AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Nå gjelder ikke dette meg, men en bekjent. Vet veldig lite om bakgrunnshistorien. Nå har det seg sånn at pappaen bor max. 2 kilometer fra der moren bor. Pappaen har barna annenhver helg. Og nå har pappaen fått beskjed om at hvis den nye omsorgsavtalen skal gå i boks må han flytte nærmere moren innen en hvis tid. Altså det er faktisk snakk om max. 2 kilometer her... Og hvis han ikke flytter de 2 kilometrene så får han ikke ha barna i de prosentene de har blitt enige om. Hvis noen her har erfaring med noe slikt, eller kan forklare meg hvorfor det er slik så setter jeg pris på det. Jeg synes dette hørtes skikkelig ille ut. Hvis far vil ha barna si, 65% så er han tvunget til å flytte nærmere moren til barna? Og spesielt når det er snakk om 2 kilometer??? Hadde forsåvidt skjønt det om det var snakk om at en bodde i Kirkenes og den andre på sørlandet... Anonym poster: 32fc4ed0378d5f467e05458323ced56d
Nillemor Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Hvem er det som har sagt at han må flytte? Er det mor som stiller kravet? Har aldri hørt om noe sånt. Det er i hvert fall ikke en noen offentlig lov eller regel om dette. Høres ut som rent tøv, med mindre det er snakk om 2 km i luftlinje, mens man må kjøre to timer rundt en lang fjord for å komme fram. Men selv da: Her høres det ut som det er snakk om at far skal ha hovedomsorgen, og da ville det jo vært mer naturlig at mor flyttet for å være nærmere barna. Eventuelt må det være en veldig spesiell bakgrunnshistorie her som jeg ikke klarer å se for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Hvem er det som har sagt at han må flytte? Er det mor som stiller kravet? Har aldri hørt om noe sånt. Det er i hvert fall ikke en noen offentlig lov eller regel om dette. Høres ut som rent tøv, med mindre det er snakk om 2 km i luftlinje, mens man må kjøre to timer rundt en lang fjord for å komme fram. Men selv da: Her høres det ut som det er snakk om at far skal ha hovedomsorgen, og da ville det jo vært mer naturlig at mor flyttet for å være nærmere barna. Eventuelt må det være en veldig spesiell bakgrunnshistorie her som jeg ikke klarer å se for meg. TS her, takk for svar. Vet som sagt lite om bakgrunnshistorien, men syntes at dette hørtes fullstendig idiotisk ut. Vet ikke hvem som sa han må flytte, det kan for alt jeg vet være moren sitt krav. Det er 2 km straka vegen, mulig det er en sving og to inn til huset til moren. Og de har begge samme postadresse. Lurte bare da jeg syntes dette var et veldig merkelig krav. Anonym poster: 1524616eaee1e805cb79a9fbd63d620c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå