Gå til innhold

Frekk av meg å be naboen om å bråke mindre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i leilighet og eieren i leiligheten ovenpå min er så jævla bråkete. Ikke bare snakker de utrolig høyt (hørtes nesten ut som de skriker til hverandre hele tiden), men de har et barn på ca. 2 år. Jeg har ikke tenkt å si ifra om at de må snakke lavere, MEN jeg har tenkt til å spørre dem om de kan ta hensyn til meg når det gjelder barnet og dens leke.

Hver morgen leker barnet og lyden av en lek som dundrer på gulvet gjør meg gal! Jeg tror det er klosser fordi de lager et så voldsomt lyd, og de blir sluppet på bakken om og om igjen. Det er greit at barnet må leke og jeg forstår at det ikke er deres feil at jeg er hjemme ofte (student), men det er svært forstyrrende om morgenen og kvelden.

Lik meg har de tre gulv, så du kan tenke deg hvordan det lyder. Er det frekt av meg å be dem om å kanskje bruke et teppe så det ikke lager så mye lyd?

Anonym poster: 73c08a9e2e0481e52bed14c31762b6a5

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Sånn er det å bo i leilighet ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter syv på morgenen og før 11 på kvelden må du i grunnen bare regne med denne støyen. Antagelig er det dårlig lydisolert mellom etasjene. Og husk at barnet slutter å kaste klosser i gulvet om ikke mange år.

Anonym poster: 4ee93259ab43c5a01f3ef953e05ac267

Skrevet

Selvfølgelig må man tåle litt lyd fra naboer. Men det er dermed ikke sagt at naboer kan styre og bråke så mye de vil fra 0700-2300. Hensyn må gå begge veier.

Har man små barn kan man ikke la dem herje fritt inne hele dagen. Man bør ta med barna med ut og la dem leke der lenge. Da får de rast fra seg en god del, og da leker de mye roligere inne både før og etter.

Win-win for både foreldre og naboen.

Synes altså ikke det er frekt av deg å be naboen bråke mindre. Hadde det vært min nabo som syntes at det var mye bråk hos meg av en eller annen grunn, hadde det vært flott at naboen kom og sa fra på en ordentlig måte, så vi kunne finne en gyllen middelvei og beholde et normalt godt naboskap.

Håper inderlig at de fleste tenker slik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i leilighet og eieren i leiligheten ovenpå min er så jævla bråkete. Ikke bare snakker de utrolig høyt (hørtes nesten ut som de skriker til hverandre hele tiden), men de har et barn på ca. 2 år. Jeg har ikke tenkt å si ifra om at de må snakke lavere, MEN jeg har tenkt til å spørre dem om de kan ta hensyn til meg når det gjelder barnet og dens leke.

Hver morgen leker barnet og lyden av en lek som dundrer på gulvet gjør meg gal! Jeg tror det er klosser fordi de lager et så voldsomt lyd, og de blir sluppet på bakken om og om igjen. Det er greit at barnet må leke og jeg forstår at det ikke er deres feil at jeg er hjemme ofte (student), men det er svært forstyrrende om morgenen og kvelden.

Lik meg har de TRE gulv, så du kan tenke deg hvordan det lyder. Er det frekt av meg å be dem om å kanskje bruke et teppe så det ikke lager så mye lyd?

Hvorfor har de tre gulv? Trodde det var vanlig å bare ha ett. :P

Be naboen om å sette ungen på et teppe.

Anonym poster: ed44ee59f8016aada960af1b3b4e5c0b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har de tre gulv? Trodde det var vanlig å bare ha ett. :P

Be naboen om å sette ungen på et teppe.

Anonym poster: ed44ee59f8016aada960af1b3b4e5c0b

:fnise: ja, point taken. ts

AnonymBruker
Skrevet

Lik meg har de tre gulv, så du kan tenke deg hvordan det lyder. Er det frekt av meg å be dem om å kanskje bruke et teppe så det ikke lager så mye lyd?

Jeg ville nok bare nevnt dette i en samtale. Er de oppegående, normale folk går det helt fint å banke på døren og ta opp det at støy fra klosser høres såpass godt ned til deg at du hadde satt pris på et teppe. Er slett ikke sikkert de vet at du hører det (eller at du er hjemme på dagtid).

Er de mer av den "vare" (selvopptatte) typen ville jeg nok gjort slik jeg gjorde med en nabo jeg delte parkering med. Damen parkerte helt inntil hvitstripen, og jeg fikk av og til ikke bilen inn i den trange luka. Jeg nevnte bare blidt at desse parkeringsplassene var så trange! Huff, så fælt det var! Hun hadde vel merket det hun også? Vedkommende parkerte godt inne på sin plass etter det og ble ikke snurt (som folk der hadde for vane).. :fnise:

Altså: spør dem neste gang om de hører deg godt når du spiller musikk/trener/har besøk etc. Grunnen til at dette uroer deg er at du hører både stemmer og barnelek ovenfra, så leilighetene jo være noe helt utrlig lytte? Og du vil jo ikke plage noen etc. :fnise: De kjøper nok inn en slik tjukk lekematte etter det..

Anonym poster: d3d7d7f69e8b86d3ed63d55509a48a49

AnonymBruker
Skrevet

Gå opp til dem en dag ungen har lekt lenge med disse klossene." Hei. Jeg tenkte bare å si fra om at det er veldig lytt her, og jeg blir litt plaget av støy innimellom. Jeg hadde satt kjempestor pris på om vi kan finne en måte å gjøre problemet mindre på?" Som noen over foreslår, så er det kanskje mulig å få ungen til å leke på et teppe, ute eller på et annet rom?

Siden du er student ville jeg nevnt at grunnen til at du har ventet helt til nå med å si fra er at du ble ekstra oppmerksom på det ettersom du trenger ekstra konsentrasjon pga eksamensperioden du er inne i.

Du skriver at ungen leker med leken sin hver morgen. Er det lenge det pågår? Om det er mye støy store deler av dagen ser jeg definitivt problemet, men om det stort sett er normal/lav støy eller støy til samme tid hver dag vil jeg foreslå å bare ut og gå tur eller noe i den perioden det står på som verst. Så slipper du å irritere deg.

Noe støy må man finne seg i, men jeg synes det er bra å si fra om man føler seg plaget av det.

Anonym poster: 9e01327e44c85e66ba43bc52df404f32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...