Gå til innhold

Tips til "sunn" lavkarbo-snacks man kan lage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har til nå holdt meg unna store mengder fett, og prøver å legge inn litt ekstra, uten at det skal bli for mye. Jeg har noen ideer i hodet, men aaaner ikke om det blir noe godt i praksis.. :fnise. Derfor lurer jeg på om dere har noen tips! Tenker at det skal være godt med fett i det, litt søtt(men ikke for mye), gjerne bruke nøtter og kanskje mørk sjokolade(men akkurat sjokoladen er ikke noe jeg skal spise hver dag, mer som noe "ekstra godt" når jeg får lyst på noe søtt/ekstra energi før/etter trening).

Har tenkt på peanøttmel og hasselnøttmel(hver for seg altså) med kokosolje og litt sukrin, som formes til små baller, med et lite lag mørk sjokolade utenpå? Eller er det fullstendig på trynet? :fnise: Høres kanskje litt kjedelig ut..? Har sett litt på "sunne" konfektoppskrifter og "raw-konfekt" og fått litt blandet inspo derfra, men vet ikke om det blir noe særlig. :fnise:

Anonym poster: ddfecc2593b03e70cb2a436aac7b048d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bland kokosmasse med litt kokosmelk (prøv deg frem med små mengder til massen er fuktig, men ikke våt) og sukrinmelis (smak deg frem). Trykk massen ned i en form eller fat i ca 1-1.5 cm tykkelse. Sett i fryseren til det er hardt. Smelt mørk sjokolade (70%), del opp den harde kokosmassen i passende biter ned en skarp kniv, dypp de i sjokolade og la det stivne i kjøleskap.

Anonym poster: e7d9a0b9b338f225fee5a4aa931a36a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...