Gå til innhold

Hva er fordelen med induksjonstid ved overgang til lavkarbohydrat-mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Atkins og South Beach og disse diettene opererer med veldig strenge dietter de første ukene, før det blir litt mindre strengt. Hva er fordelen med dette, annet enn at man sikkert får en kickstart på slankinga?

Hva går jeg, som bare har begynt å spise færre karbohydrater og mer fett, glipp av, ettersom jeg tar overgangen gradvis?

Anonym poster: 9e293d3a8be0a89714ecbd9097db8b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det har litt med motivasjon å gjøre. Du vil ha en ganske god vektnedgang da. Du får fortere overstått overgangsplagene, og dietten blir lettere å holde seg til når du er ferdig med fasen.

Jeg er dog ikke helt enig med flere av prinsippene i atkins. Som f.eks. at det er likegyldig hva man spiser bare det er lite karbohydrater og mye fett. Og det at de driver å pusher produkter med mye sukkeralkoholer i seg og fremstiller dem som kjernesunne.

Jeg har mer tro på såkalt "low carb real food". Der du velger råvarer og lager mat fra grunnen av. Med fokus på lite karbohydrater.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ser ut som at det er veldig lite grønnsaker på Atkins. Det er jo bare biff og bernaise, og så en liten brokkolibit. Jeg vil ha masse grønnsaker og litt kjøtt og selvfølgelig en del fett, men jeg finner liksom ikke noe lavkarbofilosofi som er såpass grønnsaksorientert. Lindberg ser så innvikla ut, og så vil jeg ikke spise noe med mel i det heletatt.

Trådstarter

Skrevet (endret)

Jeg synes det ser ut som at det er veldig lite grønnsaker på Atkins. Det er jo bare biff og bernaise, og så en liten brokkolibit. Jeg vil ha masse grønnsaker og litt kjøtt og selvfølgelig en del fett, men jeg finner liksom ikke noe lavkarbofilosofi som er såpass grønnsaksorientert. Lindberg ser så innvikla ut, og så vil jeg ikke spise noe med mel i det heletatt.

Trådstarter

http://authoritynutr...-plan-and-menu/

En paleodiett med meieriprodukter.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter

Hæ? Så restriktiv er jo ikke Atkins i noen av fasene. I den strengeste fasen (induksjonen) er det 20g karbohydrater. De 20 grammene skal hovedsaklig komme fra grønnsaker. 20 gram karbohydrater kan du få fra:

1,6 kg agurk.

eller 1,1 kg kinakål

eller 620 g brokkoli

eller 600 g grønn paprika

eller 585 g rosenkål

eller 385 g rød paprika

eller 350 g løk

Lindberg har blitt mindre fettredd de siste årene, men jeg synes fortsatt det er for mye karbohydrater (bønner, havregryn og sånt) og for lite fett.

Ellers har vi for eksempel ketolyse som har veldig fokus på grønnsaker, men jeg liker ikke kur-fokuset - jeg liker mer langsiktig fokus.

Så har vi den vanligste lavkarboen i Norge, den vi kaller LCHF. Det er laget en fin, kjapp innføring i den her: LCHF på tre minutter.

Anonym poster: 17e672073ac90032006d2f2106841431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...