AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 I fjord hadde jeg litt maur inne hos meg, og merker at de kommer tilbake igjen nå. I går så jeg 4-5 maur. Er ikke så mange, men mer nok for meg. Hvordan finner jeg ut hva slags maur jeg har? Jeg moser de jo flate med en gang jeg ser de. Tror ikke de bor i veggene mine, for har ikke sett en eneste en om vinteren, kun når det begynner å bli varmt ute. Prøvd å se etter en tue utenfor huset men har ikke sett noe i nærheten. Vet ikke hvor de kommer fra eller hvordan de kommer seg inn Hvordan kan jeg finne ut hvor de kommer seg inn fra? Anonym poster: a8b2ab7bd36cbf49638e65659700dbb8
Minya Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Strø kanel langs alle lister, rundt stikkontakter og små hull i veggene. Sannsynligvis har de laget seg tue i veggen eller rett utenfor/under veggen, slik at de kommer inn gjennom bittesmå sprekker i grunnmuren. Du kan også kjøpe maurkverk i granulat på Biltema, som de tar med seg til tua. Da vil de dø ut av seg selv etterhvert som de tar med maurkverken til dronninga også. For å finne ut hvilken type maur du har, kan du prøve å knerte en av dem på en litt forsiktig måte slik at mesteparten av mauren er hel når den har daua. Ta bilde av den og legg ut her, eller undersøk den og søk etter norsk maur på google og prøv å artsbestemme den selv.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Er de små og svarte så er det nok sukkermaur. Her kommer de inn hver vår. Jeg bruker lokkeboks som inneholder gift som de tar med seg til bolet sitt. Jeg har tidligere brukt lokkeboks fra Nippon, men fikk ikke tak i den i år så da ble det en fra Kirk. I løpet av et par uker så var maurene borte. Her og her er eksempler på lokkebokser. Jeg kjøpte min hos en fargehandler. Anonym poster: ca203f12f1eda8106d8aace227808bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå