Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en lin skjørt. Det er hvit og litt over kne. Jeg har en veldig lett svart genser å ha med, og en hvit singlet under genseren siden det er så gjennomsynlig (er det riktig utrykk?) Ja, så det jeg lurer på fælt-hva skal jeg har på meg når det gjelder strømper? Hvit ser sikkert dumt ut, men kanskje kan reddes med svarte pensko? Er ikke så glad i stay ups heller for da frys jeg likevel. Takk på forhand om du har noe løsning, vil ikke la den fine skjørte bare ligger i kleskapet til juli vet du!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

bruk hudfargede strømper! Blir sikkert bra...:) Hvis ikke du tenkte på tykkere strømper? Da vet jeg sannelig ikke helt...

Lykke til!

Gjest Tristessa
Skrevet

Eller kanskje svarte strømper gjør seg? Synes det er mye penere enn hudfargede... Eller ikke strømper i det hele tatt?

Skrevet
Eller kanskje svarte strømper gjør seg? Synes det er mye penere enn hudfargede... Eller ikke strømper i det hele tatt?

Evt. kan jeg gå uten strømper selvføgelig....Men akkurat nå er det jo veldig kaldt! Jeg tenkte svarte hadde vært penest selv, men lurer om det ble stygg om det vises under skjørte.

Gjest Poirot
Skrevet
gjennomsynlig (er det riktig utrykk?)

Gjennomsiktig, men alle skjønner hva du mener om du sier gjennomsynlig også.

Du er så flink i norsk Melissa!

Skrevet

Gjennomsiktig, men alle skjønner hva du mener om du sier gjennomsynlig også.

Du er så flink i norsk Melissa!

Takk! Det var snill sagt, Poirot! Jeg prøve så godt jeg kan...Visste at gjennomsynlig var ikke korrekt men men.... :wink:

Gjest Xavia
Skrevet

Skjønner ikke helt at disse stømpene det er snakk om skal vises under en SKJORTE?? Du skal vel ha noe annet på deg også?

Ser for meg en dame i lang skjorte, og bare strømper... :hoho: Det er sikkert meg som har misforstått hva du skulle ha på deg. Men jeg ble i alle fall lattermild, og det er ikke så ofte jeg blir her "inne", så takk for det!!

Gjest Xavia
Skrevet

Dumme meg!

Leste innlegget en gang til, det var skjørt det var snakk om ja....

Da så!

Skrevet
Dumme meg!

Leste innlegget en gang til, det var skjørt det var snakk om ja....

Da så!

Uff vet du hva....HVER eneste gang si jeg feil. Dere må jo forstår...For jeg som er ikke norsk skjørt og skjort ser ut SÅ veldig like..... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes du er kjempe flink jeg :-)

Gjest Xavia
Skrevet

Det synes jeg også du er! Hvor lenge har du snakket/skrevet norsk?

Har en svorger som driver å lærer seg norsk. Han blir flinkere og flinkere, men det tar tid. Norsk er visst ikke det letteste språket å lære seg...

Skrevet
Det synes jeg også du er! Hvor lenge har du snakket/skrevet norsk?

Har en svorger som driver å lærer seg norsk. Han blir flinkere og flinkere, men det tar tid. Norsk er visst ikke det letteste språket å lære seg...

Nei, norsk er ikke lett. Spesielt for amerikanere fordi vi har så lite erfaring med europeisk språk. Jeg har snakket/skrevet norsk i 3.5 år. Gikk på språkskolen i et år et par måneder etter jeg reiste hit, etterpå tok jeg språkprøver (bergenstest) og bestått. Synes det var så spennede å lære norsk-og i tillegg føler man en del av samfunn. En kan fungere i hver dags liv! Til å begynne med synes jeg dialekt var faktisk det verste. Sliter så veldig med å forstår, men nå jeg liker det voldsomt godt. Synes det er så koselig med forskjellige dialekt. :-)

Det rarest er at selv om det har bare vært 3.5 år jeg har bodd her, jeg føler meg så hjemme som aldri før. Kan ikke tenke meg å reise bort. Savner familien min i USA men Norge er bare så fantastisk!! Føler meg heldig å bo her! :-)

Skrevet
Synes du er kjempe flink jeg :-)

Det ble jeg aldri lei av å høre...Tar en del mot å tør å snakket en andre språk og det eier jeg i grunn lite av....Så tusen takk for det! :-)

Gjest Xavia
Skrevet

Dialekt er bra! Jeg synes forressten jeg kan se på måten du skriver på at du er bosatt i Stavanger jeg??!

Stå på, skriv og snakk i vei!!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...