AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Heisann:) Jeg reiser på ferie om 4 uker, og er plutselig blitt litt stresset. Skal blant annet på festival og ska bo hoss en veninne på universitetets campus. hun forteller at de på festene som regel bare har short og bikinitopp (på dagen) Jeg er ei slank jente og har som regel ikke noe problem med kroppen min. Spiser sunnt og trener greit. Men! I det sisste har det blitt altfor lite trening og alt for mye dritt mat. Holder på å skrive en bachelor oppgave og har hatt en eksamen i tilegg. Jeg har derfor fått litt mer magefett enn valig. Men har alltid litt fett der altså, ikke noe six pack her i gården. Jeg klar over at løsningen er å trene mer, spise bedre og ha tålmodighet. Men jeg har ikke tid til å vente lenge med resultater denne gangen. Er der noen som har en quick fix til meg? Er klar over at jeg da vil gå opp igjen når jeg lever normalt igjen. Har googlet litt om slankepiller, men jeg tror ikke det er noe for meg. Jeg er absolutt ikke overvektig. Men disse 30 days ska jo fungere på magefett, er meget skeptisk, men er det noen som har erfaringer med det? Har også tenkt på disse detox kurene, blant annet den der master cleanse, hvor en kun drikker en blanding av vann, kajenne pepper, sitron og honning (tror jeg). Noen som har prøvd dette? Fungerer det, og fungerer du mens du er på denne cleansen? Jeg har dårlige knær og kan ikke løpe, er ikke medlem av noe helsestudie. Har en spinning sykkel og yogamatte med ball. Har noen noen tips til meg? Er det mulig å få flatere mage på 4 uker? Anonym poster: d2f4a7924931aad563dbb6f6adfaa893
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Rensekurer er bullshit, slankepiller fungerer ikke (i beste fall; om de gjør det, er det potensielt livsfarlige), og det eneste som fjerner magefettet er fettsuging. Jeg synes du høres litt skrullete ut som plutselig har funnet ut at du er så desperat at du vurderer drastiske, farlige løsninger bare pga et par fester... Anonym poster: b581bf4c44f464ff371044b51574967e 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Det første du gjør er å kutte ut all junken og begynn å spise mer grønt. Hadde styrt unna slankepiller som 30 days og heller tatt Rapid burn fra proteinfabrikken. Start dagen med en stor kopp varmt vann med sitron, spis ordentlig frokost og lunsj med overvekt av protein og ikke så mye karbohydrater. Ikke spis store måltider etter klokka 17, fyll heller på med supper/smoothies. Tren tabata økter på de store muskelgruppene: http://fitnessbloggen.no/4-minutter-tabata-30-minutter-loping/ Jeg ser resultater etter bare noen dager med ingen spising etter 17.. Denne detoxen her er også god: http://staysharpbestrong.com/detox-plan/ Fire uker er faktisk god tid! Anonym poster: 356e12b5d3a9c3505269c132c2356fe5
Wiggins Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 (endret) Denne detoxen her er også god: http://staysharpbest...com/detox-plan/ Anonym poster: 356e12b5d3a9c3505269c132c2356fe5 Feil. Det fins ingen god detox-kur. Selve begrepet impliserer at det er avfallsstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med på en slik kur, som den ikke klarer å kvitte seg med ellers. Kroppen renser seg selv helt utmerket hele tida. Det fins ingen avfallsstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med til vanlig som den klarer å kvitte seg med en på en bestemt diett. De fleste såkalte "detox"-kurer er mer eller mindre rene sultekurer. Noen har så lite karbohydrater at man kommer i ketose. Da vil kroppen danne glykogen fra proteiner, som gir restproduktet ketoner. Dette lukter neglelakkfjerner fordi det er det det er. Du får med andre ord aceton-ånde, og mange tolker det feilaktig som at kroppen kvitter seg med giftstoffer. TS: Du er rimelig teit hvis du vil gamble med helsa for en ukes ferie. Det fins ingen rask løsning. Du vil ikke klare å miste så veldig mye fettvekt på de fire ukene, i enda mindre grad kan du styre hvor du skal miste fettet (du ønsker altså miste det på magen). Litt kan du miste, nok til at det blir synlig, hvis du gjør det riktig; rikelig med mosjon hver dag (ikke nødvendigvis trening) og riktig kosthold. Dessuten er det veldig hysterisk å absolutt skulle ha sixpack. Kvinner skal trene veldig mye og målrettet for å oppnå det. De fleste kvinner kan være slanke og i god form og allikevel ikke ha antydning til sixpack. Ellers håper jeg at du ikke har gjort like mange orddelingsfeil i bacheloroppgaven din som i innlegget. Det heter magefett og kajenepepper. Hvis du sier det som ett ord, skal det skrives som ett ord. Det er forskjell på pent bruk dame sko og klær og pent brukt damesko og klær. Endret 1. mai 2013 av Wiggins 1
Akvarium85 Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 Det i hovedsak 3 ting som lagrer fett rundt magen (De tre S'ene) Søvn: Mangel på sådan, prøv å sov 8 timer hver natt selv om du skriver oppgave. Prioriter å legge deg seinest 23. Stress: Stress kan være så mangt, og ut i fra HI har du en del av dette atm. Prøv å puste skikkelig med magen 5 minutter noen ganger om dagen. Gå en tur i frisk luft, trenger ikke være langt. Yoga er supert, og trening er flott hvis det er lystbetont og ikke så alt for langvarig. 3 økter med styrke på 30 min ala bodyrock, er supert på en uke. Hvis du stresser med trening er det mot sin hensikt. Sukker: Med dette menes alt sukker, og alle raske karbohydrater. Spis ren mat fra bunnen av, lag kjempestore porsjoner til middag så du har til kvelds og lunsj dagen etter (sparer tid i en travel hverdag selv om det ikke er særlig variert). Dropp brød, pasta, ris, poteter, og ikke frots i frukt. Styr unna all ferdigmat. Ellers bør du prøve å drikke te/kaffe med kokosolje, det gir energi og øker forbrenningen. 1 ts i hver kopp med varmt drikke, minimum 3 ganger for dag. Frokost kan være egg i en eller annen form, smoothie med bær, gresk youghurt og stevia, knekkebrød laget på frø og nøtter (søk lavkarbo knekkebrød), eller youghurt. (gresk er best) Lite magefett kommer lettest med en form for karboredusert kosthold, men pass på å få i deg nok fett hvis du kutter ned karbo. 4 uker er masse tid, så fokuser på det så du ikke stresser over tiden i tillegg. God tur! 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #6 Skrevet 1. mai 2013 Vær i så mye aktivitet du orker hver eneste dag, og gå på PSMF-dietten i 4 uker. Ikke noe juks, strengt regime. Er du heldig går du ned 4-6 kg, og sett at du ikke har veldig mye overflødig, vil magen din bli flott. Anonym poster: fc24aee57492f4f0f5661489e8a906d1
Atrix Skrevet 1. mai 2013 #7 Skrevet 1. mai 2013 veldig enig med deg i at du bør være skeptisk til 30 days... kjøpte de nettopp og har prøvd det og nei - surprise, ,surprise for meg virket det i alle fall ikke. Så nå er det "the hard way" all the way for meg med trening og kostholdsjustering til langt uti August. Lykke til
Akvarium85 Skrevet 1. mai 2013 #8 Skrevet 1. mai 2013 Jeg går forresten jobbet i helsekostbransjen i 8 år, og kansi med hånden på hjertet at ALLE slankepiller er penger rett i dass. Bruk pengene på skikkelig mat istedet!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #9 Skrevet 1. mai 2013 Tusen takk for alle skikkelige svar:) Jeg forventer selvsagt ikke six pack, er vel egentlig ikke noe mål i seg selv. Dropper definitivt piller og detoxer og kommer til å gjøre det så sunnt som mulig:) Uten sulting:) Anonym poster: d2f4a7924931aad563dbb6f6adfaa893 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå