Gå til innhold

Jeg er ferdig med øl og alkohol generelt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drakk 3,5 halvlitere i går kveld, og har gått opp 1,5 kilo på dette, samt grunnet potetgull og noe junkfood.

I tillegg har jeg fått en jævlig hodepine på disse få øla!

Så nå er jeg jammen ferdig med alkohol for godt! Det har ikke noe for seg, når man legger så mye på seg og samtidig får vondt i huet!

Noen som er med på alkoslutt?

Anonym poster: e40d8dd064b9ba0e89942ab426a4e00c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet og drikke alkohol for 1 år siden så lykke til :)

Anonym poster: 1a36420d5138ad3186719bfc8fa02284

AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av om du vil slutte å drikke: man legger ikke på seg 1,5 kg over natten. Dette er evt vann som har samlet seg. For å legge på seg 1 kg må du ha et kalorioverskudd på ca 7000 kcal.

Anonym poster: 43b44dbad65447fd17821fbf53f7196a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol fra før av, men jeg synes det er flott om du slutter med å drikke det! Det tilfører nok andre positive effekter til helsen din i tillegg til vekta.

:blomst::laugh:

Anonym poster: 411e2f991104b9afc4d1a3f881cbe651

AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av om du vil slutte å drikke: man legger ikke på seg 1,5 kg over natten. Dette er evt vann som har samlet seg. For å legge på seg 1 kg må du ha et kalorioverskudd på ca 7000 kcal.

Akkurat nå er 2.2 kilo tyngre enn i går tidlig. Og det etter et pizzastykke og en panini, i tillegg til 3,5 halvlitere med øl, samt chips og dip og en sjokolade. Og i dag på ettermiddagen hadde jeg en grandiosa og en halvliter cola.

Alt dette er neppe 7000 kalorier. Og hvis en kilo er 7000 kalorier, burde jeg strengt tatt fått i meg drøye 14.000 kalorier da?

Denne vektøkningen skjer hver gang jeg skeier litt ut. Og tar gjerne en uke før jeg er nede i samme vekt igjen..

Anonym poster: e40d8dd064b9ba0e89942ab426a4e00c

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg pleide å drikke hver-annenhver helg, og da sleit jeg med det samme som TS. Jeg gikk opp i vekt, og mistet den igjen i løpet av en ukes tid. På den måten nådde jeg aldri vektnedgangsmålet mitt.

Jeg tror heller ikke TS går "permanent" opp i vekt, det er rett og slett en kombo av vannmengde og at den ekstra maten/drikken går igjennom fordøyelsessystemet og tynger kroppen. Hun/han får ikke i seg så mange kcal. Men det har negativ effekt på vekta og helsa likevel.

Jeg løste problemet ved å drikke skjeldnere. Nå er jeg på byen mellom hver 4-6 uke, og det fungerer helt strålende, både for vekta, lommeboka, helsa og hangoverne. Er mer uthvilt i ukene osv. Jeg møter i steden vennene mine på hverdager. Noen ganger blir jeg med på vors, men ikke med ut på byen. Det finnes mange måter å løse problemet på uten å bli helt avholds :)

Skrevet (endret)

I dag har eg gått opp ein kg bare i løpet av dagen, men rekner med det er vekk igjen til i morgon. Har spist sunt og vore på trening... Vatn i kroppen har veldig mykje å sei, og du har neppe gått opp so masse bare pga nokre få øl.

Men: Det vil nok vere positivt både for vekt og helse generelt å drikke mindre. Er skrekkelig med kalorier i alkohol, pluss at det ofte medfølger litt ekstra chips, godis og junkfood.

Eg blir neppe avholds med det første. Men har begynt å bare kose meg med eit par glas vin, eller eit par øl ein gang iblandt. Tidligare gjekk heile vinflaska nedpå (eller 4-5 øl) før det var ut på byn og drikke drinker. Bedre for vekta, og får mykje meir ut av dagen etterpå!

Endret av @Maja
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å drikke øl, drikker istedet rødvin eller whisky med cola light. Jeg har da i mye mindre grad hatt dette problemet som du beskriver. Spiser heller ikke så mye usunt når jeg drikker dette, og bælmer ikke på samme måte.

AnonymBruker
Skrevet

Etanol kan ikke lagres i kroppen slik som fett og karbohydrater kan, etanolen må brytes ned med en gang. Så når du spiser mat sammen med alkoholen vil karbohydratene og fettet bli lagret, og etanolen blir brutt ned først. Så en løsning kan jo være å droppe potetgullet og junkfooden, og kanskje ikke drikke så mange enheter. Etanol er jo forøvrig meget energirikt, så pass på kalorimengden. For hvert glass vin/halvliter med øl - drikk et glass vann. Det holder deg hydrert - dehydrering er hovedårsaken til hangovers! (det reduserer krebssyklusen)

Anonym poster: e5c57bad9bf125e0de492fffaabfa2fc

• Liker 1
Skrevet

Jeg sluttet ved nyttår, og har lagt merke til masse positive endringer:-) så why not?:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...