AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Er det noen her som driver med veddeløpshester? :-) Har tenkt hardt og lenge på å prøve meg som Jockey, jeg vet det er hardt, men jeg vil, jeg vil! Noen som har erfaringer, tips og råd? Anonym poster: 3e9693efe707c3560f931145236e3875
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Jobbet på galoppstall, men ikke ridd løp. Du må finne deg en lærlingsplass hos en trener, og ta det derfra. Så om du vil, så får du rett og slett ta kontakt med en del galopptrenere. Miljøet er tøft og sporten ennå tøffere. Men er du tøff nok, og med bein i nesa, så kjør på.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Der hadde jeg fått meg plass som lærling :-) Anonym poster: 3e9693efe707c3560f931145236e3875
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Så bra. Trener på banen? Da kommer jeg ant til å heie på deg en eller annen gang iløpet av sesongen
Gjest Lolita8 Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 (endret) edit: feil EDIT IGJEN: Jeg har også fått lærlingplass mot sommeren, gleder meg! :-D Belle Gunnes; Hvordan er disse dyrene å jobbe med ift. "vanlige" hester? Føler jeg stiller ganske nakent Endret 2. mai 2013 av Lolita8
Radon Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Så gøy at du har fått lærlingeplass! Regner med du skal ta amatørrytterlisens, håper du vinner mange løp! :D Jeg har erfaring at galopphester er forholdsvis rolige og greie på stall og under håndtering på vanlige dager, men under løpsdager så blir de gjerne ganske heite (selv de som ikke skal løpe)! Vanlige hester utenom på løpsdager med andre ord Men alle hester oppfører seg forskjellig så klart!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Like stor variasjon på gallopører som ridehester. Noen er heite og andre er helt chill. Noen kosegriser og noen grinebitter. De kan jobben sin og vet hva som er forventet av de, så de er enkle å håndtere. Fullblodser er følsomme dyr, som liker trygghet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå