AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Hei! Min samboer og jeg leier en leilighet, der vi nå har en hund. Utleier sa at det var lov med husdyr før vi flyttet inn, og i kontrakten står det ingenting om forbud mot dyrehold. Hunden er veldig rolig, ligger stort sett og sover når vi er hjemme. Nå har oppdretteren hans spurt om vi kunne tenke oss å være fôrvert for en valp, og det er noe jeg har veldig lyst til. Det er ikke en veldig stor leilighet, men siden hund nr. 1 er så rolig og grei inne, og begge hadde lært at lek og løping hovedsakelig foregår ute, fant vi ut at det burde gå greit. Da jeg spurte utleier om det var greit med en hund til, var han litt skeptisk, men lurte på om han kunne komme og se hvor mye slitasje og lukt det var blitt i leiligheten før han bestemte seg. Så nå har han vært her og sett, og sa selv at det ikke var noen riper i gulvet eller andre skader, ikke luktet det hund heller. Men likevel så sa han altså nei. Fordi han synes det var litt lite plass for to hunder (han har sagt selv at han ikke har peiling på hunder, det har der i mot vi - og vi synes det går helt fint). Det er for øvrig snakk om to whippeter, altså ikke store hunder. Problem nummer to var at han trodde at de sikkert kom til å leke og løpe rundt når vi var borte, altså bråke. Jeg regner med at det ikke vil bli så mye av det, så lenge de får nok stimuli ellers. Jeg er også hjemme på formiddagen, og min samboer på ettermiddagen, så de er lite alene. Det står skrevet i kontrakten at han skal lydisolere mellom etasjene, noe som ikke har blitt gjort fordi taket nede er for lavt. Det er altså ikke vår feil at det ikke har blitt gjort, så det burde jo ikke påvirke om vi får ha hunder eller ikke... Hun som bodde her før oss hadde forresten tre små hunder, og leiligheten var i fin stand da hun flyttet ut. Så jeg aner ikke hvorfor det plutselig har blitt et problem. Jeg har ikke lyst til å gi opp, så hvordan skal jeg forholde meg til dette? Hva skal jeg si, eller gjøre? Han har vel egentlig ikke lov til å nekte dyr så lenge det ikke påvirker han, noe han har sagt selv at det ikke gjør. Jeg har også sagt at det er snakk om å være fôrvert til nr. 2, så om det skulle bli mye bråk eller andre problemer har oppdretter sagt at hun gjerne tar den tilbake. Anonym poster: b84ea4d98360239b42b30fc6c33f8ae9
Gjest Spiderpig Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Jeg er litt der at jeg respekterer hva huseier sier, fordi jeg ikke ønsker et dårlig forhold til han. Jeg hadde et sterkt ønske om en pus til, og spurte huseier. Fikk først lov, men de trakk det tilbake senere. Jeg var utrolig lei meg og syntes det var veldig kjipt, men jeg aksepterte det at de syntes det var nok med en hund og en katt. Selv om jeg kunne skaffet meg en siden det står dyrehold tillatt, så valgte jeg å la vær fordi jeg leier. Jeg ville nok spurt en gang til, og sier huseier nei igjen ville jeg droppet det. Så kan du heller få deg en hund til når du eier selv, og har kun deg selv å ta hensyn til
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Synes heller du skal vinkle det dit at du er heldig med huseier som tillater deg å ha en hund. Mange med dyr sliter på leiemarkedet. Respekter utleier. Anonym poster: 47409c8cb11fe1c321fb0a8ffc5b020b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Kanskje flette denne sammen med den på kjærledyr? Anonym poster: d4a8b99af88ef7d3ccc1c0c5ec242deb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå