Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid følt at jeg ikke er god nok for den jeg sammen med, før var det med xen min og nå med min nye samboer. Jeg føler jeg ikke strekker til uansett hva jeg gjør. Jeg føler jeg ikke ser bra nok ut. Jeg vet jo at alt bunner i min usikkerhet, og det dårlige forholdet jeg var i før. Men hva kan jeg gjøre med det?

Samboeren min syns jeg er fantastisk, syns jeg er nydelig, og vakker osv. Men jeg ser det ikke selv. Når jeg ser i speilet, ser jeg en tjukk, stygg og ikke atraktiv kvinne. Og jeg klarer ikke å gjøre noe med å forandre synet på meg selv. Og når jeg er i sånt humør blir jeg bare en ekkel sofasitter som spiser masse drit. Så hva skal jeg gjøre? Jeg vet jo at jeg ca 20 kg for mye på kroppen, jeg vil jo ha de av, men jeg er for deppa til å gjøre noe med saken.

Noen som har hatt det slik? Noen som har noen gode råd å komme med?

Anonym poster: 62691b4ff3e8d3d75a38991641c26930

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Start å trene! :) og fortell typen din om hvordan du har det, han vil nok hjelpe deg.

Anonym poster: 148f4ca8d7234f184ff66a817b6eb13e

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut av huset i blant da! Ikke gro fast i sofaen.

Å trene kan være en kjempegod idé.

Om dørstokkmilen er jo stor dog, kan en jo begynne med små turer.

Enten rolig rundt i nabolaget eller en tur opp eller på et fjell.

Og kanskje dere kan begynne med dette sammen og således gjøre det litt lettere for deg.

Anonym poster: 618acba219dfda292ecad768c297c895

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har alltid følt at jeg ikke er god nok for den jeg sammen med, før var det med xen min og nå med min nye samboer. Jeg føler jeg ikke strekker til uansett hva jeg gjør. Jeg føler jeg ikke ser bra nok ut. Jeg vet jo at alt bunner i min usikkerhet, og det dårlige forholdet jeg var i før. Men hva kan jeg gjøre med det?

Samboeren min syns jeg er fantastisk, syns jeg er nydelig, og vakker osv. Men jeg ser det ikke selv. Når jeg ser i speilet, ser jeg en tjukk, stygg og ikke atraktiv kvinne. Og jeg klarer ikke å gjøre noe med å forandre synet på meg selv. Og når jeg er i sånt humør blir jeg bare en ekkel sofasitter som spiser masse drit. Så hva skal jeg gjøre? Jeg vet jo at jeg ca 20 kg for mye på kroppen, jeg vil jo ha de av, men jeg er for deppa til å gjøre noe med saken.

Kjære deg, jeg får et inntrykk av at selvfølelsen din bor i disse 20 kiloene du vil skal bli borte.....

Blir du lykkelig om disse kiloene er vekk ? Vil du da bli sikker på deg selv ? Vil de vonde erfaringene fra ditt forrige forhold bli borte sammen med de 20 kiloene ? Vil du smile mer, le mer, føle deg 'verd' din samboer først om disse kiloene blir borte ?

Mange ekle påstande og spørsmål, jeg vet.

Jeg prøver å få deg til å reflektere litt i om det du nå opplever er årsaken til at du sliter med lav følelse av egenverdi... eller om det du nå opplever er konsekvensene av den prosessen du har vært igjennom med din forrige samboer, en prosess som brøt ned selvfølelsen din ?

Gjest Miranda2011
Skrevet

Ting blir ikke bedre av at du sitter i sofaen og spiser dritt. Begynn å trene, spis sunt og legg fra deg det å synes synd i deg selv. Harde ord, men av og til må det til. Hver morgen går du bort til speilet på badet og sier til deg selv feks. jeg er pen, jeg er i god form, dette blir en fantastisk dag osv. Prøv, etter ei tid vil du faktisk tro på det fine du sier til deg selv
AnonymBruker
Skrevet

Start å trene! :) og fortell typen din om hvordan du har det, han vil nok hjelpe deg.

Anonym poster: 148f4ca8d7234f184ff66a817b6eb13e

Jeg prøver å fortelle han, men tror ikke helt han forstår, han forsetter bare å si "jammen du er jo nydeilig, jeg syns du er den vakreste i verden" osv. Men det hjelper ikke, for jeg føler ikke det samme, så hvordan kan han mene det?!

Jeg kan for tiden ikke trene, så det gjør meg nok enda mer deprimert... Men håper på å snart kunne begynne igjen med treningen, så jeg kan få av disse 20 kg for mye.

Gjest Burugla
Skrevet

Anbefaler www.webpsykologen.no. Les litt om levereglene og sånt. Kanskje lære seg å basere selvtilliten på andre kvaliteter enn utseendet kunne være en begynnelse :) ikke lett i en så overfladisk kultur som vi lever i nå idag. 20 kilo for mye er heller ikk så mye....man kan godt være vakker for det. Ønsker deg alt godt :) salat og gåturer er også en begynnelse. Får deg i bedre humør også :) god nok i forhold til hva eller hvem???? Supermodeller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...