AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Det er veldig vanskelig(umulig) å få sommerjobb her jeg bor. Og jeg har en moped, som jeg må betale veiavgift, bensin og forsikring på. Men jeg er rett og slett helt blakk, at pappa måtte bla opp... Jeg får så sårlig samvittighet. Er det noe andre måter å tjene penger på? Anonym poster: 288feb768f4100713bed531af079d2ee
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Jeg satt barnevakt noen helger i måneden og noen kvelder i løpet av uken. Det ble noen tusenlapper der i løpet av måneden. Og det finnes mange måter og finne noen å sitte barnevakt for om du ikke kjenner noen. Anonym poster: 20ff440474d16b2d0df4d055db2e0cae
Topplue Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Avis- eller reklamebud. Klippe plen, måke sne, male huset for naboene. Jobbe på et lager.
Pinto2013 Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Du sier jo at det er vanskelig å få sommerjobb der du bor, men har du hørt med kommunen? Det er utrolig hva slags arbeid de kan hoste opp hvis de får tenkt seg om, og det er kanskje mye som skal gjøres nå frem mot 17. mai? Hvis ikke kan du alltids prøve å skaffe deg noe vaskearbeid hos noen du kjenner eller veit om? Kanskje henge opp en lapp på butikken, eller høre på Facebook. F. eks kan du vaske til helgen hos noen som har en travel hverdag, eller eventuelt eldre/syke. I kommunen der jeg bor har vi hatt en del på din alder som har vasket på sykehjemmet, og det tror jeg er en veldig koselig jobb! Kanskje det er noen i ditt nærområde/kommune som trenger støttekontakt? Det er nok en veldig krevende jobb i og med at du kommer nært innpå et annet mennesket, og utvikler en relasjon til vedkommende, men det er også veldig givende. I tillegg kan du få oppleve en god del ved at dere drar på aktiviteter sammen, og ledsager får ofte gratis inngang/transport.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 http://www.md.no/Default.aspx?tabid=594&subtabid=601 Hvis du bor på landet kan avløser i fjøs vøre aktuelt? Ellers ville jeg forhørt meg på butikker, europris, rema osv.. De ansetter personer uner 18 år til å sette på plass varer, rydde, vaske osv. Dersom du liker idrett kan du kanskje bli trener for barn av noe slag? Da jeg var 16 jobbet jeg som turninstruktør, tjente 100 kr timen og jobbet 1-3 timer i uken Anonym poster: 12731f382405bbb4e5f759fddf7c2166
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #6 Skrevet 1. mai 2013 Jeg hadde noen veninner som vasket i en barnehage etter stengetid da de var på din alder! Og en veninne som vasket brakker på en byggeplass en gang i uken. Du må bare prøve å ta kontakt, henge opp annons i butikken, i lokalavisa, spørre venner og kjente. Ellers så kan du søke til kommunen om å klippe offentlige plener, kirkegårder, skoler osv. Anonym poster: 12731f382405bbb4e5f759fddf7c2166
Dragonfly84 Skrevet 1. mai 2013 #7 Skrevet 1. mai 2013 Hvis du bor på landet kan du høre på gårdene bortetter om de trenger noe hjelp, det bruker å være mest på høsten når de skal ta opp poteter men du kan jo være heldig ellers på året også, kommer litt an på hva slags gårdsdrift det er. Du kan også spørre på steder hvor de ikke selger tobakk o.l., for eksempel leketøysbutikk, jernvarehandel, interiørbutikk eller noe sånt, eller kanskje dere har en fabrikk i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå