Gjest bjarte Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Hvordan bli kvitt tanker om og hevne seg på et menneske jeg mildt sagt ikke syns noe særlig om lenger?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Det samme lurer jeg på. Men så langt forsøker jeg bare å tenke på rosa elefanter hver gang de tankene dukker opp. Det var en som gav meg det rådet en gang jeg tenkte for mye på eksamen, så kan jo være det hjelper for slike tanker som dette også.. Anonym poster: 606de2c59daaae2da831c9f2c950c5f3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Du går rundt og tenker hevngjerrige tanker om ett menneske du ikke synes noe om. Hva har vedkommende gjort deg da? Anonym poster: f7ee283ea460596e8f1f3e62f4a872c3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Det går jo over etter en stund. Å tenke på rosa elefanter var jo en morsom ide, men hva kan man gjøre i hodet med en rosa elefant? Enmanns-elefantsirkus Når tanken dukker opp så sier du ett NEI i hodet. Tenk ut noen temaer, filmer du vil se, en ferie du vil ha, sett på tv,fantaser om at du er superhelt, superkraft velger du selv, kontroller hjernen din. Tenk på hjernen som en hund. Den må temmes og distraheres fra destruktiv adferd og det tar litt tid og krefter. Jeg er hevngjerrig selv og det jeg har funnet etter mange år er at livet har en egen evne til å slutt ordne opp i det selv. De fleste mennesker går på en smell i livet og da kan du bare Yess! Anonym poster: 0a42f3b9dc040732b5c3126683d04465
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 For å bli kvitt negative tanker blåser jeg opp ballonger (ja, seriøst, det er kanskje litt rart, men det virker iallfall for meg). Føler at negativiteten blir "blåst" ut av kroppen, hvorav det begynner i tærne, og jeg blåser til jeg føler at all negativiteten er ute (som er cirka en hel ballong, ellers er det bare å knyte ballongen og begynne på en ny). Når ballogen er full, og knyttes, føles det mye bedre, iallfall for meg. Negative tanker er satt fra å være inni meg til å være "en ting" som jeg kan bli kvitt. Anonym poster: 862d6dcafbf12f9fd76aa6ea3fb3900b
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2013 #6 Skrevet 1. mai 2013 Jeg synes den hevntanken er litt feig, egentlig. Har mye mer tro på å konfrontere den det handler om direkte, og ta opp det som ikke er bra mellom dere. Det er mye mer tøft og voksent, og da har man også muligheten til å rydde eventuelle misforståelser av veien.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #7 Skrevet 1. mai 2013 Jeg synes den hevntanken er litt feig, egentlig. Har mye mer tro på å konfrontere den det handler om direkte, og ta opp det som ikke er bra mellom dere. Det er mye mer tøft og voksent, og da har man også muligheten til å rydde eventuelle misforståelser av veien. Ja as. What she / he said. Det er bare så lenge man kan distrahere seg selv fra det. En kan ikke løpe fra tankene sine. Dette med å blåse ballonger dog - hørtes artig ut. Lavt blodtrykk av for lite oksygen gjør meg også ofte noe positiv av meg. Anonym poster: f7ee283ea460596e8f1f3e62f4a872c3
KloggeHeidi Skrevet 1. mai 2013 #8 Skrevet 1. mai 2013 Hvordan bli kvitt tanker om og hevne seg på et menneske jeg mildt sagt ikke syns noe særlig om lenger? Spørs hva vedkommende har gjort mot deg det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå