AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Jeg er veldig stillesittende for tiden, da det er mye skole og eksamener i disse tider. Jeg har kun ca. 4 kg å gå ned før jeg er helt fornøyd, og har som mål å gå ned disse til starten/midten av juni, som vil si ca. 1kg i uken eller litt mindre. Har fått målt BMR, og den ligger på ca. 1300 kcal. Som sagt er jeg ganske stillesittende nå, og forbrenner nok ikke direkte mye utover disse, regner med at vedlikehold ligger på ca. 1700-1800 kcal om dagen nå for tiden(hvert fall i følge shape up-appen, men tror dette stemmer ganske bra). Begynte å trene styrke for en måned tilbake, og det har gått veldig fint. Vet ikke om dette er innbilning, men jeg føler at både mage og armer er blitt strammere allerede. Har jo trent TUNGT og spist godt med protein. Gjennomsnittlig har vel kaloriinntaket ligget på 1200 kcal, og har kanskje gått ned ca. 0,5 kg hver uke forrige måned, ikke store greiene. Har ikke fokusert så mye på underkropp, og vil det nå! Har et veldig godt utgangspunkt(veldig slank, trenger bare få litt lavere fettprosent og mer muskler), men er redd kaloriinntaket blir for lavt til at jeg kan bygge muskler? De siste dagene har jeg ligget på rundt 900-1000, og da fokuserer jeg på proteiner og fett, og mindre karbohydrater. Føler meg verken sliten eller sulten(vil selvfølgelig spise mer om jeg er sulten, det er ikke snakk om noen sultekur. Spiser den maten jeg pleier, bare mindre). Holder dette for at jeg kan bli strammere i kroppen, eller er det for lite? Vet at nybegynnere klarer å bygge muskler på kaloriunderskudd, men da lurer jeg på hvor stort kaloriunderskudd? På forhånd takk! Anonym poster: 3bdd7e506e60e83c7e5b5da6d633648a
Wiggins Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 I underkant av 1000 kcal om dagen er veldig lite, uansett om du trener styrke eller ei. Det er ihvertfall ikke mye å bygge muskler på. Du vil nok miste muskelmasse med så lite mat, men hvis du trener styrke vil du miste mindre muskler. Det er klart, er du 130 cm høy kan det tenkes at du forbrenner så lite, men hvis du har en mer normal høyde og kroppsbygning så er dette veeeldig lite mat. Hvorfor ikke heller kjøre en livsstil og et opplegg du kan forsette med, istedenfor dette sulteopplegget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå