AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #81 Skrevet 1. mai 2013 Vi ØNSKER selv å ha alkoholfri drikke til maten. Men jeg vet ikke, blir litt frustrert.. Som sagt så har jeg faktisk forhørt meg, og folk har ikke problemer med det! Folk vil alltid si det til deg, hva de sier seg i mellom er ofte noe annet. Særlig når man ser at prioriteten er flotte lokaler fremfor god bevertning. Anonym poster: 6518c407606b04e4783a889bafb41fd1 3
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #82 Skrevet 1. mai 2013 Så dere ønsker at det er kun alkoholfri drikke som serveres under middagen, og at den betjente baren er stengt under middager for gjestene? Skjønner godt at du blir frustrert, jeg har selv vært fryktelig frustrert her inne pga mine utfordringer med bryllupet. Men akkurat dette er ting som taler for at dette lokalet er for dyrt og vanskelig å ha med å gjøre. Det er fancy og pent, men det er dyrt for dere og gjestene. Dere må jo også se på egen gjesteliste er det mange venner som er studenter eller småbarnsforeldre eller er det godt voksne folk som ikke har noen problemer med å betale egen drikke. Mange hensyn å ta.
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #83 Skrevet 1. mai 2013 De får alkoholfri drikke til maten. De får samme drikke etter maten (selvfølgelig nye flasker) og dette er et alternativ for dem som ikke ønsker alkohol. ETTER middagen er betalbaren åpen!
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #84 Skrevet 1. mai 2013 Da tok jeg feil, beklager. De får alkoholfri drikke til maten. De får samme drikke etter maten (selvfølgelig nye flasker) og dette er et alternativ for dem som ikke ønsker alkohol. ETTER middagen er betalbaren åpen!
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #85 Skrevet 1. mai 2013 Så dere ønsker at det er kun alkoholfri drikke som serveres under middagen, og at den betjente baren er stengt under middager for gjestene? Skjønner godt at du blir frustrert, jeg har selv vært fryktelig frustrert her inne pga mine utfordringer med bryllupet. Men akkurat dette er ting som taler for at dette lokalet er for dyrt og vanskelig å ha med å gjøre. Det er fancy og pent, men det er dyrt for dere og gjestene. Dere må jo også se på egen gjesteliste er det mange venner som er studenter eller småbarnsforeldre eller er det godt voksne folk som ikke har noen problemer med å betale egen drikke. Mange hensyn å ta. Ja, den betjente baren er åpen etter middagen. Det er ikke noen studenter der i det hele tatt. Men, et annet alternativ er at baren er steng under hele festen, og at de heller får alkoholfri drikke som er gratis. Da betaler jo ikke gjestene noen ting.
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #86 Skrevet 1. mai 2013 Blir upopulært det også. Uansett hva dere gjør er det feil for noen. Løsningen er å finne en gyllen middelvei som "alle" kan leve med. Bare jeg som fikk helt vondt av prisene dere må betale for dette her. :S
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. mai 2013 #87 Skrevet 1. mai 2013 Det var en merkelig løsning syns jeg. Jeg hadde da tolket det som at brudeparet ikke gidder å betale for alkohol og har derfor alkoholfri drikke under middagen og så må man sev betale for øl og vin o.l. etterpå. Da er det nesten bedre å bare kjøre en helt alkoholfri linje. Eller, som jeg trodde du mente først; servere øl og vin(gratis) under middagen og så er det muligheter for kjøpe mer drikke selv etterpå. Vi hadde øl og vin under middagen og to drikkebonger hver. Resten måtte man betale selv. 6
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #88 Skrevet 1. mai 2013 Blir upopulært det også. Uansett hva dere gjør er det feil for noen. Løsningen er å finne en gyllen middelvei som "alle" kan leve med. Bare jeg som fikk helt vondt av prisene dere må betale for dette her. :S Ja, men jeg tror det blir feil uansett hva man gjør tror jeg?
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #90 Skrevet 1. mai 2013 Det var en merkelig løsning syns jeg. Jeg hadde da tolket det som at brudeparet ikke gidder å betale for alkohol og har derfor alkoholfri drikke under middagen og så må man sev betale for øl og vin o.l. etterpå. Da er det nesten bedre å bare kjøre en helt alkoholfri linje. Eller, som jeg trodde du mente først; servere øl og vin(gratis) under middagen og så er det muligheter for kjøpe mer drikke selv etterpå. Vi hadde øl og vin under middagen og to drikkebonger hver. Resten måtte man betale selv. Er jo det jeg mener. At det er alkoholfri drikke til maten, samme drikke står på et bord etter middag og da blir også betal baren tilgjengelig
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #91 Skrevet 1. mai 2013 Jeg tenker at om dere ønsker alkoholfritt, så kan dere kjøre alkoholfritt gjennom hele bryllupet. Og slik jeg forsto det var det få som ville benyttet seg av betal-baren, hvorfor ikke da bare kunne den helt ut? Joda, det er jo sant det! Men jeg tenkte vel egentlig bare fordi den er med i prisen. Men som Kiara skriver her , så blir det feil for noen uansett?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. mai 2013 #92 Skrevet 1. mai 2013 Er jo det jeg mener. At det er alkoholfri drikke til maten, samme drikke står på et bord etter middag og da blir også betal baren tilgjengelig Ja, men det er det jeg syns blir litt rart. At dere ikke påspanderer gjestene øl og vin under middagen, men at de kan kjøpe dette etterpå. Det hadde jeg tolket som at dere ikke gidder å betale for alkohol. Hvis dere har lagt dere på en linje med null alkohol, hadde jeg ikke tenkt at det er fordi dere ikke vil betale, men for at dere ønsker et alkoholfritt bryllup. Skjønner du forskjellen? 5
CathFoto Skrevet 1. mai 2013 #93 Skrevet 1. mai 2013 Det finnes mange måter å gjøre ting på, men nå synes jeg derer gjør det unødvendig komplisert og dere kan fort fremstå som gniene selv om det ikke nødvendigvis er tilfelle. Her er noen forslag fra meg med vanlige løsninger: 1) Alkoholfritt bryllup 2) Alkohol til middagen, betal-bar etterpå med unntak av gratis mineralvann/brus. 3) All drikke gratis hele selskapet 4) Samme som punkt to men med evt et par drikkebonger som kan brukes i baren. Jeg har som nevnt tidligere ikke problemer med å betale drikke selv etter middagen, men drikke til maten synes jeg er et minimum av hva man kan forvente som gjest. 4
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #94 Skrevet 1. mai 2013 Det var en merkelig løsning syns jeg. Jeg hadde da tolket det som at brudeparet ikke gidder å betale for alkohol og har derfor alkoholfri drikke under middagen og så må man sev betale for øl og vin o.l. etterpå. Da er det nesten bedre å bare kjøre en helt alkoholfri linje. Eller, som jeg trodde du mente først; servere øl og vin(gratis) under middagen og så er det muligheter for kjøpe mer drikke selv etterpå. Vi hadde øl og vin under middagen og to drikkebonger hver. Resten måtte man betale selv. Takk da var det ikke bare jeg som misforstod til de grader! Og selv om jeg sier at uansett hva man gjør blir det feil for noen, betyr ikke det at man skal gjøre det mest mulig rart/spesielt ift hva gjester er vant med i bryllup.
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #95 Skrevet 1. mai 2013 Det finnes mange måter å gjøre ting på, men nå synes jeg derer gjør det unødvendig komplisert og dere kan fort fremstå som gniene selv om det ikke nødvendigvis er tilfelle. Her er noen forslag fra meg med vanlige løsninger: 1) Alkoholfritt bryllup 2) Alkohol til middagen, betal-bar etterpå med unntak av gratis mineralvann/brus. 3) All drikke gratis hele selskapet 4) Samme som punkt to men med evt et par drikkebonger som kan brukes i baren. Jeg har som nevnt tidligere ikke problemer med å betale drikke selv etter middagen, men drikke til maten synes jeg er et minimum av hva man kan forvente som gjest. Tusen takk for hjelp Syntes da det heller er greiere om det blir et alkoholfritt bryllup, men de får et par drikkebonger hver?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. mai 2013 #96 Skrevet 1. mai 2013 Tusen takk for hjelp Syntes da det heller er greiere om det blir et alkoholfritt bryllup, men de får et par drikkebonger hver? Men da er det jo ikke alkoholfritt? Da kan de jo like gjerne få den drikken under middagen? Virker som du er ute etter den mest mulig kompliserte løsningen her. 5
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #97 Skrevet 1. mai 2013 Takk da var det ikke bare jeg som misforstod til de grader! Og selv om jeg sier at uansett hva man gjør blir det feil for noen, betyr ikke det at man skal gjøre det mest mulig rart/spesielt ift hva gjester er vant med i bryllup. Jeg prøver jo å gjøre det mulig for at det skal bli mest mulig bra for dem. Er jo derfor jeg spør om råd her inne.
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #98 Skrevet 1. mai 2013 Men da er det jo ikke alkoholfritt? Da kan de jo like gjerne få den drikken under middagen? Virker som du er ute etter den mest mulig kompliserte løsningen her. Jeg er jo ikke det? Jeg spør jo faktisk om råd
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. mai 2013 #99 Skrevet 1. mai 2013 Jeg er jo ikke det? Jeg spør jo faktisk om råd Ja, men du har jo fått mange gode råd med enkle løsninger som er vanlig i de fleste bryllup. Likevel virker det som du er ute etter å gjøre det mest mulig vanskelig. Både for dere sev og gjestene. Det skjønner jeg ikke helt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #100 Skrevet 1. mai 2013 Nå vet ikke jeg hva din omgangskrets er vant med, men jeg må innrømme at jeg hadde blitt ENORMT skuffet om jeg hadde blitt invitert i bryllupsfest på et fancy lokale med ordentlig middag og så fått brus e.l. til maten - men kunne kjøpe vin selv etterpå. Da hadde jeg nok lurt litt på om brudeparet ville ha meg der fordi de ville ha en hyggelig dag med gjestene sine, eller om jeg bare var en nødvendig rekvisitt for å få gjennomført bryllupsdrømmen... Anonym poster: 7f9e12306c249fa0d38c78489a11990e 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå