Gå til innhold

BB-cream - erfaringer

Anbefalte innlegg

Den beste jeg har prøvd noen sinne, helt helt helt avhengi uansett vær og klær.

Beauty balmen til Lancome, veldig viktig at det er fargen 03. Den sitter hele dagen ut, og er helt fantastisk vis du har en slapp dag og helst ikke vil ha noe på, så bruk denne som en fuktighetskrem. Den gir masse fin fukt og glød. Jevner ut hudfargen og ser veldig naturlig ut :)

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Korea er ca 10 år frem i tid når det gjelder kosmetikk og hudpleie i forhold til andre land, så anbefaler å titte på merkene som er populære i dette markedet. De tilbyr spf helt opp til 50 og har bedre fargeutvalg og mer tanke bak ingredienser og effekt. I asiatiske land ble det stort på 90 tallet(?), resten av verden har ikke startet å henge med før de siste 3 årene.... Og det synes. At decleor ikke tilbyr flere farger og kun har spf 15 er en smule patetisk for et rent hudpleiemerke med en ellers høy standard og drøy prislapp. Bb creams ble først og fremst utviklet som et alt i ett produkt for folk som kommer seg etter laseroperasjon i ansiktet o.l, derfor skal høy spf egentlig være en del av pakken. Greit nok at de endrer effekten av produktet, men da kan de like gjerne kalle det farget dagkrem og ikke bb cream...

Jeg er i allfall rimelig fornøyd med min "Precious Mineral BB Cream" fra Etude House. Ved første forsøk så ble den litt for dekkende og jeg ble "litt Zombie" som det er skrevet før i tråden, men så kom jeg på den geniale ideen å tynne den litt med min vanligefuktighetskrem. Helklaff. Blir nok bittelitt lysere i huden enn jeg ellers er nå når jeg har fått litt sol i ansiktet, men blir ikke påfallende blek og du verden så mye jevnere hudfargen blir.

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg liker veldig godt DENNE forresten. Er nok den fjerde - sjette BB creamen jeg har forsøkt meg på, og er den som har gitt meg minst urenheter og finest hudtone. Nå har jeg glemt hva slags farge jeg kjøpte, men i følge ebay kjøpte jeg den i fargen cream #21. Den kommer i 3 farger hvor 21# er den i midten. Denne er også mindre grå enn de andre bb creamene jeg har prøvd, hvor denne fargen jeg bruker er rosatonet mens den mørkeste er mer gul i undertonen.

Den får mye skryt på makeupalley, og har spf 25, som er helt ok beskyttelse. Den fungerer veldig fint uten primer og gir godt med fukt. Men den fungerer ikke uten fuktighetskrem for meg med mindre jeg fukter huden godt natta før. Så det at den SKAL fungere som fuktighetskrem i tillegg til alt det andre er jeg litt uenig i da ingenting helt kan knekke det trinnet i hudpleierutinen. Den koster under/litt over hundrelappen for 45 gram som varer en god stund, men nå som jeg har fått en forståelse for hva en BB cream er tror jeg nok at jeg vil forsøke meg på litt dyrere merker så fort denne tuben går tom. BB cream kan, bare jeg finner det rette produktet, erstatte en standard foundation for godt. Grunnen til det er spf og fuktende og utjevnende ingredienser, som man sjelden finner i standard, flytende foundation. I tillegg går alt så fort i forhold til mineralfoundation! :D

Om jeg derimot kommer over noen gode reviews på CC creams kommer jeg til å teste det da det skal være den oppgraderte versjonen av bb cream. BB cream fokuserer mest på tildekking av urenheter og hyperpigmentering, CC cream skal være mer nærende for huden og gi enda mer beskyttelse. Det er i hvert fall det som blir påstått... Noe jeg håper betyr at det blir tatt enda mer hensyn til ingredienser da BB kremer ofte kan være acnefremkallende. Men til gjengjeld betyr dette at cc cream fokuserer mer på å pleie huden og behandle ujevnheter enn å dekke til dette, så for at det skal være mer hudpleiefokusert enn bb cream må man gi litt slipp på dekkevnen... eller ja, jeg driver fremdeles å leser meg opp på dette, for en jungel :laugh: Men om dette stemmer tror jeg ikke at jeg hiver meg på cc cream trenden da jeg allerede har pleiende og aktive produkter, jeg vil først og fremst ha dekkevne. CC cream skal derimot være mer egnet for fet hud, mens bb cream passer bedre for tørr og fuktfattig hud.

Nå er det verdt å merke seg at disse asiatiske BB creamene ofte skal ha en lysnende effekt på huden og kommer i ganske lyse toner. Man kan fort se litt zombie aktig ut som noen nevnte, men selv løser jeg det problemet om jeg blander en flytende bronzer inn eller varmer opp huden etterpå med blush og solpudder. I tillegg *skal* produktet oksidere og gå litt i ett med hudtonen, så den skumle gråtonen som kommer ut av tuben skal ikke være hvordan det ser ut på huden.

Dessverre er det ikke så mange matte formuleringer på markedet da denne "glowy" honey dew huden har vært inn i flere år, men et godt settingpudder langs t-sonen og en finishingspray kan ofte løse problemet for de med oljete hud.

Skin 79 liker jeg dessverre ikke, verken den i gull eller rosa, selv om dette er merket som har fått mest hype.

Vil prøve DENNE fra Tarte, og Caolin sin for sensitiv hud som er på den dyrere siden, men ser ut til å ha gode ingrdienser. Jeg vil også kjøpe meg glow time bb cream fra Jane Iredale som har spf 25 (I farge B3) som også skal være safe for huden. Jeg tror nok mange hviler litt på det at det skal være "sååå bra for huden" med bb cream, men i all sannhet kan enkelte være minst like kvisefremkallende som en standard foundation, så pass på hvordan huden reagerer.

Blaaah, følte det bare ble masse babbel nå, men BB cream er noe jeg har vært fascinert av lenge. Spesielt når det er så mye rart der ute. Noen flere ord om CC cream fra noen kloke hoder der ute?

Gjest Tigress

Har nå røynsle frå to cc-kremar, BabyBlue, TonyMoly sin Luminous Aura, og Etude House eit eller anna. Her kjøpte eg faktisk "glow"-varianten, tenkte å prøve meg fram på den no til sumaren. Dei er veldig komfortable å ha på, men dekkjer lite. Eg kjøpte dei til sumarbruk, for eg er litt redd dei fleste bb-kremane blir litt for dekkjande no om sumaren. Eg er veldig bleik om vinteren, men får bra farge i andletet om sumaren, så då er ikkje Missha #13 (ja, faktisk!) det rette, liksom...

Eg synest førebels at cc-kremen er god å ha på, og den perfeksjonerer huda, men på ein veldig diskret måte. Dei stadene eg er raud i andletet dekkjer han ikkje.

Eg synest førebels at cc-kremen er god å ha på, og den perfeksjonerer huda, men på ein veldig diskret måte. Dei stadene eg er raud i andletet dekkjer han ikkje.

Æsj! Mitt problem er at jeg er rød i ansiktet, så jeg vil gjerne ha litt dekkevne uten å få på en maske.... Hadde satt min lit til blivende CC kremer siden jeg synes BB dekker lovlig mye.

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe BB, men når jeg kom over REN sin, så måtte jeg bare prøve. Jeg er fornøyd, bruker litt mindre tid på badet om morran, får en jevn og fin hudfarge. Pluss at det er solfaktor i den. Konsistensen er litt tørr da, så må bruke mer produkt enn hva jeg gjør med vanlig dagkrem. Om den går tom fort så gidder jeg ikke kjøpe igjen.. :)

Jeg tror jeg har misforstått konseptet med BB Cream...trodde det skulle se naturlig ut, men alle BB creams jeg har prøvd dekker mye mer enn vanlig foundation. Til vanlig bruker jeg YSL Le Teint touche eclat, og den er jo veldig lett, men BB creams dekker også mye mer enn min dekkende ''fest-foundation'' fra Glo Minerals, den flytende...ser ut som en sminket maske!

De BB creams jeg har prøvd er tørre og kakete, og fjerner alle ansiktstrekk så man må bruke masse tid på highlighting og contouring for i det hele tatt å se ut som en vanlig person. Jeg opplever BB cream som den billige foundationen man kan kjøpe på Mega og på homeparties.

Har prøvd feks:

- Jane Iredale

- Bobbi Brown

- Garnier

Tror BB cream må være et fenomen for de med ekstremt dårlig hud som ønsker ekstrem dekkevne...skjønner ikke hvorfor produktene markedsføres som lette.

Annonse

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...