------------------- Living= Wannabe hip and cool-møbler? Nei synes ikke det. De har mange forskjellige typer sofa der. Vår sofa kosta 7000 kr og det synes jeg ikke er dyrt for en bra sofa, så du må kanskje regne med å betale det hvis du ikke vil ha Ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 4. april 2004 #11 Del Skrevet 4. april 2004 Du sier jo at du har vært på Ikea. Så du "Gøteborg"?(Den er desverre ikke å finne på nettsidene deres). Jeg kjøpte den for et par måneder siden og er kjempefornøyd! Den er stooor og god og myk å krype ned i!! Kan fåes i bomullsstoff,("Milletorp"), eller i "ullboucle med struktur", ("Køping"). Jeg har "Køping". Trekket sitter pent på, (ikke sånn "ikeakrøllete", som mange av bomullstoffene deres gjør ), det er avtagbart og kan renses. (ev.byttes i nytt). Jeg har et beigeaktig stoff på min, men mener å huske at den var i grønn også. (og flere farger). Den koster 9250,-. Kanskje dere har sett den og synes den er for dyr..?, men det er mye sofa for pengene, om dere har råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. april 2004 #12 Del Skrevet 4. april 2004 Göteborg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #13 Del Skrevet 5. april 2004 Gøteborg var en knalltøff sofa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker Skrevet 5. april 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 5. april 2004 Du sier jo at du har vært på Ikea. Så du "Gøteborg"?(Den er desverre ikke å finne på nettsidene deres). Jeg kjøpte den for et par måneder siden og er kjempefornøyd! Den er stooor og god og myk å krype ned i!! Kan fåes i bomullsstoff,("Milletorp"), eller i "ullboucle med struktur", ("Køping"). Jeg har "Køping". Trekket sitter pent på, (ikke sånn "ikeakrøllete", som mange av bomullstoffene deres gjør ), det er avtagbart og kan renses. (ev.byttes i nytt). Jeg har et beigeaktig stoff på min, men mener å huske at den var i grønn også. (og flere farger). Den koster 9250,-. Kanskje dere har sett den og synes den er for dyr..?, men det er mye sofa for pengene, om dere har råd Er du tankeleser? Jeg fikk sååå lyst på Gøteborg da jeg så den der, men slo det fort fra meg fordi den var så dyr. Kanskje det blir den jeg ender opp med allikevel, det kan vel gå hvis jeg venter fram til sommeren og skattepenger. Du har ikke noe negativt (bortsett fra prisen) å si om den i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #15 Del Skrevet 5. april 2004 enig gøteborg er lekker :-) skal selv ha ny sofa, men den blir for stor å få opp på loftet, men utrolig stilig...de har en annen stor sofa og, ekeskog tror jeg den heter , den er også fin :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 5. april 2004 #16 Del Skrevet 5. april 2004 Er du tankeleser? Jeg fikk sååå lyst på Gøteborg da jeg så den der, men slo det fort fra meg fordi den var så dyr. Kanskje det blir den jeg ender opp med allikevel, det kan vel gå hvis jeg venter fram til sommeren og skattepenger. Du har ikke noe negativt (bortsett fra prisen) å si om den i det hele tatt? Nei, jeg har ikke noe negativt å si om den faktisk. ..bortsett fra at den er ganske stor, som jo er en ulempe om du har liten plass... Når det gjelder pris, så er den jo ganske dyr, (til å være Ikea, iallefall), men så er det jo 10 års garanti på den. Det tror jeg ikke det er på sånne superbillige 2+3 tilbud på f.eks Skeidar. Det har jo mye å si at sofaen holder noen år, også. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en rød og en turkis "Klippan", etter å ha sett dem i Ikeakatalogen, men da jeg kom og så dem i virkeligheten, ombestemte jeg meg kjapt! Det ekle bomullstoffet lå jo i krøller, og de så "billige" ut. Enda verre var det å sette seg i dem,- det var som å sette seg på en klippe faktisk, så navnet passer jo. Så fikk jeg slengt meg ned i "gøteborg" og det var noe annet! Den er superdeilig å sitte og ligge i! (og det er god plass til å ligge to stykker i sofaen i "skjestilling", og det er jo ikke en dum ting det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 6. april 2004 #17 Del Skrevet 6. april 2004 Living kanskje? Skeidar er vel ikke kjedelig. Vi kjøpte denne der for ikke så lenge siden. Hvor mye penger kan du gi? Kan man ligge to i sofaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå