Gå til innhold

BB-cream - erfaringer

Fremhevede innlegg

Gjest Errata
Skrevet

Vil følge med her, da jeg også har lyst å prøve meg på dette, siden jeg syns mineralpudder er litt styrete, og kan bli litt tørt i resultatet.

Har egentlig Jane Iredale på topp av prøvelisten, siden de ser ut til å være blant de tryggere for oss som lett for kviser av feil produkt, men nå ble jeg litt usikker. Forøvrig har jeg også vurdert å prøve flytende mineralsminke derfra eller fra andre, så om noen har erfaring med det vs. bb-cream er i hvertfall jeg interessert i å høre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Eg har prøvd ganske mange, men berre Garnier sin av dei vestlege. Eg har:

SkinFood Aloe #1.

Skin79 Oriental Gold Plus

Missha Perfect Cover, #13

Skin79 Snail Nutrition

Lioele Triple The Solution

Etude House Magic

Dr Jart+ Black Label

Holika Holika Petit, den oransje, denne blei diverre stole frå garderoben på SATS, så eg har han ikkje lenger.

Keisamt nok har alle vore gode. Etude House sin dekkjer ganske dårleg, men ein får likevel veldig pen hud, om de skjøna. Alle dei andre kan ein klappe inn i staden for å gni, og då kan ein byggje dei. Snail Nutrition, Lioele Triple og Missha sin skulle alle vere ganske bra på fukt, men eg synest ikkje nokon av dei er det, eigentleg. No i dag hadde eg litt tørr hud då eg sto opp og tok på Misshaen, men no kan ein liksom sjå han liggje i huda. Dr jart+ og SkinFood er dei eg oftast strekk meg etter, deretter Skin79 Oriental, den siste gjer heilt utruleg flott hud når underlaget er bra.

Eg har aldri brukt hudsminke før eg fann BB-krem, og no er eg heilt solgt, heilt hekta, eg elskar BB-krem, altså!

Endret av Tigress
Skrevet

Eg har prøvd ganske mange, men berre Garnier sin av dei vestlege. Eg har:

SkinFood Aloe #1.

Skin79 Oriental Gold Plus

Missha Perfect Cover, #13

Skin79 Snail Nutrition

Lioele Triple The Solution

Etude House Magic

Dr Jart+ Black Label

Holika Holika Petit, den oransje, denne blei diverre stole frå garderoben på SATS, så eg har han ikkje lenger.

Jeg kjøpte Skin79 Snail Nutrition, men ble fullstendig grå i ansiktet av den.

Den føltes nydelig på, så om det var det jeg skulle gå etter så...

Men jeg kan ikke gå rundt som en annen zombie, kan jeg vel?

Skrevet

Har ikke Skin79 blekemiddel i seg? For å gjøre huden lysere, altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å vaske bort BBen. Har prøvd flere rensemelker, men BBen bli bare oljete i huden. Gjelder både DrJart+ og Skin 79. (Huden min er sensitiv så jeg bruker ikke annet enn rensemelk til vanlig, selv ikke på karnevalsminke.

Anonym poster: 4754bd24a92e645a8b97f0a5ef788732

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Akkurat den er jo litt rosa også, så har ein gul undertone kan det vel bli litt interessant. Eg har gul undertone, men den tilpassar seg på meg, altså. Men, eg er samd, ein kan ikkje gå rundt om ein zombie.

Til andre her: BB-krem tettar ikkje porene på meg, men det er veldig individulet. Missha Perfect Cover er vel den av dei eg lista opp som oftast får pes for at han tettar porar. Eg har ikkje problem med det.

For å fjerne BB-krem har eg berre brukt vanleg andletsvask. No har eg ein frå Soap & Glory (grøn med rosa prikkar), og eg har også brukt Nivea rensemelk. Ikkje hatt problem med at eg ikkje får vekk kremen?

Endret av Tigress
Skrevet

Alldeles fullstendig avsporing, men jeg funderer på navnet: "Snail Nutrition"... Skal tro hvor mange snegler som er gått med til å lage den? :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alldeles fullstendig avsporing, men jeg funderer på navnet: "Snail Nutrition"... Skal tro hvor mange snegler som er gått med til å lage den? :fnise:

Det er snegleslim slik som i mange andre kosmetiske produkter.

Anonym poster: 4754bd24a92e645a8b97f0a5ef788732

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere som har erfaring med CC krem? http://www.skindeepb...om-gjelder.html

Jeg har nettopp kjøpt min første CC krem og jeg må si jeg er hekta. Jeg likte aldri helt BB krem og fant ingen som passet perfekt til huden min. Men med CC krem er jeg veldig fornøyd. Huden min ser strålende ut, dekker alt jeg vil den skal dekke, og mye mattere enn bb krem som lett blir blank når man har kombinert hud med fet t-sone slik som jeg har. Og så føles det ikke som om du er sminket i det hele tatt, for den er så lett og ta på, føles som om du har tatt på fuktighetskrem etterpå, og ikke den "sminkede" følelsen hvis du skjønner hva jeg mener. Med bb krem og/eller Foundation føler jeg ofte at jeg har en "maske" på lenge etterpå, men denne kjenner jeg ikke i det heletatt. Og ikke smitter den av på klær, og forsvinner ikke i løpet av dagen. Tok på min kl 09:00 i dag, og holder fortsatt :) Anbefaler på det sterkeste å prøve cc krem, hvis du ikke har ekstremt mye du ønsker å dekke. Tror muligens den dekker for lite dersom man har mye arr og urenheter, men dekkevnen er mer enn nok for meg, ser ut som min hud, bare mye bedre enn min hud..hehe..if that makes sence :)

Anonym poster: 359cb7eec13a98dae3d32790052c7fb2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt min første CC krem og jeg må si jeg er hekta. Jeg likte aldri helt BB krem og fant ingen som passet perfekt til huden min. Men med CC krem er jeg veldig fornøyd. Huden min ser strålende ut, dekker alt jeg vil den skal dekke, og mye mattere enn bb krem som lett blir blank når man har kombinert hud med fet t-sone slik som jeg har. Og så føles det ikke som om du er sminket i det hele tatt, for den er så lett og ta på, føles som om du har tatt på fuktighetskrem etterpå, og ikke den "sminkede" følelsen hvis du skjønner hva jeg mener. Med bb krem og/eller Foundation føler jeg ofte at jeg har en "maske" på lenge etterpå, men denne kjenner jeg ikke i det heletatt. Og ikke smitter den av på klær, og forsvinner ikke i løpet av dagen. Tok på min kl 09:00 i dag, og holder fortsatt :) Anbefaler på det sterkeste å prøve cc krem, hvis du ikke har ekstremt mye du ønsker å dekke. Tror muligens den dekker for lite dersom man har mye arr og urenheter, men dekkevnen er mer enn nok for meg, ser ut som min hud, bare mye bedre enn min hud..hehe..if that makes sence :)

Hva heter den cc-kremen du har, hvor kjøpte du den og hva kostet den?

Anonym poster: 7e2e24d54c974e84cd253ab110b38cd5

AnonymBruker
Skrevet

Hva heter den cc-kremen du har, hvor kjøpte du den og hva kostet den?

Anonym poster: 7e2e24d54c974e84cd253ab110b38cd5

Den heter Maybelline CC colour correcting cream, kjøpte den på Lindex og husker ikke helt hva den kostet men tror det var rundt hundrelappen. Vanligvis bruker jeg bare "trygge" merker, men var så nysgjerrig på CC krem så klarte ikke vente til jeg fikk tak i en av de når jeg så denne på Lindex. Så kommer til å prøve mange CC kremer fremover når de blir lettere å få tak i. Men må si at jeg hadde null forhåpninger etter å ha blitt skuffet over BB kremer (og jeg har prøvd mange), men ble veldig positivt overrasket. Fikk mange komplimenter for huden min samme dagen jeg begynte å bruke denne. Ser så naturlig ut, men dekker det som trengs. Og det jeg liker best, den holder huden min matt så jeg slipper å skinne hele tiden. Med vanlig sminke skinner jeg før det har gått 1 time uten unntak og må alltid ha med mattende pudder noe som er veldig tungvint i en hektisk hverdag, så elsker denne. Men har ikke brukt den lenge nok til å si om huden min kommer til å reagere på den i form av urenheter osv. Håper virkelig ikke det skjer...

Skrevet

Se det ja :) Høres veldig bra ut. Hvilket merke er det? For min del gjør det heller ikke noe om den ikke har så mye dekkevne. Jeg har ikke noe å skjule :ler: I hvertfall ikke så mye :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Eg har blanda min egen BB-krem! Fuktighetskrem, litt Foundation, litt frå fuktighetsmaske samt ein annan ansiktskrem. Ingen bleikemidlar, ingen syrer, ingen kviser eller tørrhet. Super! No skal eg berre tilsetta solkrem faktor 30 og voila....my personal BB! :sol:

Skrevet

Har prøvd BB-cream fra REN idag og den passer veldig fint til grå/trist og veldig lys hud og de som har litt farge fra før av.

AnonymBruker
Skrevet

Skin79 Oriental Gold Plus ble for grå for meg, og Body Shop sin for mørk. Men når jeg blandet disse to sammen, fikk jeg den perfekte fargen og også konsistensen.

Anonym poster: 1eecc5353e23a773a9f413405e1c7731

Skrevet

Jeg prøvde L'Oreal Nude Magique BB Cream og den var veldig god på huden, kjente ikke at jeg hadde den på i det hele tatt. Den var også matt.

Prøvde den som het Medium men den var aaaaaaalt for mørk for min vinterbleke hud. Jeg har ikke prøvd light så vet ikke hvordan den passer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Garnier sin BB-cream. Den er helt fantastisk! Jeg bruker den lyseste (man kan velge mellom lys og medium). Jeg har alltid styrt unna ofundation fordi jeg liker en naturlig look, og Garnier sin gir meg akkurat det.

I tillegg til det hadde jeg mye rødt rundt nesen og i kinnene, og det har blitt borte etter at jeg har brukt bb-cream. Anbefaler på det sterkeste!

Anonym poster: 9d0a1cdfa9f922e0c39fb27d17b901ee

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg prøvde L'Oreal Nude Magique BB Cream og den var veldig god på huden, kjente ikke at jeg hadde den på i det hele tatt. Den var også matt.

Prøvde den som het Medium men den var aaaaaaalt for mørk for min vinterbleke hud. Jeg har ikke prøvd light så vet ikke hvordan den passer.

Den fra L'Oreal er ikke så bra. For det første er jo L'Oreal et drittfirma, pluss de tester på dyr. Selve kremen føles rar mot ansiktet, ganske kornete. Jeg har ikke engang sensitiv hud, men fant denne ubehagelig.

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte L'Oréal Nude magique BB cream på tax-free da jeg reiste til Kroatia for to ukers tid siden, da jeg oppdaget at jeg hadde tatt med feil foundation-flaske. BB-kremen er nydelig! Har fortsatt å bruke den her hjemme også. Den kjennes litt kornete før den har "smeltet inn" om jeg påfører med fingrene, men en god foundation-kost løste det problemet. Den er lett å påføre, lukter godt, smelter nydelig inn i huden, sitter som f*en, men går lett av med MD-rensen min. Huden min er også veldig rolig, og ser utrolig nok bedre ut uten sminke etter to ukers bruk. Ser ikke sminket ut, og kan man kan bygge opp dekkeevnen der det trengs.

Jeg er selvsagt ikke for testing på dyr og forsøker å holde meg til trygge produsenter, men av og til havner jeg i slike situasjoner hvor det er vanskelig å la være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...