Gå til innhold

Russ og overnatte i ei rundkjøring..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 17 og et halvt er russ...og for å få en bestemt russeknute vil hun overnatte i ei rundkjøring..

Er jeg bare engstelig mor eller bør jeg nekte henne det?

Anonym poster: 3fd9e5bbbf7e1f707637b7e6df33691a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det burde du nekte henne.

For en idiotisk russeknute.

• Liker 7
Skrevet

Hva er egentlig poenget med å overnatte i en rundkjøring? Høres ikke ut som en spennende opplevelse..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan hun være russ som 17-åring? Russekullet er i år født i 94, som vil si de har fyller 19 i løpet av året...

Anonym poster: c202ffb5db400bebeba90792cb2ed415

• Liker 5
Skrevet

Hvordan kan hun være russ som 17-åring? Russekullet er i år født i 94, som vil si de har fyller 19 i løpet av året...

Anonym poster: c202ffb5db400bebeba90792cb2ed415

A: Hun er svartruss/blåruss

B: Hun er snylteruss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om russ som har blitt påkjørt mens de tok den russeknuten der (selv om det sikkert har skjedd en eller annen gang). Hvis det er det du frykter er dette neppe særlig farligere enn mye annet. Ikke mer utagerende enn resten av russetiden, og en "victimless crime" uansett.

Det er jo naturligvis helt meningsløst å overnatte i en rundkjøring. Det er imidlertid ikke til å stikke under en stol at du ikke kan nekte henne all verden før hun slår seg vrang, og sånn skal det også være. Jeg er veldig usikker på om dette er en fornuftig anledning å "bruke opp" hennes respekt for dine avgjørelser i. Ville vært grei og gem helt til det kom noe som virkelig var ille, ikke en helt vanlig russeknute som ikke skader noen.

Anonym poster: 6da90a218d38a1ab7743096118b5d3fa

• Liker 6
Skrevet

Hva skulle være problemet med å overnatte i en rundkjøring? Er vel en av de tryggeste russeknutene. Klart det kan skje at en bil kommer i hundre-og-pølse, ikke klarer å svinge, men kjører tvers over, men man kan faktisk få en meteor i hodet og.

Det du bør gjøre, er å advare henne mot stort inntak av alkohol den natta, full= lett å vimse seg ut i kjørefelt, oa dumme ting

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det 20 år siden jeg var russ, og vi overnattet i ei stor rundkjøring den gangen også. Jeg husker den natta - vi tok like gjerne "våken i 24t" russeknuten i samme slengen.

Det er selvfølgelig en helt meningsløs russeknute - som så mange andre.

men jeg stusser også over alderen på barnet ditt, 17 år og russ stemmer ikke i det hele tatt..

Anonym poster: 3275abab288b2dda92198e203774b4f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rart dette med alderen skulle være så forvirrende.

Om man går to-årig yrkesfaglig VGS (etterfulgt av to år i praksis) kan man meg bekjent velge når man er russ. En del velger å "vente" et år på sine venner på allmennfag og andre treårige, en del fordi de uansett ikke er 18, men det er også mulig å være det når du i prinsippet er uteksaminert fra VGS etter to år. Da er det det året du fyller 18, altså er det ingenting rart i at datteren til TS er 17 1/2 og russ.

Men som sagt over: Ser ikke helt problemet. Det er meningsløst, men ikke noen grunn til å skape dårlig stemning i heimen for en helt vanlig, harmløs russeknute.

Anonym poster: 6da90a218d38a1ab7743096118b5d3fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel an å bruke hue når man velger rundkjøring. En helt flat rundkjøring er det mange som kjører tvers over i helgene, men mange rundkjøringer har beplantning/kunstverk i midten, og er tryggere å campe i.

Anonym poster: ff98a65083c55d9ba72a39357191a4ba

• Liker 3
Skrevet

Hadde bare latt henne gjøre det! :)

• Liker 1
Skrevet

Nå er det 20 år siden jeg var russ, og vi overnattet i ei stor rundkjøring den gangen også. Jeg husker den natta - vi tok like gjerne "våken i 24t" russeknuten i samme slengen.

Det er selvfølgelig en helt meningsløs russeknute - som så mange andre.

men jeg stusser også over alderen på barnet ditt, 17 år og russ stemmer ikke i det hele tatt..

Anonym poster: 3275abab288b2dda92198e203774b4f9

Jeg var 17 da jeg var russ. Jeg var svartruss og har bursdag sent på året.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke rart hun er 17 og et halvt. Slik jeg ser det, har hun gått to år yrkesfaglig og skal ut som lærling i 2.5 år, og blir slik jeg skjønner det 18 i løpet av året, men hun er født sent.

Da går det opp at hun "bare" er 17 år.

Skrevet

Sier meg enig med de andre her. Det de må da være en av de mest harmløse russeknutene, så lenge de holder seg inni rundkjøringa og ikke vaser rundt i veibanen. Men ungdommer flest (også russ ;) ) har nå en viss porsjon sunn fornuft og som regel er de flinke til å passe på hverandre.

Finnes det forresten "fornuftige" russeknuter :fnise: ?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg overnatta i rundkjøring da jeg var russ, og det gikk helt greit. Ha med liggeunderlag og sovepose, mat og drikke og dopapir:P Og hun trenger jo ikke overnatte i den mest traffikerte rundkjøringen heller. Fulle og gale folk bak rattet finner man jo overalt, så om det er en rundkjøring i nærheten av politihuset så overnatt der:)

Anonym poster: 309d3f102393caf4dbae832f41d241a8

AnonymBruker
Skrevet

Be de velge en stor rundkjøring. Vi overnattet også, samt spiste frokost der (en annen knute). Ingen russeknuter er vel særlig meningsfulle, men heller det enn at jenta kommer hjem med masse kongler i dusken på lua...

Anonym poster: 0cfec0103eac7ff44a3f88bdcd17d827

• Liker 2
Skrevet

Jeg overnattet i en rundkjøring da jeg var russ for to år siden og det er ikke så ille som du kanskje frykter. Så lenge de velger en stor rundkjøring så er det ikke noe problem. De passer uansett på hverandre :)

Skrevet

A: Hun er svartruss/blåruss

B: Hun er snylteruss.

Var selv blåruss en gang, og måtte nok pent gå alle 3 årene med språk- og økonomifag.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Var selv blåruss en gang, og måtte nok pent gå alle 3 årene med språk- og økonomifag.

Språk- og økonomifag er i dag en del av studiespesialiserende studieretning, og er derfor rødruss. Blåruss er som regel helse- og sosialfag og service og samferdsel.

Endret av Samaysa
  • Liker 1
Skrevet

Språk- og økonomifag er i dag en del av studiespesialiserende studieretning, og er derfor rødruss. Blåruss er som regel helse- og sosialfag og service og samferdsel.

Javel, da har det kanskje endret seg, men sånn var det da! :) Og det er kanskje derfor de kaller finanspampene for blåruss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...