Gå til innhold

har romantikk forsvunnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser oftere og oftere kvinner som sier de ikke ønsker å bli fridd til på noe romantisk vis. Selvfølgelig er det vell noen som foretrekker at det ikke blir gjort til noe big deal, men jeg merker at mange gifter seg på grunn av det praktiske(her kan jeg ikke spesifisere om hva som anses som praktisk). Det virker også som om brylluppet må være storslagent, slik at gjestene skal hygge seg. Jeg mener, er ikke selve vielsen og festen deres dag, der dere og deres nærmeste skal feire kjærligheten? Jeg er bare nyskjerrig og lurer, hvor er det blitt av romantikken?

Anonym poster: e43fb9878f5fa87c3ab3ad860ee0c468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ha det romantisk.

• Liker 3
Skrevet

Romantikken finner du ihvertfall hos oss.

Men jeg har ikke merket meg det du nevner; Hvor har du funnet ut at det er blitt slik?

Skrevet

Jeg ønsker ikke å gifte meg, men det betyr jo likevel ikke at jeg ikke er romantisk :)

Men hvis jeg ombestemmer meg, hadde jeg gjort det av praktiske grunner tror jeg.

Kan hende noen tolker det som sært, men giftemål er ikke noe for meg.

Forøvrig syntes jeg det er en viss hysteri rundt bryllup, skulle ikke forundre meg om enkelte tar opp stort forbrukslån for å få råd (og hvor romantisk er det?). Selv om jeg unner alle de giftegale, haha :)

• Liker 2
Skrevet

For min del så er romantikk privat. Jeg ønsker ikke dele det med alle gjestene våre. Vi feirer på en måte kjærligheten ved å invitere til bryllup, men det er like gjerne et stort familieselskap for meg! Greit å ha en unnskyldning for å samle hele slekta!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Romantikken finner du ihvertfall hos oss.

Men jeg har ikke merket meg det du nevner; Hvor har du funnet ut at det er blitt slik?

Litt av venner og litt på internett har jeg bemerket meg det. Jeg mener ikke at romantikken er forsvunnet helt, men at det nå til dags er mer fokus på underholdning for gjestene. Det er det inntrykket jeg har fått ihvertfall, spesielt når jeg surfet rundt på bryllups forumet her.

Bare så det er sagt, jeg ser ikke ned på de som vil legge mye ned i bryllupet sitt, det er jo deres dag. Men jeg blir bare så nysgjerrig!

Anonym poster: e43fb9878f5fa87c3ab3ad860ee0c468

Skrevet

Jeg vet ikke om bryllup var mer romantiske før, men jeg er ikke så fan av "public display of affection", så det blir nok ikke så mye klining og tafsing i vårt bryllup. Det kan vi spare til bryllupsreisen.

Når det gjelder selskapet så er ikke vi så opptatt av pomp og prakt, men god mat og drikke er for oss en viktig del av å være et godt vertskap.

Skrevet

Her er det romantikk i bøtter og spann, nesten så det kan bli litt mye ;)

AnonymBruker
Skrevet

Her er det romantikk i bøtter og spann, nesten så det kan bli litt mye ;)

Ja, er jo bare to måneder, en uke og fem dager til dere gifter dere. Men skjønner det veldig godt :)

Anonym poster: e3e9908852bb437b9a8dfcfab42e2fb7

Skrevet

Ja, er jo bare to måneder, en uke og fem dager til dere gifter dere. Men skjønner det veldig godt :)

Anonym poster: e3e9908852bb437b9a8dfcfab42e2fb7

skrekkelig så godt du følger med da - bedre kontroll på nedtellingen enn meg du ... (tror jeg da, må innrømme at jeg ikke gidder å telle etter)

Skrevet

skrekkelig så godt du følger med da - bedre kontroll på nedtellingen enn meg du ... (tror jeg da, må innrømme at jeg ikke gidder å telle etter)

Det står i signaturen din.......... Hihi

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke blitt fridd til, og ønsker heller ikke dette. Vi har vært kjærester i mange år, og vi har snakket om å gifte oss nesten like lenge. Det betyr ikke at vi ikke er romantiske. Vi har det veldig bra sammen, og jeg gleder meg til å gifte meg med kjæresten min. Men om han plutselig hadde gått ned på kne nå, så synes jeg nesten det hadde blitt for dumt. Han vet jo godt at jeg vil gifte meg med ham.

• Liker 1
Skrevet

Det står i signaturen din.......... Hihi

ha ha ja det er sant, har blokkert alle sånne jeg så jeg ser dem ikke, og tenker heller ikke over det :)

Gjest lisha
Skrevet

jeg syns sambo var romantisk når han fridde :)

og vi har mye romantikk i hverdagen også, syns begge er veldog flinke til å holde romantikken gående :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg er vel en av de som ikke har hatt noe behov for et romantisk "kliss-klass"-frieri ;) Dvs, for meg er det minst like romantisk med et halvveis spontant frieri på en helt vanlig hverdag mens man bretter klær, eller ser på TV eller sitter i godstolen på verandaen. Selve det å spørre "vil du gifte deg med meg?" er jo romantisk i seg selv, i mine øyne :)

Ang vielse og fest. Der har vi tatt grepet å gjøre vielsen mer intim og romantisk om du vil - der blir det bare oss, barna, forloverne og nærmeste familie. Festen tar vi senere, med venner og familie; og eneste grunnen til at det faktisk blir fest, er at det forventes av oss (det er veldig mange rundt oss som sa klart i fra at de ville føle seg ekstremt snytt om de ikke ble invitert til fest). Vi flotter oss ikke, men vi vil at gjestene skal få nok mat og drikke, og få en fin kveld :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig glad dersom en kjæreste hadde lagt litt i det dersom han skulle fridd.

F.eks tatt meg med på en langweekend til et eller annet sted, gått ned på kne og fridd ved havet, eller på en restaurant, eller i en park :) Og at han hadde funnet en pen ring i all hemmelighet hjemme, og klart å få tak i ringstørrelsen min.

Men med min flaks ender jeg nok ikke opp med dette i det hele tatt :P Blir vel heller en fyr som omtrent ikke spør engang. Man blir bare enige om det. Vet ikke om han gidder å gifte seg i kirken engang, men vil vel stå inne på et tørt kontor, og med de billigste ringene en finner. Uff. :P Livet ass. Ikke helt som i fantasien.

Anonym poster: 6f00ddfb6a273d4307199b008194898a

Skrevet

Hva som er romantisk er vel subjektivt.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Her er det mye romantikk, 10 år etter vi ble sammen:) sambo gikk med nydelig diamantring 2 uker i sekken på ferie i fjor sommer, og ventet på riktig anledning. Det ble veldig romantisk! I inbydelsen har vi invitert til feiring av kjærligheten, og i bryllupet skal vi ha en veldig romantisk vielse og fest med god mat og drikke, romantiske taler og sikkert full pakke med pling i glasset, og kryssing oppå stoler. Jeg syns det hører med, og regner med det blir et veldig romantisk bryllup. Men nå er jeg kanskje i overkant romantisk ;)

Endret av cecilie85
  • Liker 1
Skrevet

Hos oss blir det romantisk i både stilen og meiningane som ligger bak:) blonder og sløyfeband, masse blomster... Vårt eget lille eventyr;) men størst av alt er kjærligheten!!!

Alt blir bevisst valgt, designet på invitasjonane er inspirert av mønsteret på ringane. Fargetemaet er valgt utifrå fargen på forlovelsesringen. Ambigram som består av våre navn blir ein gjenganger i temaet. Tilfeldigvis har eg fått tak i ei brosje som blir lånt og er gammel med blå steinar som eg skal ha i håret. Noko nytt blir ikkje vanskeleg å få tak i. (Eg var ikkje sikker på om eg ville følge den tradisjonen ein gang)

Me elsker kvarandre meir enn eg trudde var mulig, og me lever på luft og kjærlighet. Har lite penger men sparer alt me kan for å få råd til draumebryllupet, det syntes eg er knall romantisk. Bryllupsreisa blir mest sannsynlig ein roadtrip på motorsykkelen, innom hotellet me var på første gang me reiste vekk ilag, forhåpentligvis heilt ned til Italia...

Me øver in ein duett som skal framførast i bryllupet, der teksten passer vår situasjon. Me blei kjent med kvarandre på valentinsdagen... Wow, eg syntes nesten brudebildet vårt burde stått under romantikk i ordboka altså;p

Eg trudde eg hadde lyst på eit frieri under stjernehimmelen med talgalys og lanterner og bølgesus, men eg syntes det at det var kvardagslig og heilt uventa gjorde det kjempe romantisk. Det at han prøvet å fri på mitt morsmål og sa det feil, at eg retta på han før eg forsto at han var seriøs. Det at han gjekk ned på kne etter at spørsmålet kom, og at han tok ringen ut av lomma til slutt... Eg forstår ikkje korleis eit spørsmål om nokon vil dele livet med ein kan unngå å vere romantisk eg.

(Eg babler når eg er trøtt, sorry) ;)

Skrevet (endret)

Bryllup har blitt det nye statussymbolet.

"Se vi har så grei bank at skal ha bryllupsfest til 300 000 vi"!

. Drit i kjærligheten.

Endret av *Cat*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...