Gå til innhold

Åpen bar

Fremhevede innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

Så bra at det ordnet seg for dere, og med et lokale dere er mer fornøyd med i tillegg - det kunne jo ikke vært bedre! :jepp: Det kommer til å bli kjempebra! ;)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at det ordnet seg for dere, og med et lokale dere er mer fornøyd med i tillegg - det kunne jo ikke vært bedre! :jepp: Det kommer til å bli kjempebra! ;)

Nei nå smiler jeg fra øret til øret her :biggrin:

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 1
Skrevet

Hyggelig å høre Marthe! :)

Så fint med hyggelige kommentarer :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Lykke til med resten av planleggingen!

Det var fint å høre om det nye lokalet - kjekt at dette ordnet seg.

Skrevet

Lykke til med resten av planleggingen!

Det var fint å høre om det nye lokalet - kjekt at dette ordnet seg.

Tusen takk for det :klem:

Ja, det var deilig å få oppklarhet i det!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi skal heller ikke ha fri bar etter middagen! Vi skal ha festen på frognerseteren restaurant. Alle får aperitif og fingermat ved ankomst, så er det 3retter med drikke til maten, etter mat er det kaffe og kaker og da kan man velge cognac eller likør til, skal høre om de som ikke drikker dette kan få noe annet, men det ordner seg sikkert. Etter dette får gjestene kjøpe sin egen alkohol, men vi står for mineralvann! :) Synes det er en fin løsning og det er ingen som sutrer over å måtte kjøpe alkoholen sin etter middag/kaffe/kaker, men det ville jeg ikke forventet heller, for det er faktisk bare ufint. Det er vårt bryllup og man er ikke der for gratis alkohol, men for å feire brudeparet! Vi betaler 1725kr per pers, og da er dette inkl:

• Blomsterdekorasjoner til bordet
  • Aperitiff med fingermat
  • Den ønskede menyen
  • Viner til menyen
  • Voss vann til maten
  • Kaffe avec (Cognac eller likør)
  • Kakebord med:
  • Bryllupskake
  • Fruktterte og moussekake
  • Konfekt og kransekakestenger

så alt dette får gjestene, så ett par drinker skal de nok klare å kjøpe selv :)</p>

• Liker 1
Skrevet

Vi skal heller ikke ha fri bar etter middagen! Vi skal ha festen på frognerseteren restaurant. Alle får aperitif og fingermat ved ankomst, så er det 3retter med drikke til maten, etter mat er det kaffe og kaker og da kan man velge cognac eller likør til, skal høre om de som ikke drikker dette kan få noe annet, men det ordner seg sikkert. Etter dette får gjestene kjøpe sin egen alkohol, men vi står for mineralvann! :) Synes det er en fin løsning og det er ingen som sutrer over å måtte kjøpe alkoholen sin etter middag/kaffe/kaker, men det ville jeg ikke forventet heller, for det er faktisk bare ufint. Det er vårt bryllup og man er ikke der for gratis alkohol, men for å feire brudeparet! Vi betaler 1725kr per pers, og da er dette inkl:

• Den ønskede menyen
  • Viner til menyen
  • Voss vann til maten
  • Kakebord med:
  • Bryllupskake

så alt dette får gjestene, så ett par drinker skal de nok klare å kjøpe selv :)</p>

Gjester er som regel lite opptatt av fancy lokaler og hva brudeparet betaler pr.kuvert, det gjester er opptatt av er hva de får, eller evt ikke får. Men med velkomstdrikke, drikke til maten, avec og gratis mineralvann så tror jeg det er svært få som blir misfornøyde. Det er ofte om man må betale 42,- for litt brus eller vann, eller om det generelt føles som brudeparet flytter utgiftene over på gjestene.

Gjest dette
Skrevet
  • Den ønskede menyen
  • Viner til menyen
  • Voss vann til maten
  • Kakebord med:
  • Bryllupskake

Dette høres fint ut:) Som gjest synes jeg det er helt greit å betale for drikke seinere selv. Vet det er ulike syn på det, men jeg har aldri forventet å få mer alkohol etter kaffen og kakene. Mulig det skjedde i et av bryllupene jeg var på, men jeg husker det ikke engang;) Så det viser vel at det ikke betød så mye for meg.

Synes opplegget deres er fint!

Vet foreløpig ikke om vi skal spandere en drink på alle etter kaffen selv, men føler ikke at vi må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...