minienthe Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 vi har til tider opp mot 5 katter i huset og jeg blir ikke helt fornøyd med vanlig sand. har hørt folk prate om en type "perler" i stedet for sand, noen som har erfaring med dette ? er dette noe som klumper seg sammen ? fungerer det med såpass mange dyr etc ? hvor kjøpes det ?
JustLittleMe Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Jeg har en god del med erfaringer rundt katter , få de til å gå ut. Katte sand er og vil bi katte sand. Må bytter hver dag for å ikke lukte uansett.
Dolly-Duck Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 jeg har prøvd perler, det var elendig. er veldig fornøyd me dette. lukter nesten ikke og søler ikke. er i tilegg mer miljøvennlig og økonomisk:) http://www.peewee.no/index.php?route=common/home for guds skyld, ike lær 5 katter å gå på do ute, det er lite populært hoss naboer. 2
Gjest Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Jeg bruker kun perler her og er strålende fornøyd! Har bare en, men bytter kanskje en gang i mnd, to nå som han tør å sette snuta utenfor døra igjen! Renser hver dag derimot. Den klumper seg ikke, men trekker væske inn i perlene og blir der! Når sande begynner å bli for gul så bytter man bare! Men uansett, med fem katter håper jeg virkelig du har lokk på kattedoen! Hvis ikke lukter det uansett!
CathFoto Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 Perler er noe av det mest luktfrie du kan få, men med tre katter foretrekker vi likevel Tidy Cats. 1
Severus Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Tidy Cats eller Everclean er best til flere katter. 1
minienthe Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2013 har prøvd både tidy cats og everclean og er ikke fornøyd. renser minst en gang om dagen men føler at jeg må totalbytte alt flere ganger i uka pga at sanden ikke "holder" seg. den som fungerer best er den purina (?) greia jeg får kjøpt i 18 kilosesker på plantasjen faktisk, den er grei men ikke optimal. peewee er sikkert fin men jeg må ha do med lokk.
Dolly-Duck Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Ja, jeg kom ikke på det med lokk, for jeg har alltid hatt et eget katte/rote rom. Når det er sagt. Jeg har alltid hatt to katter, en stund hadde jeg tre katter. Jeg hadde god do, med lokk og brukte everclean, synes det var den beste sanden. Når jeg byttet til pewee, var det utvilsommt mye mindre lukt, selv om det ikke var lokk på. Perlene synes jeg ikke fungerte, og kattene hatet det også. De klumper seg ikke, tisset ligger igjen i kulene. Endret 2. mai 2013 av Dolly-Duck
Gjest Armule Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Vi brukte perler før vi fikk vårt nye kattedo. Vi likte perler veldig godt, det lukter mindre og er MYE enklere å gjøre rent fra dag til dag. De tisseklumpene er ikke så enkle å spa, og de bryter seg lett opp. Nå har vi derimot byttet til EverClean klumpsand. Den passer best til det nye kattedoet vårt, LitterSpinner. Endret 2. mai 2013 av Cervix
minienthe Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2013 Purina er jo Tidy Cats stemmer det, var litt trøtt i går og blandet med noe annet med "cats" i navnet som jeg også har prøvd. Å den røde Everclean er for flere katter den har jeg aldri sett, er det samme eskestørrelsen og pris på den som den vanlige ? Vi brukte perler før vi fikk vårt nye kattedo. Vi likte perler veldig godt, det lukter mindre og er MYE enklere å gjøre rent fra dag til dag. De tisseklumpene er ikke så enkle å spa, og de bryter seg lett opp. Nå har vi derimot byttet til EverClean klumpsand. Den passer best til det nye kattedoet vårt, LitterSpinner. av alle rare ting men fiffig løsning, husker du hva fraktprisen var ?
Severus Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 (endret) stemmer det, var litt trøtt i går og blandet med noe annet med "cats" i navnet som jeg også har prøvd. den har jeg aldri sett, er det samme eskestørrelsen og pris på den som den vanlige ? av alle rare ting men fiffig løsning, husker du hva fraktprisen var ? Den er nok noen kr dyrere enn vanlig Ever Clean. Ta å hør med dyrebutikken. http://animail.no/ever-clean-multiple-cat-10kg.html Endret 3. mai 2013 av Ismara
Gjest Armule Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 (endret) stemmer det, var litt trøtt i går og blandet med noe annet med "cats" i navnet som jeg også har prøvd. den har jeg aldri sett, er det samme eskestørrelsen og pris på den som den vanlige ? av alle rare ting men fiffig løsning, husker du hva fraktprisen var ? Jeg kjøpte den på ebay (de sender ikke utenfor USA via den siden, men på deres ebay-side går det fint). Mener det var noe sånt som 60$. Jeg endte i alle fall opp med rundt en tusenlapp tilsammen, på pris, frakt, toll og moms. Men det er så verdt det! Endret 3. mai 2013 av Cervix
minienthe Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 3. mai 2013 Den er nok noen kr dyrere enn vanlig Ever Clean. Ta å hør med dyrebutikken. http://animail.no/ev...e-cat-10kg.html skal høre om de kan ta den inn, er verdt forsøket Jeg kjøpte den på ebay (de sender ikke utenfor USA via den siden, men på deres ebay-side går det fint). Mener det var noe sånt som 60$. Jeg endte i alle fall opp med rundt en tusenlapp tilsammen, på pris, frakt, toll og moms. Men det er så verdt det! he he, får vurdere det litt, har kun 5 katter midlertidig.
CathFoto Skrevet 3. mai 2013 #16 Skrevet 3. mai 2013 Den er nok noen kr dyrere enn vanlig Ever Clean. Ta å hør med dyrebutikken. http://animail.no/ever-clean-multiple-cat-10kg.html På Alnabru kostet den det samme som de andre siste jeg sjekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå