Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gal snart!

Sminken min holder seg ikke, i løpet av 5 timer så ser jeg ikke sminket ut i det hele tatt (rundt øynene og på brynet holder sminken seg supert). Foundationen forsvinner, blushen og solpudderet forsvinner...

Noen som kan gi meg råd? Har lest om sånne setting-sprays, hvordan bruker man disse og hvem er de beste på markedet?

Anonym poster: 5fa0168c3b7b53215c6ba16aeb9ee61b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som on du har litt fet hud, bruker du riktige produkter i forhold til det? Kvaliteten på produktet har også noe å si, og prøv å legge merke til om du tar deg mye i ansiktet.

Mange roser MAC sin settingspray, tror den heter Fix+. Personlig merker jeg ikke noe forskjell med settingspray.

Anonym poster: 11a7c5ad6532c0291a12fd2e5f5483aa

Skrevet

Jeg har mac sin fix+, og min sminke har sittet hele dagen etter jeg begynte å bruke den. Jeg hadde det samme problemet som deg.

Men du kan jo også prøve å bytte ut for eksempel foundation? :)

Tar du på primer før foundation?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fet hud, ja. Jeg har generelt ganske oljete hud, og jeg bruker MYE pudder. Likevel vil faen ingenting sitte!!!

Jeg bruker ikke primer før foundationen (bruker noen ganger KICKS sin primer), for foundationen jeg bruker er Max Factor Flawless et-eller-annet 3-1... Men kan nok hende jeg må bytte foundation ja, lurer på om det kanskje finnes en primer som "kontrollerer" den fete huden min? :/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker MAC longwear foundation, flytende. Den sitter ganske lenge. Står opp 05:00 og kommer hjem 18:00, og foundation sitter på enda. Jeg har ganske fet hud med en del urenheter, så såklart forventer jeg ikke at alt skal være plettfritt når jeg kommer hjem fra skolen. Men jeg er fornøyd med den, og kommer ikke til å bytte den ut :)

Bruker pudder over foundationen.

Anonym poster: 65920c5a5962aaa5f8409d258611d126

Skrevet

Smashbox har en del gode primere, kan være verdt å ta en titt på hvilken som passer for din hudtype? Sminken min sitter også mye bedre/ser finere ut lengre etter at jeg begynte å bruke Smashbox Photo Finish. Har lyst til å kjøpe en settingspray også, for det holder ikke etter en tur på byen..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fet hud, ja. Jeg har generelt ganske oljete hud, og jeg bruker MYE pudder. Likevel vil faen ingenting sitte!!!

Jeg bruker ikke primer før foundationen (bruker noen ganger KICKS sin primer), for foundationen jeg bruker er Max Factor Flawless et-eller-annet 3-1... Men kan nok hende jeg må bytte foundation ja, lurer på om det kanskje finnes en primer som "kontrollerer" den fete huden min? :/

Du vil nok merke stor forskjell om du går på et parfymeri og kjøper en foundation der. Forsøk f.eks kanebo eller Lancome.

Max Factor sitter ikke lenge.

Anonym poster: 11a7c5ad6532c0291a12fd2e5f5483aa

• Liker 1
Skrevet

MAC Fix+ er visstnok, idiotisk nok med tanke på navnet, ikke en settingspray. Den er visstnok bare en fuktspray som skal være oppfriskende, men som ikke har noen ingredienser som holder på sminke. På meg oppfører den seg akkurat som vann....

Har lyst til å prøve Urban Decay All Nighter etterhvert, eventuelt Skindinavia sine som er samme greia, de har jeg hørt veldig mye bra om.

Skrevet

MAC Fix+ er visstnok, idiotisk nok med tanke på navnet, ikke en settingspray. Den er visstnok bare en fuktspray som skal være oppfriskende, men som ikke har noen ingredienser som holder på sminke. På meg oppfører den seg akkurat som vann....

Har lyst til å prøve Urban Decay All Nighter etterhvert, eventuelt Skindinavia sine som er samme greia, de har jeg hørt veldig mye bra om.

Så rart, jeg merker at sminken min holder mye lenger med mac fix+ ..

Urban Decay all nighter, hvor får man kjøpt den?

Gjest Nanne70
Skrevet

En god hudpleierutine som gjør huden din mindre fet vil nok også hjelpe :)

Skrevet

For å få en fin sminke og for å få den til å sitt bør du pleie huden din skikkelig. Kanskje du gjør det også. Hva vet jeg. Men tenk på at foundationen skal passe for en fet hud også. Manke tenker ikke over at en foundation for feil hudtype/hudtilstand kan gjøre vondt værre.

Ellers har Smashbox en primer som passer for en fetere hudtype. Husker dessverre ikke hva den heter :smilbla:

Skrevet

Så rart, jeg merker at sminken min holder mye lenger med mac fix+ ..

Urban Decay all nighter, hvor får man kjøpt den?

Det er jo bra da! :) Og man får blant annet Urban Decay på Beautybay, der går sprayen under momsgrensa :)

Skrevet

Selv har jeg prøvd sprayen fra Urban Decay og jeg syns ikke den fungerer som den skal. Sminken min sitter ikke lengre enn vanlig..

Skrevet

Selv har jeg prøvd sprayen fra Urban Decay og jeg syns ikke den fungerer som den skal. Sminken min sitter ikke lengre enn vanlig..

Æsj, så kjipt! Jeg har ikke fått prøvd den enda jeg heller, men vet mange er fornøyde, så tenkte det var verdt et forsøk. Ellers er jo en god primer et supertips - men siden jeg ikke har funnet noen som fungerer optimalt for meg føler jeg ikke at jeg kan anbefale noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...