Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min fortalte meg nettopp at han har søkt på et praktikantopphold i utlandet. "Slapp av, det er kun for et par måneder" sier han, men i realiteten kommer han til å være borte nesten hele neste semester. Han blir hjemme bare et par uker i august og et par i desember, dersom han får jobben. Jeg vet at det ikke er mange andre søkere, og det er stor sannsynlighet for at han får tilslag.

Normalt sett ville jeg kanskje ikke blitt så opprørt over dette, men greia er at min kjære nettopp har tilbrakt et halvt år utelands. Jeg syntes det var helt forferdelig å være i et avstandsforhold, men er jo såpass glad i kjæresten min at jeg greide å holde ut. Da han kom hjem flyttet vi sammen i en ny leilighet, og alt var herlig. Nå skal han alstå mest sannsynlig reise av gårde igjen, og jeg må sitte igjen alene her i leiligheten hele høsten..

Jeg skjønner jo godt at han velger å gjøre dette, for det kan bety mye for hans videre karrieremuligheter. Samtidig føler jeg meg nesten litt lurt, jeg forsto det slik at avstandsforholdet skulle være en midlertidig greie, og at det å flytte sammen faktisk skulle bety at vi skulle bo sammen her på lengre sikt.. Vet rett og slett ikke om jeg orker avstand en gang til, følte at hver dag var en kamp :( Jeg har heller ikke mulighet til å bli med han eller reise på engehånd, fordi studiene mine her hjemme er veldig bindende.

Vet rett og slett ikke hvordan jeg skal takle dette! Hver gang han prøver å snakke med meg om det, så begynner jeg bare å gråte. Har heller ikke fått sove skikkelig etter at han fortalte det, går og tenker på det hele tiden! Jeg har også begynt å bli redd for at han bare kommer til å fortsette å reise, og at det aldri kommer til å bli slutt på avstandsforholdene våre. Innimellom tenker jeg at jeg ikke orker det og at jeg burde gjøre det slutt, men jeg er jo så innmari glad i han!

Noen tips til en fortvilet sjel? Vi er forresten i midten av 20-årene, om det skulle ha noe å si.

Anonym poster: ba4b75d61c299a87ec2a6b18367d7dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...