Gå til innhold

Har sykling en positiv effekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i en måneds tid nå tatt i bruk sykkelen min, og sykler hver eneste dag. Det er relativt korte strekninger, men likevel. Føler at jeg merker det på kroppen. Kondis, lårmuskulatur etc. Trener styrke 2-3 ganger i uken ved siden av. Men kan syklingen også utgjøre en forskjell?

Anonym poster: 12f3823b51317039e5c6c2bc4d1061f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er iallefall ikke negativt, men det kommer jo litt an på hvor du sykler også da. Om det er slakk nedoverbakke eller rett frem hele veien så tror jeg ikke det utgjør spesielt mye.

Anonym poster: d7b4845d174839407ab6e55cb404e01f

AnonymBruker
Skrevet

Alt som regelmessig utsetter kroppen for belastning den ikke er vant med, vil åpenbart ha en effekt.

Anonym poster: a5b609721c2258278f95573ac1112e62

Skrevet

Jeg har i en måneds tid nå tatt i bruk sykkelen min, og sykler hver eneste dag. Det er relativt korte strekninger, men likevel. Føler at jeg merker det på kroppen. Kondis, lårmuskulatur etc. Trener styrke 2-3 ganger i uken ved siden av. Men kan syklingen også utgjøre en forskjell?

Anonym poster: 12f3823b51317039e5c6c2bc4d1061f5

Hvis du sykler i stedet for å kjøre bil vil det ha en positiv effekt på lommeboka di. Hvis det bare er snakk om 1-2 km vil det kun ha begrenset effekt på utholdenheten og fettforbrenning, men litt effekt blir det jo. Det at du bruker den hver dag er veldig bra. Det er mye viktigere å trene litt hver dag enn å trene to lange økter på treningsstudio i uka, selv om det beste selvsagt er å få både hverdagsmosjon og mer regelrett trening.

Gjest Coolaid
Skrevet

Sykkling er knall trening. Ja den utgjør forskjell selv på små strekninger.

Skrevet

All trening har positiv effekt. Rart spørsmål forresten.

Skrevet

Feil. http://www.trening.n...ips/815.o2.html

Anonym poster: ac1db41d031f733a76e980ea978029fc

Nå blander du kortene. Det var ikke snakk om overtrening her. Du vet godt at trening er bra. All slags former for trening. Det er mengden og intensiteten det kommer an på. Men det var ikke spørsmålet her.

Nå skal jeg ut å jogge. Good bye;-)

• Liker 2
Skrevet

Fysisk aktivitet er bra for deg på mange nivåer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...