Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg er blitt gravid, og er i uke syv. Min samboer og jeg har ikke vært sammen mer enn syv måneder. Han vil ikke ha dette barnet, mener det er altfor tidlig nå. Mens ieg er helt imot abort, noe han har visst så lenge vi har kjent hverandre. Problemet er det at jeg nå er redd han vil gå om jeg beholder det. Jeg skal ikke, vil ikke og hadde aldri klart å gjennomføre en abort. Nå begynner jeg dermed å bli usikker på hele forholdet vårt. Vi har det fint sammen, men det at han vil utsette meg for noe sånt klarer jeg ikke forstå. Ihvertfall ikke om han faktisk bryr seg om meg som han sier..

Anonym poster: a5788a4687b10e833e5c38273ad0f489

Anonym poster: def8c66a4245d53dea4c3c652c2f8cfb

Videoannonse
Annonse
Gjest Miranda2011
Skrevet

At han bryr seg om deg er sikkert sant. Men jeg kan forstå ham at han ikke ønsker barn ennå. 7 mnd er ikke lenge, dere kjenner ikke hverandre helt ennå, eller er sikre på at det virkelig blir dere to, eller? Men denne avgjørelsen må du selv ta, det kan gå bra og du kan ende opp som alenemor. Å holde sammen for barnet sin skyld, er ikke bra hverken for dere eller barnet. Mye å tenke på, men lykke til uansett hva du/dere velger.

• Liker 1
Gjest Miranda2011
Skrevet

Du skriver du ikke kan forstå at han vil utsette deg for noe sånt, vel, du utsetter han for noe han ikke vil du også, ikke sant? Alltid to sider av ei sak.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo ikke om vi vil være sammen i mange år fremover, men jeg håper jo det. Uansett kan jeg bare ikke forstå hvorfor han ber meg gjøre dette om og om igjen da jeg faktisk ikke vil eller klarer ta abort. Det gjør meg jo også usikker på om han er den rette når han vil ha meg til å gjøre noe jeg er så sterkt i mot.

Anonym poster: b4e247465f740458399284c96dc0580e

AnonymBruker
Skrevet

Uansett kan det å ha et lite barn slite på forholdet, og når den ene parten ikke ønsker det er det ekstra vanskelig. Hvis du ikke ser noen annen løsning enn å beholde barnet, er det ikke noe annet å gjøre, men det er jo umulig å vite om forholdet overlever. Det går ikke bare på om han er glad i deg, men han havner i en situasjon han ikke ønsker.

Anonym poster: 0b040726fd3b1e1e22f2f96a3f36ef2c

Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg må si jeg synes litt synd på menn av og til, når det gjelder å få barn er det dama som bestemmer, mannen må bare gjøre/være med på det hun vil. Nå snakker jeg generelt. Noen vil selvfølgelig nå si at da får han la være å ha sex. Litt kjedelig da at ingen kan ha sex før de er gift, det er sånn det må bli da.

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet (endret)

Jeg vet jo ikke om vi vil være sammen i mange år fremover, men jeg håper jo det. Uansett kan jeg bare ikke forstå hvorfor han ber meg gjøre dette om og om igjen da jeg faktisk ikke vil eller klarer ta abort. Det gjør meg jo også usikker på om han er den rette når han vil ha meg til å gjøre noe jeg er så sterkt i mot.

Det er problemet når man er uenig om noe slikt. Klarer dere ikke å bli enig, så ender det opp med at en av dere tvinger den andre til noe man virkelig ikke vil. Er du den rette for ham, om du vil ha ham til å gjøre noe han er så sterkt i mot?

Endret av Vampen
AnonymBruker
Skrevet

Syns du er litt egoistisk selv som mener at det er han som skal ta hensyn til deg.

Anonym poster: c18a1b1d3060b9ca538af9e63148c9a9

• Liker 2
Skrevet

Jeg må si jeg synes litt synd på menn av og til, når det gjelder å få barn er det dama som bestemmer, mannen må bare gjøre/være med på det hun vil. Nå snakker jeg generelt. Noen vil selvfølgelig nå si at da får han la være å ha sex. Litt kjedelig da at ingen kan ha sex før de er gift, det er sånn det må bli da.

Det er synd på mannen når dama tar abort, og han vil ha barnet. Det er jeg faktisk enig i.

Men hver gang en mann har sex er det mulighet for graviditet, det må burde alle forstå. Abort er ikke prevensjon, og man skal ta konsekvensene av det man gjør.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe fint gjort av han. Jeg forstår deg veldig godt, men han klarer nok ikke å sette seg inn i hvordan det er for deg. Abort er noe som kan virke som en enkel løsning for noen, men for deg er det annerledes. Du må prøve å nå frem til han med hvor vanskelig det ville vært for deg å avbryte svangerskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Dette forholdet går nok til helvete uansett, så du må ta stilling til om du ønsker å være alenemor eller ikke. Du kan heller ikke belage deg på penger/samvær fra han, når han er så mye i mot det, det blir evt en bonus.

Anonym poster: 59656157011770ad121c2a2265ef8646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg er blitt gravid, og er i uke syv. Min samboer og jeg har ikke vært sammen mer enn syv måneder. Han vil ikke ha dette barnet, mener det er altfor tidlig nå. Mens ieg er helt imot abort, noe han har visst så lenge vi har kjent hverandre. Problemet er det at jeg nå er redd han vil gå om jeg beholder det. Jeg skal ikke, vil ikke og hadde aldri klart å gjennomføre en abort. Nå begynner jeg dermed å bli usikker på hele forholdet vårt. Vi har det fint sammen, men det at han vil utsette meg for noe sånt klarer jeg ikke forstå. Ihvertfall ikke om han faktisk bryr seg om meg som han sier..

Anonym poster: a5788a4687b10e833e5c38273ad0f489

Anonym poster: def8c66a4245d53dea4c3c652c2f8cfb

To muligheter her.

1. Du tar abort og vil føle nag til han for å ha presset deg, antagelig resten av livet. Forholdet strander.

2. Du tar ikke abort og han føler et nag til deg for å ha tvunget på han et barn. Antagelig for resten av livet. Forholdet strander. Det er uklart om mannen vil ha noe med ungen å gjøre eller ikke.

Uansett har du ikke noe forhold lengre, ts. Ta avgjørelsen din ut fra vissheten om at du og denne fyren er historie.

Anonym poster: 3787388561259fe0aedab222259f8d84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

personlig ville jeg aldri tatt abort uansett situasjon. fordi det strider mot mine prinsipper. men uansett hva dere velger å gjøre ,beholde eller ikke. vil en av dere ikke like det. og det betyr mulig slutten for forholdet.

jeg har selv vært i en slik situasjon med min eks samboer.da jeg fortalte om graviditeten ville han ikke ha meg eller ungen. jeg flyttet ut umiddelbart. ikke akkurat en drømme situasjon men en mann som tvinger meg til abort er uaktuelt for meg uansett. selv om det ikke var planlagt.

Anonym poster: 6b609333d85f826f61f0cee7e2ba6887

Skrevet (endret)

Kan sette meg inn i at det er vondt for deg at han ikke vil ha barnet, og at han vil at du skal ta abort/ gjøre noe som du sterkt er imot og ikke vil.

Men jeg synes det viktigste er å ta hensyn til barnet som evt skal bli født. Er det fint for barnet å bli født i en verden der far ikke føler at det er ønsket? Og en mor som er såpass usikker på forholdet, og at muligheten er stor for at barnet vil vokse opp med en alene mor? Det er for mange ting i omgivelsene som jeg føler ikke er riktig å tilby et barn.

Er det ikke egoistisk av deg å ikke ta hensyn til "barnet" og samboer? Selvom det alltid vil tære og slite på DEG at DU tok en abort, men hva med det kommende barnet?

Jeg forstår din samboer

Endret av Berit
Gjest Gjest
Skrevet

Et barn krever to. Husk at dette ikke bare handler om deg, men også en mann, og et barn som kanksje må vokse opp uten en far.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er ikke moden nok om han ikke kan akseptere en graviditet.

Dette er et tegn på at han ikke ønsker å knytte sterkere bånd til TS, og at forholdet ikke er ment å vare for hans del.

I starten av forholdet til meg og min forlovede, testet jeg han ;)

Jeg sa en dag at jeg hadde noe å fortelle, og at jeg var gravid blitt (oppdiktet).

På den måten fikk jeg sett reaksjonen hans, og den var høyst lovende.

Han sa nemlig at han var veldig overrasket, men vil ta ansvar for det han har gjort.

Han mente også at han blir glad for å være en kommende far :)

Da førstn skjønte jeg at han var den rette for meg, og at han var til å stole på.

Og han ble ikke sur for at jeg tullet engang :fnise:

Men nå, to år senere venter vi nå vårt første barn sammen :) :)

Anonym poster: 4784351dcc486c54380c0278c36efdc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk faktisk ikke på noe heller da. Etter begges valg der og da! Han gadd ikke bruke kondom og jeg sa ok. Skulle egentlig sette inn stav denne måneden. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et tegn på at han ikke ønsker å knytte sterkere bånd til TS, og at forholdet ikke er ment å vare for hans del.

Jeg sa en dag at jeg hadde noe å fortelle, og at jeg var gravid blitt (oppdiktet).

Han sa nemlig at han var veldig overrasket, men vil ta ansvar for det han har gjort.

Da førstn skjønte jeg at han var den rette for meg, og at han var til å stole på.

Fyfaen så frekt. Jeg hadde blitt rimelig irriterert om jeg hadde vært mann, og dama mi hadde spøkt med noe sånt. Må du virkelig kødde med å si at du er gravid for å se om han er til å stole på? Jesus

Anonym poster: c18a1b1d3060b9ca538af9e63148c9a9

• Liker 2
Gjest Miranda2011
Skrevet

Herregud, lenge siden jeg har hørt noe så patetisk
  • Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Vi gikk faktisk ikke på noe heller da. Etter begges valg der og da! Han gadd ikke bruke kondom og jeg sa ok. Skulle egentlig sette inn stav denne måneden. Ts

Du har gjort det klart helt fra begynnelsen av at du er i mot abort, dere bruker ikke prevensjon og dere hadde sex likevel?

Han har vel ikke så veldig mye han skulle ha sagt da. Men dere virker litt korka begge to, og unødvendig å skulle sette et barn til verden under slike omstendigheter.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...