Gå til innhold

Kutta sukker, kroppen fungerer igjen og magen ble mindre. Sammenheng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid slitt med MYE magefett. Veier en 10-15kg for mye og det aller meste av denne overvekten ligger på magen. Har forsøkt ymse metoder for å gå ned i vekt, men nå i den siste måneden har jeg kutta ALT tilsatt sukker.

Spiser karbohydrater, men i begrenset mengde, ca 100g om dagen og det er da snakk om trege og gode karbs som havregryn, en-to frukter/bær og yoghurt, og noe knekkebrød. Det har jeg gjort lenge, men det har ikke gitt noen spesiell effekt.

Men etter at jeg kutta sukkeret og begynte med mer fett så har hele kroppen min begynt å fungere ekstremt bedre. Har i tillegg til magefettet slitt med veldig ustabil avføring, mye luft, vekselsvis hard/løs mage, slim i avføring, føler meg ikke uggen. Er heller ikke oppblåst. Har slitt med at magen (som er stor fra før) har stått ut sikkert 10cm til tider, og jeg her heller for første gang på ganske lenge ikke sengeliggende av pms.

Kan det virkelig være noe i at sukkeret har forårsaket disse plagene? Visste ikke at sukker kunne ha negativ innflytelse på fordøyelsen. Jeg har heller ikke vært den som har spist enorme mengder sukker før, men litt har det jo blitt.

Anonym poster: ccb2166bbba6abeeb087745f8c78e574

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker det VELDIG godt om jeg spiser sukker. Blir full i luft, avføringa blkr helt på bærtur og humøret blir på bånn. Sukker og raske karbs er absolutt ikke bra for kroppen min!

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Samme greia her!

Jeg blir ekstremt oppblåst av sukker, og kombinasjonen sukker+mel er enda verre. Vi snakker nok ca 5 cm forskjell på magen i oppblåst/uoppblåst tilstand. Jeg skal søren meg måle en dag!

Jeg merker ikke forskjell på fordøyelsen, men jeg har hørt om mange som sier at de blir bedre i magen av å kutte ut sukkeret :) Jeg merker forskjell på humør og hvor ofte jeg tenker på godteri. Jo mer sukker jeg får i meg, jo mer tenker jeg på godteri.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med sukkeret som har en sånn innvirkning på magen da? Jeg spiser ikke gluten eller bakst bortsett fra noen få glutenfrie knekkebrød, og det har jeg heller ikke gjort på lenge. Dette hjalp jo selvsagt ekstremt å kutte ut, men så ble magen verre igjen og nå etter at jeg kutta sukkeret er jeg helt sjokkert over hvordan kroppen plutselig funker..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke denne overraskelsen jeg. Sukker har da aldri vært bra for kroppen, så det skulle bare mangle at man føler seg bedre uten.

Anonym poster: 604869668436494edfa1495960563c7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke denne overraskelsen jeg. Sukker har da aldri vært bra for kroppen, så det skulle bare mangle at man føler seg bedre uten.

Anonym poster: 604869668436494edfa1495960563c7b

Nei, forsåvidt enig, men en så markant forbedring av alt som har vært litt problematisk før...

Og det er ikke snakk om at jeg tidligere har spist mengder med sukkerholdig mat, men _litt_ nå og da.

Skrevet

Det samme skjedde med meg da jeg kutta ut mel og sukker. Herlig :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...